Gå til innhold

Visste du at.. (eu godkjenning)

Ranger emnet

Cathan

Anbefalte innlegg

Jøss, det sa de ikke på min test. Har kansje noe med at de stoppa med en gang de så at det stod en annen motor i bilen en på vognkortet :rolleyes:

Men da motoren ikke har noen effekt økning(i større grad) gjorde de feil. Og alt er bra, så den skal inn igjen neste uke.

Bra det bare var en bagatell som ble fiksa samme dag den ble oppdaga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eu-godkjenning er jo fordi bilen skal være i sikker stand å kjøre så jeg skjønner ikke helt at bilen er trafikk farlig hvis du har en ødelagt dørlås.......

`09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :)

`91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres)

`08 Ford Kuga 4x4 (solgt)

`07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt)

`91 Volvo 240 stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alle min eu-kontroller til Biltilsynet i bodø... de er veldig grei der.

Sist jeg var med min (X)volvo snubla nesten han kontolløren i noen ledninge uder ratt fikk ingen feil på de... :)

Eneste han klagtet litt ekstra på var at den var senket og ikke godkjent med senkesette og at han ikke klarte å løfte opp bilen siden løfte greia han hadde på løtebokken sin ikke komme under bilen:D ble 2 han vurdert 3 men satt 2 ( 3 er kjøreforbud)

Men de kan være litt strenge av og til da. har jo hørt mye rart.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også kontrollen hos biltilsynet i Stavanger. Tross alt så har dem ikke noe å tjene på reperasjoner (og det var sent på fredagen og helg :rolleyes: )

Men ødelagt dørlås blir en 2`er? Artig :D

fuck eu godkjenning... de er alt for strenge.. er mange biler som burde levd lenger enn det de gjør!

Seriøst? EU-godkjenning er en bra ting. Er vel få eksempler på at biler som er brukbare blir kassert på grunnlag av en godkjenning? Da må det heller stå på eieren som egentligt driter i bilen og vil ha ny synes nå jeg.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider