Gå til innhold

KE20 med 3S-GE? Første skritt er tatt!

Ranger emnet

Skody

Anbefalte innlegg

Ja, jeg kunne lagt denne i prosjektforumet, men ser ikke hensikten da jeg ikke har noe å vise frem. Enda.

Første skritt: Delesanking!

En beams og en bag. Utrolig hva man får plass til i en liten pickup

fvsaq

Standsmessig transport hjem fra Danmark!

faqrk

Sjekk av stropper og matstopp på Rema 1000 i Vejle, Danmark.

fvqrr

Kombinert pølsegrillpause og kosestund etellerannetstediDanmark.

fvqz6

Full gass i 100'en fra Oslo og hemmat!

fvqx5

Kanskje like bra verken politiet eller tollen gadd se på lasten min. Brukte bare 0.62 liter på mila med variende tempo. Vi opplevde både 120km/t og tomgangskjøring i tre timer pga en gedigen kjedekollisjon.

Her er han far i gang med å røske vekk 300kg kabler!

fvvgm

Status per 04.11.04: Motoren er ribbet for kabler og prøveadoptert i KE20'en. Ikke uventet passet den utrolig dårlig. Etter planen skal den passe etter å ha anskaffet bærebru og tannstang fra Supra mk2 ev annet som måtte komme i min veg. Reserveløsningen er å se om den trives bedre i min lekre '74 Carina. Og så får KE20en en 2T-G jeg vet om nedi gata her.

Time will show.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tok seg godt betalt ja ;) Han hadde ingen km-data. Sa han. :/

Motoren har nok hatt en hard mester selv om den ikke bærer mye preg av dette. Den har tross alt rullet i 5-6 år og det rustfrie grenrøret har fått et blåstikk som tyder på at det har vært varmt der.

Men jeg har startet den to ganger. Før jeg kjøpte den og en gang til sånn for å vite at alt var 100% før jeg røsket vekk kablene.

Den går pent på tomgang selv når den står "løst" i vraket sitt på en europall. Og svarer med et kjempebjeff når jeg vrir om gasspjeldet. :)

Men håper jeg finner på noe lurt mtp bærebru & styring. Vil nødig slipe/kappe vekk masse slik Bill Sherwood måtte.

Problem -> http://www.billzilla.org/ae863sgerearsump.jpg

Løsning -> http://www.billzilla.org/3sgmodifysump.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt!! :D Håper du får plass i KE20'n! Har lyst å bygge om en 86 med 3s selv en gang, og likte heller ikke løsningen til sheerwood. Men jeg så et konverteringssett fra en japansk tuner som passer til '86. Paser det til din med litt modifisering? Tror det var technospirit som lagde det. (men jeg er kjent som "litt" distre, så jeg er ikke sikker)

Lykke til!

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
SKODY!!!!! Nå må du oppdatere!!! Blir det no liv?

ja....kom igjen a.....update...høres ut som du har et kult prosjekt på gang.....:)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei... så en gammel toyota av en eller annen type som aldri ble solgt her til lands hvertfall med en slik motor i japan... meget billi bil... virkeleg en sleaper... så ut som en bil bestefar kunne kjørt nesten sombrero

fant de andre bildene nå :)

var en toyota soarer "3.0 GT limited"

http://www.kaizousha.com/images_car/kbsoa16/1.JPG

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider