Gå til innhold

LS1 pakke bestilt i dag.....

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ja, då fikk eg handla meg en 99 mod LS1 med T-56 ifra A-Z Auto Parts i Oklahoma. Så om en 6-8 uker skulle den være i Oslo

 

Gleder meg til å få den i Manta'en min:D

 

Noen som har noen formening hvor mange bakhjulshester det er mulig å dra ut av denne uten stroking og uten overladning?

I 2006 blir det Manta med 5.7 LS1 V8 og T-56!

 

Manta B V8 3.5 1977 modell (prosjekt)

http://www.mantav8.com

http://www.crazydriving.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mantav8

Ja, då fikk eg handla meg en 99 mod LS1 med T-56 ifra A-Z Auto Parts i Oklahoma. Så om en 6-8 uker skulle den være i Oslo

 

Gleder meg til å få den i Manta'en min:D

 

Noen som har noen formening hvor mange bakhjulshester det er mulig å dra ut av denne uten stroking og uten overladning?

 

Har selv en 02 LS1, denne er bremset til 404 RWHP, med 6 trinns og 3,73 utveksling. Tror/Vet at du kan komme på ca. 435 RWHP med andre topper.

 

Hos meg er det byttet, kam, grenrør, throttle b, custom made hjerne, portede topper/innsug/grenrør, nytt luft innt, større exos.

 

Lønner seg å sette på LS6 innsug, det gir visst litt. Kom vel standard fra 00/01.

 

Jeg hadde stroket til 427 ev. 454.,

 

 

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 1987transam/69z-28

har du en trimma 305tpi til salgs? med eller uten kasse? pris? vurderer å bytte motor öch läda til våren...

 

Nei, ikke egentlig. Men det er klart - ligger det en LS1 i lufta, eller om prisen er høy nok, så er alt til salgs.. :D

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...det er nå egentlig ikke en issue - men "hvis", så hadde den ikke forlatt mitt eie for under 250K. Det bør være innenfor rimelighetens grenser med hensyn på hva disse cab'ene går for her til lands - samt det som er gjort med bilen, etc...

Men for å ha det sagt, det betyr ikke at den går til førstemann som sitter på trappa med 250K :D

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mantav8

Ja, då fikk eg handla meg en 99 mod LS1 med T-56 ifra A-Z Auto Parts i Oklahoma. Så om en 6-8 uker skulle den være i Oslo

 

Gleder meg til å få den i Manta'en min:D

 

Noen som har noen formening hvor mange bakhjulshester det er mulig å dra ut av denne uten stroking og uten overladning?

 

Tøft!. Blir spennende å følge prosjektet ditt. Er godt i gang med installsjon av min LS1/t56, kan anbefale å prate med Trond på http://www.techlinebilelektro.no hvis du lurer på noe om installasjon av motoren. Han har installert 2 LS1 motorer for kunder, han er hovedsaklig bilelektriker, ligger bilder av noen kundebiler på siden hans.

 

Du har sikkert vært mye på http://www.ls1tech.com og. der er det et "conversion and hybrids" forum som er veldig bra. Du burde legge ut prosjektet der. Tror ikke mange vet hva Manta er i USA :).

 

 

 

Har du tenkt til å bruke originalt motorledningsnett?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i LS1 gjengen hehe.

 

Holder på og gjøre ferdig en LS1/T56 kombo i en 74 Vega stv.

 

Motor og gir sitter i med Corvette tilbehør må lage masse småting men alt kan lages.

 

Manta A eller B Har sett 350 i A det var omtrendt like trangt som i min vega men det gikk.

 

Vet at det er mulig og få 450rwhp og at noen er oppe i 500 uten overlading men da snakker vi mye trim.

 

NEW hva har du stappa din LS1 i eller er det i en LS1 Camaro el Corvette?

 

Vet det går en LS1 biturbo Lingenfelt Corvette i norge heftig.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Tøft!. Blir spennende å følge prosjektet ditt. Er godt i gang med installsjon av min LS1/t56, kan anbefale å prate med Trond på http://www.techlinebilelektro.no hvis du lurer på noe om installasjon av motoren. Han har installert 2 LS1 motorer for kunder, han er hovedsaklig bilelektriker, ligger bilder av noen kundebiler på siden hans.

 

Du har sikkert vært mye på http://www.ls1tech.com og. der er det et "conversion and hybrids" forum som er veldig bra. Du burde legge ut prosjektet der. Tror ikke mange vet hva Manta er i USA :).

 

 

 

Har du tenkt til å bruke originalt motorledningsnett?

 

Er litt usikker på dette enda. Får se når eg får hjem motoren. Ser det for vanskelig ut, får eg bare handle meg et Painless wiring kit.

 

Forresten, takk for tipset ang. http://www.techlinebilelektro.no. Greit å få vite hvor eg kan få hjelp når eg er stuck:)

I 2006 blir det Manta med 5.7 LS1 V8 og T-56!

 

Manta B V8 3.5 1977 modell (prosjekt)

http://www.mantav8.com

http://www.crazydriving.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Velkommen i LS1 gjengen hehe.

 

Holder på og gjøre ferdig en LS1/T56 kombo i en 74 Vega stv.

 

Motor og gir sitter i med Corvette tilbehør må lage masse småting men alt kan lages.

 

Manta A eller B Har sett 350 i A det var omtrendt like trangt som i min vega men det gikk.

 

Vet at det er mulig og få 450rwhp og at noen er oppe i 500 uten overlading men da snakker vi mye trim.

 

NEW hva har du stappa din LS1 i eller er det i en LS1 Camaro el Corvette?

 

Vet det går en LS1 biturbo Lingenfelt Corvette i norge heftig.

 

Era

 

Godt å høre det er flere som har gjort/holder på med slike ombyggninger. Da er det kanskje mulig å få litt hjelp og tips.

 

Før eg bestemmte meg for å gå for LS1 motor, sjekket eg hel del andre motor alternativer. Til slutt kom eg over en side hvor det stod at viss du hadde en Rover V8 motor i bilen, så ville du få plass til en LS1. Så eg satser på at det stemmer:)

 

Og nå er eg snart i land med biltilsynet også. Må jo selvfølgelig være lovlig ombyggingen også:cool:

 

Mener du forresten den røde Corvette C5 Biturbo'en? Den går her i området. Trur den benket ca 950 HK og 1300NM. Heftig bil....

I 2006 blir det Manta med 5.7 LS1 V8 og T-56!

 

Manta B V8 3.5 1977 modell (prosjekt)

http://www.mantav8.com

http://www.crazydriving.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NEW

NEW hva har du stappa din LS1 i eller er det i en LS1 Camaro el Corvette?

 

Den står i en CAMARO, 02 modell.

 

Finnes N/A LS1, med 427 C5R som yter ca 600 RWHP. Hadde vært tøft med turbo/kompressor på toppen av dette. Den Corvetten på sørlandet er helrå.

 

NEW

 

Hey tøøøft var det den som var repotasje om i Amcar?

 

Ja vet det 427LS1 er liksom drømmen det ja...

 

Kjøpte Hot Rodding i går der sto det om remote montert Turbo på 02 Camaro heftig men undelig da Turbo lå bak bakakselen.

 

Ja tøff den Corvetta er importert av en tidligere kollega.

 

Men først får jeg få prosjektet til og funke så trimme...

Dvs har allerede kjøpt Accel DFI Gen7 som skal på samt litt LS6 deler hehe så motoren blir uten MAF, Katalysatorer, EGR og alt annet emison skit er vekk.

Når det mappes opp regnet han jeg kjøpte sprutet av at motoren ga runde 370hp litt i tvil der jeg men vi får se.

Uansett blir det gøy i en bil på ca1250kg.

 

Har også lyst til og overlade ligger en Vortec presse i garasjen til en kompiss sto på en Tahoe enkelt og få på LS1 hehe.

 

Det er jammen godt og drømme litt...

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår