Eirik Moholt Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Har kjøpt meg en motor jeg skal ha i en 244, har ikke vært borti denne type motor enda, mekanisk insprut! Hva er det som mangler på denne, (Se bilde) Mangler vel noe vesentlig på innsprutdelen. Noen med masse bilder av motorrommet sitt, eller vist noen har de delene jeg mangler til salgs her Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 hehe, her mangler du "en del" ehh.. tenker på ledningsnettet... sjekk (amatør)-siden min:http://home.broadpark.no/~enovak/245prosjektet.html Er samma motoren, bare at jeg har annet innsug og litt annet småtteri. Jeg vil råde deg til å montere intercooler når den motoren skal monteres i en eller annen bil... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Moholt Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Ja jeg fikk motoren for 1500+gratis frakt ifra akershus til Trøndelag da, men han sa jo at motoren var komplett!! Turboen er grei og motoren skal vist være det, men det mangler vel noen vitale deler, er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre dette. Mangler jo både over og underdel på den mekaniske innsprutningsdelen+fordeler, men den har jeg jo ifra den originale B21. Har liksom holdt på bare med B20 motorer jeg, kan jo de ut og inn, så jeg er litt usikker på den mekaniske innsprutdelen på b21et. Men mange fine bilder du kom med Daniel, fint med volvo fans her. Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Originally posted by Eirik Moholt Ja jeg fikk motoren for 1500+gratis frakt ifra akershus til Trøndelag da, men han sa jo at motoren var komplett!! Turboen er grei og motoren skal vist være det, men det mangler vel noen vitale deler, er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre dette. Mangler jo både over og underdel på den mekaniske innsprutningsdelen+fordeler, men den har jeg jo ifra den originale B21. Har liksom holdt på bare med B20 motorer jeg, kan jo de ut og inn, så jeg er litt usikker på den mekaniske innsprutdelen på b21et. Men mange fine bilder du kom med Daniel, fint med volvo fans her. Det syns jeg var en billig pris. Hvor i Akershus var det.. Skulle nesten kjøpt den selv. Veit ikke om du kan bruke samme fordeler.. Er vel elektronisk tenning på et? Innsprut har jeg ikke peiling på, men ser ut som du har alt untatt ledningsnett da.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Sinnsykt billig da. Her må det være no muffins... Oljerøyk fra turbo,...?? Alt er mulig... Hvem vet åssen stand den er i.. btw: Hvor langt har den gått?? Jeg skjønner ikke hvor i allverden man finner sånn go'motorer så billig! Skulle hatt en sånn til i tilfelle det skjer noe med blokka mi når jeg virkelig skal til med borring, skifte råder og stempler , mer turbotrykk o.s.v... hadde vært kjekt med en reservemotor da altså... :) Hvor er det du fikk tak i den motoren fra da... Sånt finner man værtfall ikke på autodb, eller?:rolleyes: Hva slags topp er det på den? Noe trim?? Og sist men ikke minst: Kjør den leenge på starteren, dvs: ta av ledningen mellom fordeleren og coilen, før du skal begynne å bruke den. Jeg ville også skifta olje på den og oljefilter før du tar den i bruk! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Når du kjøper en slik motor til 1500 kr må du regne med at du må legge ut litt mer peng på den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Moholt Skrevet November 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Regner ikke med at jeg må legge ut penger når det står at det selges en komplett motor, og da skal den ikke mangle dette! Turboen er helt kompakt og fin, ikke en hundredels slakke. Fant den på motorbørsen, ringte og kjøpte den med en gang. Er vel lik fordeler som vanlig b21, er jo mekanisk innsprut på disse vettu. Motoren virker grei, gikk fint irundt men garanti har man ikke. Men billig motor likevel. Skal legge ut flere bilder i morgen jeg Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Moholt Skrevet November 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Som sagt så kjøpte jeg motoren i Akershus, Om det er trim vet jeg ikke, men motoren er tatt ut av en kondemnert bil. Fant den på motorbørsen, må følge godt med på nettet etter godbiter. Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stretch2 Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Se på toppen der skal det stå årstall når motoren ble laget, står det f.eks 83 har du en jævlig bra bunndel med smidde råder og stempel. Du skulle helst ha hatt den fordelen med stor vakumklokke så slipper du tenningsbank. Som jeg ser av bildet så er jo ledningsnettet til "motoren " der.. Trenger jo ikke noe mere for å få den til å gå da, er jo mekanisk sprut, Men du trenger jo elektrisk bensinpumpe da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 du mangler litt av innsprutboksen ser det ut som. b21et orginal er en ganske enkel motor! alt som trengs er tenningsdelene som består av tennmodulen, coil og fordeleren med stor vacuumklokke. du trenger også tankpumpe og hovedpumpe til bensin.. bensina skal inn på innsprutboksen der det er ei pil inn og returen ut av samma boksen der pila peker ut.. (enkelt sagt) hvis du har en giver på svinghjulet er det ikke noe du trenger å bruke.. den behøves ikke med mekanisk sprut. vær nøye med å få sentrert den store plata i innsprutboksen. har masse deler til denne motoren liggende.. bla. komplett innsprut og tenning osv.. bilder av motoren min: Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Moholt Skrevet November 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 har du Deler og selge meg du da 240 v8 power? Ledningsnettet henger på motoren ja, så er ikke så mye omgjøring for og få det til og gå nei Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg