Gå til innhold

Den nye HILUXEN min.. Tips?

Ranger emnet


rdl

Anbefalte innlegg

originalt på en 1989-1995 2L-T er 0,4--> 0,71 kg.

før jeg satte i 4runner motor i den gamle landcruiseren min, så hadde jeg kjørt opp trykket fra 0,4 til 0,9(gammel motot 2L-T 1986-1989) ..det gikk IKKE bra!

endte omtrent slik

motor%20001.jpg

motor%20004.jpg

 

du kan godt kjøre opp trykket masse.det enkleste er jo bare å nappe ut slangen til wastegaten..men ikke lurt.

 

men ikke regn med å beholde toyota-kvaliteten. det går til pises! det er sikkert! ikke kjør med høyere trykk enn 0,9

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hm.. jeg har nå spacet ut med 2 skiver pr skrue..

 

var ikke så veldig merkbart men jeg finner faen ikke ut av hva jeg lader... Jeg har ikke no mulighet for å koble opp en turborykks måler. med mindre du vet om noen originale innfestninger? der det kommer trykk ut av motoren..?

 

Desutten hvordan får jeg opp diesel trykket? er det den lille pumpa som står rett ved siden av gass-spjledet der gass wayer kobles til? er en liten 12 mutter med umbrako man skrur på...?

 

vet du om no mere info ang de motroene her?

vet du hvor mye jeg går opp i trykk ved å space ut med skiver?

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må nesten montere turbotrykksmåler da ja!! på den gamle motoren gikk jeg opp fra 0,4kg til 0,7 kg når jeg la imellom 3 skiver(ca. 3 mm) det er ganske viktig å skru opp pumpa sånn at du ikke får for mager blanding...ikke så farlig på diesel dette...men greit å gjøre uansett. det sitter en liten sekskant skrue med plombe på ca midt på, i bakkant av dieselpumpa.

 

 

 

monter et t-stykke omtrent der hvor jeg har satt den grønne ringen, og dra slangen til turbotrykksmåleren inn. vær forsiktig så du ikke får knekk på slangen (jævlig lett å få til det, også viser den dårligere trykk da..) mengdeskruen sitter innunder der hvor den grønne pila peker. er vanvittig vanskelig å komme til! DRIT I DEN RØDE PILA!! den var til noe annet -en annen gang.

 

dette er bilde av den gamle motoren. så utseendet vil være litt forskjellig

dieselpumpa.jpg

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jo jeg 2000mod da. er sikkert litt forsjell på dem eller?.

men hva er da dene som jeg har markert. er den jeg skrudde på..

 

Image2.jpg

 

Kan jeg koble turbotrykksmåleren med t-stykke på den der alts`å?.... Hva er den slangen der til da?

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må IKKE skru på skruen på toppen! NEI NEI NEI!!!

den slangen er til to givere for trykk lyset i landcruiseren. har du ikke det, så kan du borre et hull i innsugs-"røret" gjenge det opp og skru inn en liten nippel. men du har nok en slange ut der du også. de motorene er nesten ikke forandret i det heletatt siden de kom med turbo i 1986. når du finner den skruen på baksiden så skrur du til den gir skikkelig svartrøyk ved fullt gasspådrag, så ca 1/4 turn tilbake. det du må passe på med disse motorene er at du alltid har bra oljetrykk! oljetrykket skal ligge på mellom 2,5kg til 5kg. ikke under 0,7 kg ved tomgang. du kan montere oljetrykksmåler...sitter en giver (eller blendeplugg) øverst til venstre på venstresiden av blokka. viktig at motoren blir skikkelig gjennomvarm før du drar på også. motoren din vil holde leeenge med riktig behandling, men sannsynligvis ikke lenger enn et par mnd hvis du herjer og justerer uten å egentlig vite så mye om de motorene, og behandler den deretter.

han som kjøpte bilen min fikk med alt av dokumentasjon på motoren..men hvis du er snill gutt så får du sikkert dataark av de på toyota'n

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhhh..

 

tror jeg driter i hele oplegget og heller skaffer meg en ferdig boks/chip.

 

Men hva er den skruen jeg skrudde på til? jeg hadde skrudd den UT en kvart omdr. men returnerte den tilbake igjen..

 

Hva vil det si når motoren får svart røyk/soter ved kraftig gasspådrag/turbo går i gang ??

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartrøyk betyr uforbrent diesel. ikke det minste problem å skru opp bilen. skjønner egentlig ikke hva en chip gjør i en dieselbil uten commonrail/fuelrail etc. det en chip gjør, er å øke turbotrykket og dieselmengden.

 

å skru opp turboen, justere dieselmengden og å montere turbotrykksmåler er gjort på 1,5 time. maks og du vil få merkbart bedre ytelse på kjerra!

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. uforbrendt diesel ja?..

 

men hvorfro gjør den det hos meg da? er jo helt original? Trodde det var et tegn på slitasje eller noe jeg?

 

er ikke blå eller svart røyk, men mere brun på en måte...

Men kunne du få tegnet opp/finne et bilde som lettere viser HVOR jeg skrur opp diesel trykket? Det er jævli mye skruer og shit der nede at jeg ikke en gang vet hvor jeg skal begynne...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er egentlig bare en skrue i bakkant av pumpa som er plombert. sitter litt på undersiden av den plata der den skruen du dreiv å skrudde på sitter..på siden inn mot torpedoveggen. mener det er 8mm sekskanthode på den skruen

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår