Gå til innhold

Hva i H??? -Turbo-

Ranger emnet


The cowboy

Anbefalte innlegg

sånn jeg ser det, så er det ikke noe positivt med det untatt plass...

 

-for får jo sinnsykt lange trykkrør, mye lag.

-eksos og trykkrør subber fort i og med att ingen ligger ordentlig inne i eksos gangen. -vet heller ikke hvordan turboen tåler slag:)

-lang eksos gang, så den blir kaldere og turboen spoler mindre.

-hva gjør de med kjøling av turbo?

 

så ut som litt sånn tv-shop oppleg.. kunne få opp til 70%mere effekt uten å åpne motor og trenger ikke ic og går igjenom avgassmålinger osv.. på grunn av det patenterte sts systemet:)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der fungerer helt sikkert men det er langt fra optimalt å måtte bygge opp trykk i ørten meter med rør før det skjer noe. Det samme gjelder jo "grenrøret".

Man skulle tro det ble problemer med voldsom ekspandering i lengde på eksosrørsiden i forhold til trykksiden.

Luftfilter ved bakhjulet under bilenfungerer dårlig i Norge.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo praktisk....har man en turbo med for liten A/R på eksossiden til sitt formål....lag et lengre ,tynnere grenrør og hey;så funka det.. noe for 944-folket. ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen fordeler her da :)

- Du kan bruke orginalt grenrør

- Det blir lite varme i motorrommet.

 

Man kan jo lage et veldig billig turbokit ved å banke inn en turbo bak på potta og trekke gummislanger fra TESS som trykkrør til innsuget gjennom bagasjerommet :D

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

Parkerer mann i en is-belagt bakke om vintern så vill isen smelte og bilen begynne å skli :D

 

Tror du dreitd eg ut der..

 

SMelter isen så kommer du ned på bar asfalt. ergo du sklir ikke.

 

men om derimot det er SNØ som smelter til vann, og det blir kaldt etterpå-... så vil det bli is... MEN IGJEN.. så lenge isen ikke er under hjula fra før av . så tviler jeg på at den vil skli:)

 

Fulgte du dårlig med på skolen?

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

 

Tror du dreitd eg ut der..

 

SMelter isen så kommer du ned på bar asfalt. ergo du sklir ikke.

 

men om derimot det er SNØ som smelter til vann, og det blir kaldt etterpå-... så vil det bli is... MEN IGJEN.. så lenge isen ikke er under hjula fra før av . så tviler jeg på at den vil skli:)

 

Fulgte du dårlig med på skolen?

 

Jeg skjønner at de fleste parkeringsplasser i oslo området er flate eller is-frie..

 

Sorry, men det skjer faktisk..

 

Isen blir ikke borte med en gang vetu.. i smelteprosessen så sklir bilen..

 

Har sett det med egene øyne utenfor kinoen her jeg bor at bilene rett og slett sklir i hverandre..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår