Gå til innhold

Cosworth motorer


Frank_84

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en annen ting er jo at folk tar livet fort av ei 205 blokk ved sanseløst høye turbotrykk og motorstyring/chip/injectorer som slettes ikke er tilpasset høye effekter. tror og dettte må være noe en tar med i beregningen.

 

Mange sier at den blokka jeg har i suge motoren min ikke skal tåle noe som helst, men er hel og fin enda.. selv om det er den aller svakeste av ohc blokkene.

 

Nikasilbelagte foringer kan jo og være med å høyne bristepunktet på 205 blokka. tror en ikke bør bekymre seg for at den skal ryke da ved ca 400 hk.. Men som vil alle vet så er ingen slik motor evigvarende. Det ser en rett som det er.. Selv om eieren har lagt både lommeboka og hele sjela i det.:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens Hannnestad sa iallefall til meg at blokka (ikke fyllt/ikke fora 205) kommer til å sprekke ved over 380hk eller 1,8 bars ladetrykk over tid med hardkjøring.

 

 

Blokka mi lever iallefall enda etter å ha tømt 4. og dratt den greit ut på 5. et utall ganger. 350hk 1.6bar.

 

Men det er jo selvfølgelig flere faktorer enn bare effekten som spiller inn.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er godt justert og en ikke har tenningsbank så vil holdbarheten være god... Selv om en ligger på 1.8 bar.. Men en kan jo være uheldig med blokka og få en som er støpt litt tynnere på kritiske plasser. Så en kan aldri være sikker.

 

Men virker for at din motor holder lenge:) og det er bra...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turtall sperre? Den er vel på 6500 orginalt.

 

Hvis du får taki brukte 200blokker ligger dem på 6-8k.. Noe særlig billigere enn det hadde ikke jeg solgt dem for ihvertfall.

 

Har faktisk hendt att 205 blokkene har sprukket ved montering å, att folk skrur igjen boltene for hardt.

What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS_COS

hvor mye ligger ei grei 200 blokk på da??? ikke så sugen å punge ut med 14000 for ei helt ny. skal bare ha rett over 400hk, så det hadde vært deilig å slippe... kjører på 1,8 i trykk nå.

tar blokka kvelden når jeg kommer inn på banen med dette?

 

Det ligger vel på "grensa".

 

Hvis du bare skal skru trim på en motor som står i bil er det jo bare å la 205-blokka sitte, og ta det som det kommer om den sprekker.

 

Skal du derimot bygge motor fra grunnen bør du bygge på en 200. En 200-blokk får du for ca. 8000, 205-blokka får du vel solgt for 3-4000 med litt innsats om den er ok. Dermed koster det deg ca. 4000 med en 200-blokk, det samme som det koster deg i nye pakninger, bolter, lagre +++ når 205'en sprekker og du må bygge på nytt.

 

:rolleyes:

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår