Gå til innhold

Sierra-problem

Ranger emnet

skiern

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en billig Sierra å kjøre med i vinter (2,0L '85mod)

Problemet er at den stopper (får ikke bensin) etter at jeg har kjørt en stund.. hvor lang tid det tar varierer. Lufteslangen til bensintanken var tett, men det hjalp ikke no å åpne den. Dette skjer uavhengig av hvor mye bensin det er på tanken. Kan det være regulatoren? Bensinen kommer fram til den...

Dersom noen har noen seriøse forslag ville jeg vært svært takknemlig for det...

!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk bensinfilteret ditt og bensinpumpa, i første omgang ville jeg sjekket bensinfilteret ditt, er vel forgasser i den motoren du har'?? Er det det kan den være full av møkk, prøv da og rense den med forgasser rens og juster den om det ikke hjelper.

Ta og en titt på tennplugger,fordelerlokk og rotor, er sjelden store problemer med gamle biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by skiern

Jeg har kjøpt meg en billig Sierra å kjøre med i vinter (2,0L '85mod)

Problemet er at den stopper (får ikke bensin) etter at jeg har kjørt en stund.. hvor lang tid det tar varierer. Lufteslangen til bensintanken var tett, men det hjalp ikke no å åpne den. Dette skjer uavhengig av hvor mye bensin det er på tanken. Kan det være regulatoren? Bensinen kommer fram til den...

Dersom noen har noen seriøse forslag ville jeg vært svært takknemlig for det...

Har du sjekket om det kommer bensin etter regulatoren da ?

Har du forgasser eller injection da ?

Visst du har gasser, er det weber eller pierburg ?

Rart at den skal kødde når den er varm\kjørt litt.... jeg tenker egentlig at det kan være bensin temp sensoren. Siden den kutter ut når bilen er blitt kjørt litt... kutter den brått eller blir den verre og verre ? tenkte kanskje kutter pga dårlig ledning eller at den syntes bensinen\motoren blir for varm..... bare en tanke....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

Har du sjekket om det kommer bensin etter regulatoren da ?

Har du forgasser eller injection da ?

Visst du har gasser, er det weber eller pierburg ?

Rart at den skal kødde når den er varm\kjørt litt.... jeg tenker egentlig at det kan være bensin temp sensoren. Siden den kutter ut når bilen er blitt kjørt litt... kutter den brått eller blir den verre og verre ? tenkte kanskje kutter pga dårlig ledning eller at den syntes bensinen\motoren blir for varm..... bare en tanke....

Det er forgasser (weber). Har filter etter regulatoren, og når den stopper er filteret nesten tomt for bensin. Hadde ute tanken igår, og i den var det ganske mye vann og annen dritt i, så jeg håper det var feilen. Den har gått siden hvertfall.. bensintemp-sensor, er det noe sånt på denne bilen da? Hvor sitter den evt?

Forresten noen som har noe forslag til hvorfor jeg ikke får fylt mer enn halvtank uten å måtte "lirke" på bensinen? Ingen lufteslanger er tette...

!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by skiern

Det er forgasser (weber). Har filter etter regulatoren, og når den stopper er filteret nesten tomt for bensin. Hadde ute tanken igår, og i den var det ganske mye vann og annen dritt i, så jeg håper det var feilen. Den har gått siden hvertfall.. bensintemp-sensor, er det noe sånt på denne bilen da? Hvor sitter den evt?

Forresten noen som har noe forslag til hvorfor jeg ikke får fylt mer enn halvtank uten å måtte "lirke" på bensinen? Ingen lufteslanger er tette...

Så lenge det ikke er injetion så bør du ikke tenke på den sensoren, får vel satse på det du har funnet problemet nå da :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider