shelby Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Heisann! Har en -91 320 e-30 som ikke vil starte. Kom nettopp hjem, slo av tenninga, men kom plutselig på noe jeg hadde glemt. Startet og motoren gikk i ca 5 sek. før den døde ut. Prøvde en gang til, men det samme skjedde igjen. Ventet litt før jeg prøvde igjen, men da startet den ikke i det hele tatt. Virket som det var tomt med bensin, men etter å ha fylt opp ville den heller ikke starte. Noen som har et tips om hva jeg må skjekke?? Siter QUATTRO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 bensinpumpa? høres jo nesten ut som bensintilførselen ikke funker mer. vet ikke om det funker på en bmw, men vri om nøkkelen og hør om du hører bensinpumpa surkle og går :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 På E36 må du faktisk dra den på startern for at den skal gi bensin (og sånn at du hører den går ).. er ikke nok med bare å vri om tenninga. Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EilertseN Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Er nokk bensinpuma ja. Mvh. EilertseN Siter Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97" (x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91" (x)Audi A4 1.8TQ Avant 97" (x)Audi 80 B4 94" (x)Audi S2 Coupe 91" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Du kan evt prøve å koble pumpa rett på strøm for å se om det er liv i den.. Hvis ikke så koster nytt pumpekit fra 1500-2000 kr og tar 10 min å skifte. Beskrivelse finner du tråden om bilen min, som er i signatur. Dette er på E36, er vel noe lignende på E30 tenker jeg. Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 blir det en slik lyd som att det starteren bare sier "bang" og lysene i kupeene blinker? Da er det batteriet. kan hende det ikke blir ladet opp av dynamoen! Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teblast Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Etter hva jeg ser på etk så er bilen din ganske lik bilen min, bensin pumpa sitter i tanken så, du må fjerne baksetet for å komme til. Bensinpumpa er den til venstre på min det en fuel level sjekker som sitter på bensinpumpa og den som er til høyre, ikke sikker på om det er det på din men, hvis det er det så går det en kabel som går inn på fuel level sensoren og en som går til bensinpumpa. Mål om du får 12v når du prøver å starte, hjelper ikke å bare slå på tenninga, hvis du får det og det ikke kommer lyd fra pumpa så er det nok bensinpumpa som er gåen, hvis ikke du får det så burde du sjekke bensin pumpe releet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shelby Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Takker for gode råd!:) Skjekket bilen i dag, og den får strøm nok. Så det er nok noe med bensintilførsla ja. Siter QUATTRO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Fått igang bilen igjen? Evt, funnet ut hva det er? Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Kan være støv /fuktighet på en føler som sitter ved svinghjulet. du må ta av et deksel på girkassa for å komme til. En kompis av meg har ett tilbakevendende problem med dette på sin E30. oppfører seg akkurat som din. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shelby Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Originally posted by Rage Fått igang bilen igjen? Evt, funnet ut hva det er? Har ikke fått den hjem enda. Visste seg at det er en avtagbar krok på den, og den var selvfølgelig BORTE! Siter QUATTRO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Originally posted by shelby Har ikke fått den hjem enda. Visste seg at det er en avtagbar krok på den, og den var selvfølgelig BORTE! Krok på hva? Tauekroken til bilen? Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shelby Skrevet November 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Tauekroken ja Kjøpte bensinpumpe til den, men den passet ikke da:-( Tenkte jeg skulle skifte relet, men hvor får man kjøpt dette? Har søkt overalt på nettet, men ingen som har. Siter QUATTRO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teblast Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Er bare å finne noe som tilsvarer det rellet du har, hvis du skal ha akkurat det samme type rellet, må du kjøpe det hos orginalforhandler og de er ikke akkurat billig, var det utvendig eller inni tanken bensinpumpe på den. Men uansett, hvis du får strøm på bensinpumpa når du prøver å starte bilen så er det jo bare å utelukke bensinpumpe rellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teblast Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Hvis du ikke har alt for dårlig tid eller allerede har bestilt ny som er på vei, så kan jeg skaffe en ny org bensinpumpe ved hjelp av delenr på bensinpumpa på ca en ukes tid til 500-1000 kr billigere en det vanligvis koster, ellers burde du alltid gi di du bestiller av delenr slik at du ikke får feil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg