Gå til innhold

Montering av G-lader

Ranger emnet


kholand

Anbefalte innlegg

det var denne passaten igjen da.. regner med å få tilbake g-laderen om ikke så alt for lenge, men siden det ikke var jeg som demonterte gladeren, så vet jeg lite om hvordan det hele skal sys isammen igjen.

har faktisk aldri rørt en g-lader før engang..derfor trenger jeg nok endel hjelp til å få alle slanger, skruer, skiver og diverse på plass.. hvis de som har G60 bil kunne tatt bilde av motorrommet i sin bil, og sendt det på mail sammen med en forklaring så hadde det vært topp.

 

JA. har sett den sida om fjerning og gjeninsetting av lader.. bare rot for en som er fersk med g-ladere og denslags.

 

skal vaske alle rør, slanger og intercooler også før jeg setter på laderen igjen. røra og slangene kan jeg jo bare bruke avfetting og/eller whitespirit på..men lurer litt på hva jeg skal vaske intercooleren med. forslag?

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å se på g-tec sine sider , der mener jeg det er en del bilder og forklaringer.

Det er forresten gøy åog høre at noen drive med passat gt g60 syncro. Har selv en 90 mod med en motorsport kompressor i , du kan jo se bilder av den under corrado der de diskuterer dumper ventil. Men ang innsettingen av laderen , så er det meste ganske logisk lagt opp , så det er ikke så vanskelig ..... Lykke til .. nb !! husk kjør laderen inn ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt klart. har fått "instruks" om at den skal kjøres 15 mil ve maks 2500 o/min, 15 mil med maks 2750 o/min og deretter 50 mil med maks turtall på 3000 o/min. og ALDRI full gass.

med de prisene det er på de laderne så blir det ikke mere enn 1 gang den kommer til å overhales. GARANTERT. hvis..eller når, den går til pises neste gang, så blir det turbo, vortex kompressor eller lysholm.

 

takker for svar, men hadde fortsatt vært fint med bilder av G60 motorrom. uansett så kommer nok jeg til å poste endel bilder under monteringen, så dere får være greie å hjelpe meg med å forklare hvis jeg står fast.

og hva skal jeg bruke av vaskemiddel når jeg skal vaske alle rør+intercooler?

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å var det så dyrt med overhaling nå hmmm. Du bruker bare en sinna avfetting og spyl helst med varmt vann , så blir det skinnene rent og pent ( husk la det tørke godt) Du burde se litt på sstuning sine sider der er det mye snaks og han har bra peiling på g60 også.. Lykke til , du får heller ringe meg om det er noe nr 92866607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir 13500 for en overhalt og portet lader. om det er dyrt eller ikke vet jeg egentlig lite om, men servicen var meget god, kunnskap og erfaring med ladere var tipp topp. -ihvertfall det jeg har fått inntrykk av etter personlig møte+ lesing av poster på forumet.

og tviler lite på at jeg nå får kvalitet.. dette teller mere enn at det er så billig som mulig synes jeg. skal jo mest sannsynlig bare montere laderen èn gang. drømmer om turbo og 250hk+

 

 

skal jeg bruke samme avfettinga på intercooleren?

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kholand

gir 13500 for en overhalt og portet lader. om det er dyrt eller ikke vet jeg egentlig lite om, men servicen var meget god, kunnskap og erfaring med ladere var tipp topp. -ihvertfall det jeg har fått inntrykk av etter personlig møte+ lesing av poster på forumet.

og tviler lite på at jeg nå får kvalitet.. dette teller mere enn at det er så billig som mulig synes jeg. skal jo mest sannsynlig bare montere laderen èn gang. drømmer om turbo og 250hk+

 

 

skal jeg bruke samme avfettinga på intercooleren?

 

Det var litt dyrt, hvor var det? Og hvem har gjort porting?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13500,- er det dyrt for en lader som er portet og nyoverhalt!!!!

 

Ikke gått en km siden overhaling, ikke snakk om en overhaling her, men en g-lader (3. gen.)

 

Er dog ikke portet like mye som mine ladere. Overhalingen er gjort av et velrenomert tysk firma med riktige deler

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar utgangspunk i dine priser, så er det ikke så galt da

 

13500,- minus overhaling sitter du igjen med 5204,-

 

En g-lader som går ann å overhale må man fort betale 4-6000 kroner for hvis man ikke spiller på Ebay-lotto

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår