TGS[]D[][]V[][]D Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Har akurat gått til innkjøp av vinter/lekebil. Ble en Opel Vectra B2.0 CD 16V 1996 mod. Hva kan gjøres for å få noen extra hestekrefter, til en ikke altfor dyr penge??? Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra_Turbo Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Større eksos, åpent filter og kvasse kammer, skulle holde til 10-15hk... merkbar foskjell ivertfall. Siter Nå: BMW 520 -97 Nå: -94 Astra F STV 2.0i 16v Turbo Nå: -95 Corsa B 1,4i EX: -90 Vectra A 2000 2.0i 16v 2wd Ex: -89 Vectra A 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Merker man no forskjell med kun filter a? Tenkte jeg skulle få tak i det ihvertfall. Mye koster det å sette inn kvassere kammer da?? Har veldig lite peiling på sånt.. Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Vel Vectra B sine luftfiltre er bra nok så du vil ikke merke effektøkningen på kanskje 1HK. Men du vil merke at bilen gir bedre respons på gassen,råere lyd og mindre bensinforbruk(Fikk 0.01 pr. 100km). Noen 2.0l motorer sliter litt med at de får traktorlyd ved at de setter på et performance luftfilter :/ Vil ikke si alle fordi jeg har hørt dette på 2 vectra B'er med 2L motorer og kan ikke si med sikkerhet. Ellers har du effektanlegg, fjerne katalysatoren, sette på 2"/2.5" manifoild, kvassere kammer og justering av bensintrykket(Vil få en bil som sluker bensin men som går mye bedre. Jeg har justert tilbake) Skal gi deg et hint om noe som få vet om. Hvis du får tak i verkstedsmanualer så les igjennom disse, ikke alle har det men, noen har hint til hvordan du får økt effekt på bilen din ved småe justeringer. Jeg har ikke gjort det men dette ble gjort hos Opel i Sverige, vet ikke hva det kostet siden hele pakken kom på 4000spenn.(Overhaling, sveising av manifoilen og justering av motoren samt justering av bensintrykket) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Kammene ville jeg ha kjøpt hos Blitzpower eller Enem, jeg foretrekker Enem fordi jeg har best erfaring med de. Kamsats Opel X20XEV Trur den koster rundt 3000NOK. Glemte å legge til grenrør som koster ca. 6000,-(Pris hos styling-tech) Hvis du skal justere innsprøytningen så anbefaler jeg Irmscher settet siden dette er 100% tilpasset Opel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by TGS[]D[][]V[][]D Hva kan gjøres for å få noen extra hestekrefter, til en ikke altfor dyr penge??? trur jeg må slutte å hoppe over tekster som har"DYR eller BILLIG" i seg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Hehe... Når du sier verkstedsmanual, mener du da sånn haynes rep.bok? Har liten lyst til å bruke enda mere bensin enn det jeg allerede gjør, så må vel vente litt med den kammen og justering av bensintrykk osv. Hvor kan man få tak i nye pyntelister til bakdørene, mine er knekket i enden. Dere som har vectra b, har dere noe morsomt dere har gjort med bilene deres eller. Vil se bilder :) Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Utførte dynotest på min bil i går og den benket til 153HK :D Jippi! (Legger til at luftfilteret er veldig dirty) Noe i den duren... eller er ikke sikker på akkurat hvordan bok, har bare fått tips her og der. Aldri brukt det selv eller kjøpt, 400kr var litt for dyrt for en bok. Du tenker på de med en tynn kromlist ? Blomdal Opelhøgg 55240340 har det i allefall, lønnes ikke å kjøpe hos Opel! Nei billigst er vel luftfilter men vær litt forsiktig med performance filter siden jeg har erfart traktorlyd ved bruken av et åpent filter, stygg sak. Men hadde vært kjekt om andre kunne ha bekreftet dette. Jeg endrer mening om det der med at KN filter øker effekten med 1HK, dette var feil. Fant på bilgalleri.dk en fyr som hadde benket bilen til 139HK med KN filtert. Tok kontakt og han bekreftet dette, 136HK uten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra_Sport Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Jeg har en X18Xe og den lager også traktorlyd med åpent luftfilter ved tomgang. Mye stygg "innsugslyd på ecotec motorene. Siter If it's stupid but it works, it isn't stupid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Så jeg er ikke den eneste som erfart dette nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet November 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Men hjelper det noe med å installere et grenncotten filter i den orginale boksen da..?? ikke åpent lixom Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet November 6, 2004 Rapporter Share Skrevet November 6, 2004 Fjern EGR-ventilen. Det er billig om det gjøres selv.. Som sagt. Videre: I min prioriterte rekkefølge: Chip, kammer, grenrør, innsugsmanifold(om det er å få) Om man skal ha mer enn bare chip hadde jeg skippet vanlig chip og heller kjøpt en SmartTuer7. Med den kan MAFen fjernes, samt tilpasse tenning og bensinmengde for optimal ytelse. (Helst på rulle) Men gidder ikke sugetrim mer jeg, turbo som gjelder. Har ca en slik motor med turbo i omegan.. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Er ikke EGR ventilen, har hatt den av i 1uke og lyden var enda der og hvis man fjerner den så setter nødprogrammet seg inn. Er det mulig å fjerne nødprogrammet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg