Gå til innhold

Svært interressant teori om turbomanifoilder

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Planen er å sikte alle eksospulsene mot wastegaten, og ikke mot turbinen slik som er vanlig idag. Hensikten er å senke trykket i eksosmanifoilden slik at en ikke forurenser den nye air/fuel-blandinga med gammel eksos på grunn av reversionproblemet i en eksosmanifoild under høyt trykk. En annen fordel er at en kan kjøre med en uendelig liten turbindel koblet til en vanvittig stor kompressordel, slik at en har maks ladetrykk nesten på tomgang, men likevel vil den gargantiske kompressoren fløde mere enn nok luft slik at motoren utvikler noe sykt med dreiemoment på høyere turtall også.

 

Diskusjon om dette hos Boosted-Hybrid.

HyTech i USA lager slike manifoilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår