Gå til innhold

oljetrykk på 350

Ranger emnet

Hans

Anbefalte innlegg

Jo og nei... På tomgang skal det såvidt komme en liten skvett ut av hølet på vippearmen der olja kommer opp støtstanga på tomgang. Har justert (hydrauliske) ventiler flere ganger med motoren igang på tomgang, uten nevneverdig søl. (På '87-opp senterbolt toppdeksler går det fint uten noe som helst, men på '86-ned bør/må du brette en papplate som passer i toppen lengde inntil ventilfjærene)

Se ned i hullet, og prøv å ruse opp motoren sakte/forsiktig (Tar for gitt at du ser ned i et toppdeksel, ikke i innsuget som på de gamle SBC'ene?), skal komme en tilnærmet jevn liten stråle ut fra hullet i vippearmen da.

Angående søl, så var det litt værre da jeg som ufaglært skoleelev startet den gamle Mazda-driten jeg hadde uten toppdeksel etter toppakningskifte. :D Registerkjedet går jo i oljebad nederst, lærte jeg av det..... Gøy å minnes "lærepenger", som merkelig nok blir litt morsommere når årene går!

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...på min så er det et deksel i toppdekselet som gjor at det ikke kommer noe olje opp der, er det helt åpent rett ned på 350'n eller ?

Ps Hans: IKKE rus motoren uten toppdeksler, iallefall ikke i garasjen når det henger klær og verktøy på veggene... det er kjedelig å vaske :rolleyes: ikke at jeg har gjort det da :rolleyes: ehhh....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider