Tor O'Connor Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 jeg satser på at det er noen her inne som har eller har hatt samme problem som jeg sliter med. som de sier i "vil du bli millionær": "ikke svar hvis du ikke vet svaret" :D har en mazda 626 2,0i 16v 1988 modell kombi-coupe. problemet mitt er at handbrekket ikke låser hjulene skikkelig. er det god vinkel i en bakke så klarer ikke bremsa å låse slik at bilen står ordentlig i ro. er så vidt jeg kan ta biln på brekke når d er glatt ute å da snakker vi krise ass. brekket har en tendens til å fryse når minusgraderne sniker seg innpå, men det er vel vann i vaierstrømpene og skal vel ikke påvirke bremseeffekten?? er nye calipere på og nye klosser, men skivene er ikke skiftet, fordi de er gulle gode. er også byttet vaier på venstre side, men ikke på høyre side, da mekanikern sa at d ikke var nødvendig. er det her feilen ligger eller??? har hatt biln inne på mazda-verksted der de tok av caliperne å tok grunninnstillingene på nytt, men det ble ikke noe bedre. Siter nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK) før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK) en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor: "if you can't race it, style it " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zehn Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 hadde samme problemet med min bil her for en stund siden... Kunne trekke brekket opp maks, og maks stramma og allikevel så var problemet der... Men så skiftet jeg klosser og skiver bak, fortsatt noe problemer, men alt tøste seg da jeg luftet bremsene skikkelig. Alle 4 hjul... Nå fungerer den helt fint... mulig alt du trenger er å skifte ut bremseveske hvis det er vann i systemet som ikke demper riktig... brukte selv opp en og en halv flaske på min lufting... hadde ikke gjort det før, så tok litt ekstra i.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor O'Connor Skrevet November 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 takk for respons. det skal jo nevnes at klossene og caliperne ikke er originale mazda-deler, men det skal jo ikke ha en drit å si, eller?? bremsene er faktisk blitt luftet to ganger og bremsevesken er også skiftet, så det er ikke der problemet er. men har fått en ny teori om at det kanskje kan være wiren fra selve handbrekke som er slakk. for den er neppe blitt skiftet noen gang og på 16 år oppstår det nok noe slakke, men dette er bare på teoristadie ennå. håper noen kan bidra me flere tips :) Siter nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK) før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK) en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor: "if you can't race it, style it " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 rekner med du har prøvd å stramme wiren ?:rolleyes: men ellers ville eg prøvd å kjøpe ny fra selve handbrekket og bakover :) hehe Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xitius Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 var det helvete, jeg har samme problemet..mazda syndrom Siter Member Of Xgang Racing Team www.xgang.net Nissan 200sx s13 (vraket etter 12timer) *Mazda 626 2.0 i 16v (solgt) *BMW 318i( http://tinyurl.com/3dx3s ) *Nissan Bluebird Turbo(en uke) *Motorhispania Rx 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zehn Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 hehe.... må ikke dra så hardt i brekket, da.. ;) er jo grenser på hva den skal tåle i årenes løp..... hehehe... men morsomt er det jo på snø og glatta.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor O'Connor Skrevet November 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 joa har så klart strammet brekket, men det eneste som skjedde var at det ble tregere å ta opp brekket, men mer bremse-effekt, NÆI!! xitius: vi gjør en deal, finner du ut hva problemet er så si ifra så gjør jeg det samme :cool: Siter nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK) før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK) en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor: "if you can't race it, style it " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 å faen... mitt er også VELDIG slakt... tenkte eg skulle stramme den i helgå... men skal hvertfall prøve... en mekaniker sa at det bare var å stramme den såå... :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor O'Connor Skrevet November 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 vær forsiktig ivertfall. på mazda, sa en mekaniker til meg at strammes det for mye så river du med deg hele calipern når du bruker brekket, eller noe i den retningen, han påpekte også at det skal være en viss slakke i wiren så ikke gå beskjærk når du strammer :D Siter nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK) før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK) en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor: "if you can't race it, style it " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 hehe, caliper ? i trommel bremsa mi ? neppe ;) hehe jaja får se hva som skjer :) hehe Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xitius Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 trommel er for homser,kristne og andre raringer :op Siter Member Of Xgang Racing Team www.xgang.net Nissan 200sx s13 (vraket etter 12timer) *Mazda 626 2.0 i 16v (solgt) *BMW 318i( http://tinyurl.com/3dx3s ) *Nissan Bluebird Turbo(en uke) *Motorhispania Rx 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 aawww.... er ikke altid like lett å være lærling med 40kr timen og ha MASSE peng til god bil ;) derfor kjøper men prosjekt bil :rolleyes: hehe men ja det kommer skive brems ;) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 vel... i dag fixa eg brekket mitt hvertfall :D såå.... jada skal si hvordan eg fixa det :D hehe du skrur først av dekselet rundt håndbrekket, (4 skruer på LXen min) også tar du det av, også tar du hele konstruksjonen av håndbrekkmekanismen også er det en svart greie som kommer opp med en slags skrue på der, også bare skrur du den ned til løftearmen, også var min helt 100 :cool: Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor O'Connor Skrevet November 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 hmmm.... d hørtes jo ut som en plan.... faen, hadde det ikkevært så kaldt ute nå så skulle jeg ha prøvd på min også. hvis det er den umbrakotingen du snakker om for å stramme brekke så ligger den på venstre side av brekket hos meg, så jeg behøver ikke å ta av midtkonsoillen, kommer til uten å fjerne den. må bare sjekke at det er her du har fikset på ting. så kanskje det funker hos meg å Siter nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK) før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK) en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor: "if you can't race it, style it " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 hmmm ja venstre side av brekket... har ikke tenkt på at du ikke trengte å fjerne den, men eg skulle av med dekselet for en annen grunn så så eg det :) er ikke sikker på om det er umbrako, så ikke noe spess oppi den, kan ta bilder i morgen :rolleyes: Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg