Gå til innhold

Bilder Av Audi 80 motor (ABK)

Ranger emnet

GNaRK

Anbefalte innlegg

Originally posted by goLd^-

kjøpte nylig audi 80 2.0E

står 66kW i vognkortet, altså 90hk

stemmer det, hvordan klarer audi å få så lite hk ut av en 2liter?

Det handler ikke om å ta ut lite. Det handler bare om politikk! Regner med du vet hvordan avgiftsystemet er i Norge, og det finnes flere land med latterlige avgiftsystem her i verden. Derfor lager alle bilmerker biler med lite hk slik at de kan selge ”billigbiler”.

Rent mekanisk er det jo ikke noe problem å ta ut lite hester av en motor. Bare gi den lav komprejon, lite avansert innsprøytning, en slapp kam osv...

mvh

Vegard

Audi 80 -92 2,0 16V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kan noen gå i dybden når det gjelder dette med motorer med lite gamp og stort slagvolum?? Jeg har selv en 80 usa utgave med 2.0l motor på 113 Hk.... Får meg til å tenke, når man får biler med mindre slagvolum med mer gamp.... Hva er vitsen? Fordeler/ulemeper? Håper noen kan kaste lys over dette....

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by skywalk3r

va du bygd om fra da? satt i ny motor? eller montert på insprøytning?

Ettersom jeg har forstått det han skrev så bygde han om fra en 2.0S ABT-motor (som vist på ene bildet jeg postet) til en 2.0E ABK-motor.

Og da må han vel til med en annen type innsprøytning (type Digifant kan jeg tenke meg), ny luftfilterboks etc... + pluss en del annet småtteri sikkert.

Du måtte vel kanskje til med litt "modifisering" av eksisterende topp også, eller byttet du hele toppen? Jeg tenker på innsprøytningen og dysene som står montert på toppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider