robin4 Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 se på denne linken http://www.fueltech.com.au/turboaccessories.htm kjøpte min på b4u iallefall, funker helt greit, lyden slår vel tilbake ut filteret. Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Enda en post hvor folk påstår at dump ødelegger motoren, LMM, KAT, svir stempel, ødelegger lakken, sliter ned reservehjulet osv... Vis meg et eksempel på hvor dette har skjedd. LMM på Audi ryker jo uansett . Den tåler jo ikke orginalfilteret en gang. Det er riktig at det går mer luft igjennom LMM enn hva som kommer inn i motoren, men dette er jo kun max et sekund. ECU har jo en haug med andre parametre som spiller inn på hvor mye bensin dysene skal sprøyte inn. eks. spjeldsensor (som er lukket når det dumpes) og selve turtallet på motoren (som faller når man dumper) og ikke minst turbotrykk ( som forsvinner når man dumper) En annen ting er at ved WOT så spiller både Lambda og LMM mindre rolle da motoren går i openloop og har ofte predefinert map for bensin og tenning hovedsaklig ut i fra turtall, turbotrykk og motortemp. Har noen med WBO montert på bilen kunne målt at bilen faktisk går fett med dump ? Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus_primera Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 heh. Er ikke lett å finne ut hva man skal gå for her nei. Den ene sier noe annet enn den andre..hmm.. Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonixz Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Kjør på med samme hva slags dumpventil du ønsker, men den bør være justerbar! Lett for at de blir stående åpen og ikke lukker. Hadde selv en TurboXS RFL ventil, og den fikk du justert slik at den var lukket når den skulle være det...! Hadde aldri noe problemer med dette. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk tuter og bærter om at det ikke må settes på atmosfærisk dump på 1.8T. Bare tull etter min mening! Sleng på en ventil!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.