Gå til innhold

Hvilket sportsluftfilter

CoilOver

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ronnyprimera

med tanke på mer hk og mer luft.

Litt smør på flesk her ! ;)

K&N er jo det man hører mest om.. (sikkert fordi det er merket flest har hørt om)

Forskjellige filtre har ofte forskjellig lyd sammen med forskjellig ytelse på diverse ting.. Du får nermest finne deg et filter du liker, både utseende messigt, (merkebevist?), lydnivå på motoren etter montering, og lignende..!

Enkleste er nok og finne komplette sett, der du får det du trenger for å smekke det sammen, eventuellt kan du kjøpe universale, og skaffe adaptere, rørlengder og sånt selv..! (det sistnevnte kan bli billigere og bedre, eller rett eg slett bare helt elendigt! :D )

Du har jo og erstatningsfiltre for orginal luftboksen. Dette er jo det absolutt desidert enkleste, og det kan i noen tilfeller vere bedre enn og bare stappe på et konfilter oppi motorrommet.

K&N og Kingdragon mener eg og ha slike (sikkert mange flere og)

Di fleste filtrene du kjøper er det livstid bruk på, med dette menes det jo at du vasker filteret og smører det inn igjen med ein spesial olje. Så sånt sett så kan det lønne seg ganske greit og kjøpe et.. (så der har du ein grunn til for å skaffe deg)

Og få så kald luft som muligt frem/inn til filteret er alfa omega uansett hvilken type du går for, så prøv gjerne og finn et filtersett som flytter filteret litt ut, eller som er kapslet inn og har egen lufttilførsels slange.! :D

Tipper på at dette emnet har blitt diskutert meget mye tidligere, og blitt utdypet mye mer en det lille eg kan bidra med. Du får prøve og søke på forumet her, og eventuellt på andre forum..!

Det er mye godsaker til ein SR20DE motor vistnok!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et Cold Air kit fra Hotshot Performance i usa. I tillegg til å inneholde selve powerfilteret, så får du også med rør som flytter filteret ned forran venstre forhjul, hvor det får masse kald og fin luft =) Kjempefornøyd med kit'et jeg... merker faktisk god forskjell om man har filteret i motorrommet og om man har det ved kaldluft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apexi er nok det filteret som gir best resultat mens KN er det mest populære, Crazy Tuning fører garantert begge. Trur ikke Apexi fører dette til Primera så det må bli universalt. Skulle ha Apexi først men de hadde ikke til min bil, bare 80mm universal filter, noe som jeg ikke gadd.

KN har kommet ut med noen f... så råe filtere som gjør susen i motorrommet, men om disse er så bra vet jeg ikke.

http://www.rs-concept.com fører også Apexi.

Forøvrig: Selvom KN filteret blir sort så kan du få det skinnende rent ved bruk av rensesettet som kan kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...