Gå til innhold

Forge Dumpvalve til 1495,-

Ranger emnet

magnus_primera

Anbefalte innlegg

Enda en post hvor folk påstår at dump ødelegger motoren, LMM, KAT, svir stempel, ødelegger lakken, sliter ned reservehjulet osv...

Vis meg et eksempel på hvor dette har skjedd.

LMM på Audi ryker jo uansett . Den tåler jo ikke orginalfilteret en gang.

Det er riktig at det går mer luft igjennom LMM enn hva som kommer inn i motoren, men dette er jo kun max et sekund.

ECU har jo en haug med andre parametre som spiller inn på hvor mye bensin dysene skal sprøyte inn. eks. spjeldsensor (som er lukket når det dumpes) og selve turtallet på motoren (som faller når man dumper) og ikke minst turbotrykk ( som forsvinner når man dumper)

En annen ting er at ved WOT så spiller både Lambda og LMM mindre rolle da motoren går i openloop og har ofte predefinert map for bensin og tenning hovedsaklig ut i fra turtall, turbotrykk og motortemp.

Har noen med WBO montert på bilen kunne målt at bilen faktisk går fett med dump ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med samme hva slags dumpventil du ønsker, men den bør være justerbar! Lett for at de blir stående åpen og ikke lukker. Hadde selv en TurboXS RFL ventil, og den fikk du justert slik at den var lukket når den skulle være det...! Hadde aldri noe problemer med dette. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk tuter og bærter om at det ikke må settes på atmosfærisk dump på 1.8T. Bare tull etter min mening! Sleng på en ventil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider