Gå til innhold

Bensinvarmer fra webasto

Ranger emnet

Toyota R

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på det, gjør en det riktig billig går det an og bygge en GSM styring til og starte det, som ikke koster noenting (når mobiltelefonen mottar en SMS vil displayet lyse (det går an og tyvkoble seg inn på led-en og ta og bruke det signalet inn på en transistor videre inn på en relespole, og styre da webastoen med sms), pluss kjøpe en brukt webasto for ca 300 euro, da får en en fjernstyrt løsning som styres av SMS for ca 3500 kroner om en monterer selv.

har sett på løsninger med webasto, kjøper en ny komplett, over ebay, går det med ca 800 euro inkl frakt for en termo top C, med t80 fjernkontroll. da havner det inkl moms i norge på ca 8200 kroner ved egenmontering. Det er kjempelett og montere en webasto, så tviler på at et verksted tar mer enn 3 tusen for komplett montering, ellers er det en enkel gjør det selv jobb, omtrendt like vanskelig som og montere en bilstereo. Men må ha bruksanvisning så det blir montert riktig sted og kan godkjennes skriflig av et verksted, lurt hvis det blir bilbrann så kommer ikke forsikringselskapet etterpå og nekter deg utbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ToyotaR

Lurte på om noen har prøvd en sånn ny bensinvarmer fra webasto her, vet mange dieselbiler har det, virker jo ganske greit det! Hadde vært deilig å komme til isfri bil hver dag og står parkert så jeg ikke kan bruke vanlig strømdrevet kupevarmer..

Webasto er bare heeeelt konge, men sørg for å få med fjernkontroll, det har alt å si, i hvertfall hvis du ikke drar til 100% samme tid hver dag. Jeg lånte pappas '98 bmw 320i en uke. Den hadde webasto med fjernkontroll. Fjernkontrollen hadde jeg i jakkelomma. Skrudde den på da jeg sto opp, og bilen var ready to go da jeg dro en halvtime senere. Kun en gang måtte jeg hjelpe til litt med kost, og da hadde det snødd 15 cm i løpet av natta. På jobben fungerte den gjennom hauger av betongvegger og over på andre sida av parkeringsplassen.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lionstar

Jeg har sett litt på det, gjør en det riktig billig går det an og bygge en GSM styring til og starte det, som ikke koster noenting (når mobiltelefonen mottar en SMS vil displayet lyse (det går an og tyvkoble seg inn på led-en og ta og bruke det signalet inn på en transistor videre inn på en relespole, og styre da webastoen med sms), pluss kjøpe en brukt webasto for ca 300 euro, da får en en fjernstyrt løsning som styres av SMS for ca 3500 kroner om en monterer selv.

Strengt tatt så trenger man vel ikke sende SMS heller, det vil være nok å ringe telefonen, og legge på igjen :-)

Da har man i hvertfall bra rekkevidde på "fjernkontrollen".

Genial løsning :-)

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

Strengt tatt så trenger man vel ikke sende SMS heller, det vil være nok å ringe telefonen, og legge på igjen :-)

Da har man i hvertfall bra rekkevidde på "fjernkontrollen".

Genial løsning :-)

Ja...

Så lenge du husker å reserve deg mot telefonselgere, og holder nummeret for deg selv. Satser på at folk ikke ringer feil, og du ikke har fått et gammelt nr. som har vært registrert på en annen person tidligere slik at masse ukjente folk ringer deg...for å få tak i "gunnar". At folk ikke slår opp i telefonkatalogen for å ringe deg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten webasto på en bil jeg solgte. Husker jeg måtte skifte batteri på den, det var helt ferdig, og jeg tror det hadde sammenheng med webastoen. Tror det sliter mye på batteriet, kanskje kjekt med 2 batterier om en har webasto?

Slik jeg forstår er fordelen med fjernkontroll at du taster inn et tidspunkt, så bruker webastoen den tiden den trenger for og få den varm, mens med timer står den bare og durer til det er tomt for drivstoff? Som også betyr at det er mer belastning på batteriet, da den går lengre en det som trengs. Og at du får og kvittering på fjernkontrollen på at meldinga du sendte er motatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider