ePiFaNT Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Hvorfor skulle vi det? - for det første er det ytterst få av dem som driver seriøst med bilstereo som har høyttalere bak. 6x9-ene måtte i såfall monteres fremme. - hvorfor skulle man velge en 6x9 fremfor de komponentsettene som allerede finnes? Man kan selvfølgelig gjøre som Cossie Power skrev, med digital tidskomp, noen ekstreme amper, osv. Men de fleste sliter nok som det er bare med å få montert en 4" på dashbordet, om ikke det skal inn en hel 6x9... - å montere hele 6x9-eren i døra er sikkert tøft, men fra et lydmessig standpunkt er det langt fra optimal. Og igjen, hvorfor en 6x9 fremfor et komponentsett??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by Pedal to the metal Hvis en 6x9 blir dyr og god nok med tanke på lyd, så vil nok gærninger som dere være kjapt ute med å få et par i bilen tenker jeg;) Neppe.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by Mr. SQ Nope, det har jeg ikke. Problemet er at så vidt jeg vet finnes det ingen 6x9 som er seiøst nok bygget for en slik applikasjon. Det er overhodet ingen umulighet å bygge en god 6x9, problemet er at den vil bli så pass dyr at den priser seg ut av markedet hvor de potensielle 6x9 kjøperne er. den nye polk momo sin 6x9 kan bi-ampes,det kan også jbl sin "decade" og de er jo ikke så ille prismessigt... ikke misforstå meg,jeg er ikke "fan" av 6x9 jeg heller,men tror ikke det er umulig å få ok lyd ut av de... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by cossie power Originally posted by Mr. SQ Nope, det har jeg ikke. Problemet er at så vidt jeg vet finnes det ingen 6x9 som er seiøst nok bygget for en slik applikasjon. Det er overhodet ingen umulighet å bygge en god 6x9, problemet er at den vil bli så pass dyr at den priser seg ut av markedet hvor de potensielle 6x9 kjøperne er. den nye polk momo sin 6x9 kan bi-ampes,det kan også jbl sin "decade" og de er jo ikke så ille prismessigt... ikke misforstå meg,jeg er ikke "fan" av 6x9 jeg heller,men tror ikke det er umulig å få ok lyd ut av de... SS har også en 6x9 med eksternt filter, og mulighet for bi-amping, men er ikke helt min stil. I mine ører blir det problemer med samtlige 6x9 jeg har hørt. enten dem har stått i bil, rack, kasser etc. Men noen er selvsagt bedre enn andre, det er det ingen tvil om. Bra blir det nok ikke alikevel. Dette er selvsagt min helt personlige oppfatting. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 er nokk enig med deg angånde 6x9,men det er jo artig å "krangle" litt da;) blir det mange biler med SS utstyr i emma konkuranser neste år da? foruten lars da,han vet jeg om;) Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by cossie power er nokk enig med deg angånde 6x9,men det er jo artig å "krangle" litt da;) blir det mange biler med SS utstyr i emma konkuranser neste år da? foruten lars da,han vet jeg om;) Det blir sannsynligvis hvertfall 4 biler med utstyr fra oss. Mest SS, men også noe annet som vi holder litt tett til brystet foreløpig. Litt info gis, men vil ikke gi for mange konkurrenter, og ikke minst andre produsenter nye ideer.:D ;) mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Kan jo si det ganske enkelt også da, at alt med stereo i bil eller hjemme er smak og behag. Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by Doser_86 Kan jo si det ganske enkelt også da, at alt med stereo i bil eller hjemme er smak og behag. Tja, jo.. Jeg ser på bilstereo som en utfordring.. Det er ikke lett å få til et optimalt lydbilde i en bil.. Noe som er meget lett i en stue.. Så er jeg en person som vil gjøre ting selv, bygge alt selv.. Man setter mer pris på ting på den måten.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 jaja, klart det, sånn er jeg også. men det jeg mente er at at lyd er en smak. alle kan ha sine meninger. sånn som jeg bryr meg ikke om hva andre synes om lyden i bilen min så lenge jeg synes det er bra. men blir jo aldri helt fornøyd sjøl heller da. mvh Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg