Gå til innhold

Chevrolet Monte Carlo 1978 modell

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Chevrolet Monte Carlo Landau 1978 modell, som jeg har planer om å fikse litt på.

Bilen er i god stand, er litt rust her og der som vi holder på å fikse nå, men kjøremessig er den en drøm. Flyter bra og med den nye automatkassen girer den helt supert også.

Interiøret må også fikses, men helst skiftes.

I bilen ligger en 5 Liters V8'er, med (ifølge selger) 144HK.

For noen dager siden, fikset jeg viften, slik at varmeapparatet virker, og jeg skal snart ta på igjen aircondition reimen, som ikke følge med da jeg kjøpte bilen. Forhåpentligvis virker dette.

Det jeg lurer på er hvordan kan jeg få litt fler hester i bilen min??

IM000395.jpg

IM000394.jpg

IM000343.jpg

IM000341.jpg

IM000337.jpg

IM000336.jpg

IM000328.jpg

-Ardonomus

- 1978 Chevrolet Monte Carlo Landau

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei !

Har du forgasser eller ?

Billig hk er vel gasser,innsug og kam osv osv....mye du kan gjøre.

feks det jeg har er ikke så veldig dyrt egentlig...:

Topper fra en 66 modell 289 (1,75/1,45) portet litt

Edelbrock gasser (600cfm,man chock,1405)

Edelbrock Torker II innsug

Edelbrock Torker II kamaksel

Super stock coil?

Andre tennplugger\ledninger

0,30 overborr

Headers og Flowmaster potter

Edelbrock har en del fine pakke løsninger vettu....;)

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men dessverre har ikke jeg så mye peiling på biler... så det du skrev sa meg ikke så mye, men forhåpentligvis kan en forhandler si meg litt mer!

Jeg tror motoren er orginal, uten noe modifikasjoner. Det eneste som er gjort er vel å ta vekk aircondition reimen, og å skifte girkasse.

Om jeg har forgasser er et godt spørsmål :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, for å få litt mere futt i motoren trenger du å bytte litt deler,

disse kand u få kjøpt litt over alt men noen butikker er bedre enn andre, kanskje det ville være enklest å kjøpe en hel motor, istaden for å rive ut å bygge på den du har, er jo bedre også med en litt større motor, ville vel selv valgt en 350, 5,7 liter diss er å få kjøpt for 10-15 tusen og oppover, skal du ta den helt ut så er det bare å lete fram en 454 , 7,4 liter.

Men lykke til, men det er lurt å spørre litt her å ringe rundt til flere deleselgere, priser varierer og det noen sier er umulig kan nesteman ha på lager....

Kjøp amcar, der er det masse annonser og annet kjekt å ha, Svenske Wheels er også ett bra blad med mye annonser og annet.

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bead-lock

fansy lakk, hydrauler og 13 gullforgylte eikehjul...... nam ,nam:D

nei.. bare...nei!!

kan ikke ødelegge en slik bil med å gjøre den om til neger buss (ikke ta det personlig folkens!)

den bilen der bør se ut som han gjør.. men bytte motor eller evt deler. jupp.. det kan være en god ide! bare se til at alt som er på av drivverk, tåler den nye "kraften"!

og du..velkommen til bilforumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

nei.. bare...nei!!

kan ikke ødelegge en slik bil med å gjøre den om til neger buss (ikke ta det personlig folkens!)

den bilen der bør se ut som han gjør.. men bytte motor eller evt deler. jupp.. det kan være en god ide! bare se til at alt som er på av drivverk, tåler den nye "kraften"!

og du..velkommen til bilforumet :)

Hehe, takk for det.

Har tenkt på slike "hydraulics" bak, siden (ifølge en kjørelærer) det ikke er lov foran. Slik jeg kan senke bakdelen og heve den, får litt forandring på bilen.

Har også tenkt å senke den litt, men er litt usikker på dette ettersom jeg bor blandt sinnsykt med fartshumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du kan gjøre når det gjelder felger og slik.. kjøp deg fire fine blankpolerte felger i size 16-17" american racing..

få litt bredde p dekka, ca 255 bak og 225 foran (evt 225-235 alle fire)

senk bilen litt..(da mener jeg litt ) og gjør den litt stivere!

hulla i veien kan du styre unna (får du fin trening i unnamanøver og..hehe)

men ikke ødelegg en så fin bil med å hore den opp og gjøre den om til neger buss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkdimensjonen nå er 175, og i følge forhandlere er

dimensjonen utgått, så det er litt vanskelig å få tak i den, men ikke umulig. Må ut med en seks tusen for vinterdekk, som ikke allverden...

Har ikke tenkt å "hore" bilen opp, hehe. Men har planer om å pusse den godt, få vekk alle riper og rust. Så ta vekk alle krom listene, og takettrekket bak skal vekk.

Så lakkere bilen i to farger. Mest sannsynlig de fargene som allerede er der.

Nå er bilen lakkert i mørk blå metallic, og en grønnfarge under tror jeg. Hvertfall, så er den mørk blå i uten lys, men i f.eks sollys, skinner det grønt der hvor solen er.

Når det kommer til felger, hadde jeg tenkt noe fine blanke krom felger, men vi får se hva jeg har råd til, når den tid kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ny grill til Monte Carlo i eske, aldri brukt.

Mail meg dersom du er interresert.

Hadde en Monte Carlo SS et par år tilbake. Mye rart å få til de bilene. Bare å varme opp Visa eller AMEX kortet og hive seg på internett eller telefon.

Mye kuule felger du kan bruke også.

Boltmønster 5x4,75tommer Du kan bruke samme felger som BMW (5x120) bare sjekk dim på senter hull i felgen .

Clumsy2k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

det du kan gjøre når det gjelder felger og slik.. kjøp deg fire fine blankpolerte felger i size 16-17" american racing..

få litt bredde p dekka, ca 255 bak og 225 foran (evt 225-235 alle fire)

senk bilen litt..(da mener jeg litt ) og gjør den litt stivere!

hulla i veien kan du styre unna (får du fin trening i unnamanøver og..hehe)

men ikke ødelegg en så fin bil med å hore den opp og gjøre den om til neger buss..

American Racing har jo nesten alle.

Felgene er greie nok de, men de koster jo endel. For meg blir det litt feil å punge ut med 10-12000 for 4 felger som 90% av ombygde amcars har allerede. Men det er jo smak & behag, selvfølgelig.

Jeg kjøpte 4 brukte BMW alu felger til rodden nå for litt siden. Dekkene er helt ubrukelige og utslitte, men jeg betalte 3000 svenske kr for 2 stk 9x16 og 2 stk 7,5x16. Felgene er svært pene, helt uten skader etter kantkjøring og 9 tommerne har skikkelig fet, dyyyp kant. Borbet A heter de. 5 tykke eiker og helt enkle og glatte. Om jeg høyglanspolerer de vet jeg ikke, men de skal pusses ned på aluminiumen ihvertfall. Jeg synes det er stilig også med en litt sånn mattpusset look på alu felger.

Apropos senterhull. Går det ikke an å få dreiet opp hullet dersom det er for litt lite?

Er det for stort er det ihvertfall ikke noe problem å få lagd/kjøpt senter ringer som man setter inn.

Senterhullet er faktisk viktigere enn mange tror. Det er det hullet som senterer felgen på spindelen, ikke hjulmuttrene.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kul bil! Motoren din er vel en 305, og er meget kurant å trimme. Bytte innsug og forgasser, samt bygge dobbel eksos med headers (evt bytte kamaksel hvis du vil gjøre større inngrep)vil gi en merkbar effektøkning og ikke minst fin lyd. Broren min har nesten lik bil som deg, en 78' Pontiac Grand Prix og er på samme plan. Han kjøpte nye felger, som gjorde bilen mye tøffere. Svart 2-dørs midsize amcar er skikkelig ålreit cruisebil, så håper du blir fornøyd.

Her er bilen til broren min forresten:

PGP1.jpgPGP2.jpg

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

http://www.ankeras.no har endel til us-biler.De ligger i Haugesund så siden du er i Bergen er det kanskje litt greiere å handle der!?

Ser de har 5,7l motor til 6000,- (1981 mod) så du kan trimme videre hvis du vil.

De har også endel utvalg i dekk og felg.

For vareliste: http://ankeras.servehttp.com/vareliste.php

Skal du ha 454 så må du ta ut motoren hvis du må stille ventilene pga bremsekraftforsterker står i veien for ventildekselet på den siden.Har selv hatt en -74 med 454 i :-/

Mvh

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider