Gå til innhold

Mange problemer med BMW-en min...

Ranger emnet


Dinglevims

Anbefalte innlegg

Det virker som om alt går imot meg nå. Min kjære 1985 BMW 745iA er en eneste stor feil. Bilen starter hver gang og går som faen men alt annet ryker bare jeg ser på det.

 

Først røyk varmen. En slange eller.no inne i dashbordet sprakk, og bilen ble full av kjøleveske. Hele systemet er nå kobla ut og det er is både på utsiden og innsiden...

 

Så begynte bremsene mine. Først blir pedalen bein hard og vill ikke rikke på seg, men etter hvert siger den innover. Slik er det hele tiden. Er det noen som vet hva som kan være galt?

 

Den tredje feilen oppstod for bare et par timer siden. Skrudde på CD-spiller'n og da forsvant lyset i dashbordet, venste baklys og bremselyset. Det er ingen sikringer som er gått. Hva skal jeg gjøre med dette?

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dinglevims

Så begynte bremsene mine. Først blir pedalen bein hard og vill ikke rikke på seg, men etter hvert siger den innover. Slik er det hele tiden. Er det noen som vet hva som kan være galt?

-Kan gjerne være kondens i bremsevæske som har frosset, er det lenge siden du bytta br. væske?

-Eller stempelet i caliperene har rusta fast.

 

Originally posted by Dinglevims

Den tredje feilen oppstod for bare et par timer siden. Skrudde på CD-spiller'n og da forsvant lyset i dashbordet, venste baklys og bremselyset. Det er ingen sikringer som er gått. Hva skal jeg gjøre med dette?

Jordfeil. Kan det hende at minusen til spilleren egentlig er til interiørlys/parklys? Den måler minus helt til du slår på lyset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bytte bremseveska og se litt mer på ledningene på spiller'n. Har heldigvis fått fri fra jobben hele jula så da blir det vel mange iskalde timer i garasjen.

 

Begynner å lure litt på om jeg skal bytte bil men jeg har ikke så lyst. Bilen er jo fin og starter og går som et uvær hver gang jeg vrir om nøkkelen. Er bare så irriterende med alle disse småtingene som dukker opp hele tiden.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen din ombygd eller ?? Skjøta eller bygd på en Bmw 518 ??? Typisk for ombygde/skjøta biler er at el. anlegget ikke alltid blir prioritert!!!!Har to kompiser som har hatt hver sin Audi 200 %t av den gamletypen (80-82 mod.) Begge de bilene har vært skjøta og el. anlegget så ikke ut i tåka!!!!Masse strømtjuver og slikt.....mye triksekoblinger.Så jeg anbefaler deg å gå over el.anlegget og sjekke over stikkere og koblinger og div slike ting

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dinglevims

Bilen er skjøta ja. Bagasjerommet er fra en 1977 728. Men det er ikke lett å gå over dette ledningsvirrvarret. Er ufattelig mye ledninger i bilen.

Jeg hadde en stor mistanke om at bilen var enten skjøtet eller ombygget ja.......Da har du nok noen timer foran deg med feilsøking og sjekking av ledninger.Enkelte skjøta/ombygde biler burde faen ikke fått blitt skilta,ser jo helt rævva ut både sveiser og alt av el. anlegg ser ut som det er skutt inn med hagle.Ombygde/skjøta biler står ikke høyt i kurs hos meg iallfall..........

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min se helt fin ut i skjøten. Overraskende bra faktisk. Alle ledninger er trekkt fra 85-modellen og inn i 77 bagasjerommet. Ingenting elektrisk er skjøta. Men det er værre inne i dashbordet. Blandt annet har de forrige eierne tydeligvis ikke tatt seg så god tid når de skulle ha ut det gamle stereoanlegget. Alle ledninger er bare klippt rett av eller røska ut. Ligger igjen masse stumper og løse ledninger inni der. De hadde også brukt ledninger istedet for sikringer inni sikringsboksen...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dinglevims

Først røyk varmen. En slange eller.no inne i dashbordet sprakk, og bilen ble full av kjøleveske. Hele systemet er nå kobla ut og det er is både på utsiden og innsiden...

 

Dette minnet meg om en lignende situasjon jeg hadde på min gamle 323i (E30) for noen år tilbake. Det var vinter, og plutselig syntes jeg den begynte å dogge så lett inne i kupeen - og det hjalp ikke å guffe på med varmluft heller. I tillegg syntes jeg det luktet litt spesielt, pluss at det ble liggende et seigt belegg på innsiden av rutene. Det viste seg at varmeapparatregisteret hadde begynt å lekke, og måtte skiftes. Dette registeret er genialt nok plassert BAK dashbordet, så dette må ut før man kommer til. Det ble mao. en dagsjobb for verkstedet, og jeg måtte punge ut ca. kr. 7000,- for å få jobben gjort (dette var egentlig ganske billig sammenlignet med mange andre verksteder)...

 

Hadde ganske mye småplukk med denne E30'n, og jeg greide vel å bruke nesten 40.000,- på den i løpet av ca. 8 mnd. Alt var vel ikke nødvendig...men når man er litt nøye og ønsker at ting skal være i orden går det fort noen kroner. ;)

 

Sånn så den ut, forresten:

 

garasjen_bakfra2.jpg

 

vaaler_forfra.jpg

 

Har du forhørt deg på diskusjonsforumet til BMWCCN, slik jeg rådet deg til? Det anbefales på det varmeste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oppdatering skal du få!

 

Lysene og stereoanlegget er i orden nå. Begynte for et par dager siden å ta ut dashbordet. Fikk ut det meste bortsett fra selve dashbordet.... og da var jeg like langt på den fronten. Bremsene er blitt bedre, men bremseservoen virker bare av og til.

 

I tillegg skjedde det en meget merkelig ting når jeg bytta olje for noen dager siden. Hadde skrudd ut bolten i bunnpanna, olja rant ut, jeg bytta filteret og begynte å skru inn bolten igjen. Skrudde med henda og alt gikk helt fint... men plutselig stod jeg med halve bolten i hånda. Selvfølgelig fant jeg ingen som passet og jeg måtte helt til Moss for å få en ny en...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor har du kjøpt bilen? er det privatkjøp?

 

Du vet at du kan jo klage, og kreve at den tidligere eieren finansierer noen av de problemene, med mindre de er nevnt i kjøpskontraket. Hvis ikke så kan du sikker heve kjøpet med mindre det er 3 mnd siden du kjøpte bilen.(er ikke helt 100% sikker på det med heving av bilkjøp, men mener at det er 3 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt den privat, men jeg var klar over problemene da jeg kjøpte den. Visste at bremseservoen ikke var helt god og jeg visste at varmen ikke virket. Desverre var det mer enn som var ødelagt på varmen enn det jeg visste. Men jeg er faktisk ganske fornøyd med bilen egentlig. Til tross for en del småfeil, så starter den og går MEGET bra. Bortsett fra de problemene med dårlig kontakt da jeg byttet batteri så har motor og gir vært feilfritt. Og den gang var feilen eierns skyld og ikke noe med bilen.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår