Gå til innhold

Sp,. ang EGR system tru ej..

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei..

Slangen til EGR systeme mitt datt ta en dag... å då kom d sann jævli stili smellelyd.. e d nåke so slite på motoren elle nåke?

 

Regna me EGR system e d so kjøme opp me to rør på eksos sida.. å går inn på luftfilter boksa..

 

Er det skadeli å sette på et powerfilter på de røra? :D

 

Stili lyd ;)

 

Har en B23A.. 112 HK :mad:

 

 

 

Å hva ligger prisen på en B23ET motor ? i fin stand.. med alt som trengst for å montere i et B23A motor rom...

 

Må ha meg en ny snart. ehe;)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vel egentlig ikke smelle selv om den slangen ikke er der.

den skal gå ned til luftfilterboksen slik at de tyngste metallene i eksosen din blir forbrent 2 ganger.

 

Pris på b21et med ledninsnett og tankarmatur, returslanger osv kommer vel på 5-6000kr..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Vist ej kobla ta slangane som går in på dei to røra som kjeme opp med eksosen, å kjøyre litt godt ut på turtall, so kjøme d et helvetes smell.. jaffal med den eksos potta som ej broka no.. dura som et helvete.. hehe

 

Fæ vertfall politie t å kike ;)

 

5-6000 hmm.. å då e d bere å sette den i å koble opp å skifte bensin pumpe å slikt?

Å regna med turboen e brukbar også da? hehe;)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke EGR-systemet, men Pulsair-systemet du snakker om her... EGR går inn i bakkant på innsuget med et rør, som kommer fra grenrøretpå eksosen. Pulsair-slangene kommer fra et rør, via to ventiler, som ligger under eksosmanifolden.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoTore

Det er vel ikke EGR-systemet, men Pulsair-systemet du snakker om her... EGR går inn i bakkant på innsuget med et rør, som kommer fra grenrøretpå eksosen. Pulsair-slangene kommer fra et rør, via to ventiler, som ligger under eksosmanifolden.

dette er samme rør du snakker om.. EGR er vel et annet ord for pulsair?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det pulsair systemet.. som kommer opp med to "ventiler" på eksos siden.. å så går det en slange inn på luft boksen.

Er det skaldeli for motoren å koble av denne slangen og tette hullet i luftfilter boksen? og sette powerfilter på ventilene?

 

Jævli stili lyd da;)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AlpejoHn

Ja, det er det pulsair systemet.. som kommer opp med to "ventiler" på eksos siden.. å så går det en slange inn på luft boksen.

Er det skaldeli for motoren å koble av denne slangen og tette hullet i luftfilter boksen? og sette powerfilter på ventilene?

 

Jævli stili lyd da;)

 

Er vel ikke skadelig, men du får vel feil CO utslipp..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

But who gives a shit about the CO autslipp :D

 

Då skal ej ta å sette på et filter der. hehe :op

 

Å når ej då kombinera d me dinne potta her, då smelle d ta helvete når ej gira ! :D

 

Dura ganske bra også;)

 

Eksospotte.JPG

 

 

Hehe ;)

 

:D :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG!

 

Hva er det der?????

 

at det smeller når du girer er tenning/forgasser sin skyld ikke nødvendigvis potta..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditta e ei vassekte Hareids potte :D

 

Tendinga mi e steike fine den. Forgassaren også..

Smelle ikkje mykje når ej he dinna der da.. men meir når ej tæ ta ditta rør greia.. ;)

MEN he DU prøvf å kjøyre uten bak potte? d he ej.. å d small nåke so satan.. hehe.. smelle enda meir då..

 

Må prøve d en gong.. kjøyre i en tunnel uten eksos potte..

laga et jævli liv.. å vis du då gassa, å skru ta tendinga å pumpa et par gonga å skru på jenn..

Då bli du mest sansyneli anmeld for skuddløysing :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

dette er samme rør du snakker om.. EGR er vel et annet ord for pulsair?

 

Nei, Pulsair og EGR er to forskjellige systemer... Husker ikke i farta hva definisjonen på dem er, men det er i alle fall beskrevet som to ulike systemer i Haynes-boka. Dessuten, hvorfor har man både EGR og Pulsair på en og samme motor hvis det er samme systemet...? ;) B230K har i hvert fall begge deler, mener jeg å huske. Skal jommen ta en kikk i boka i kveld og friske opp minnet mitt litt...

 

Men det skal ikke gjøre noe å plugge igjen det systemet. Det eneste pulsair-systemet gjør er å sende pulser av luft tilbake til luftfilteret for å få renere forbrenning på noe vis. CO'en kan justeres til å bli korrekt uten systemet tilkoblet. Det er faktisk ikke sikkert at det vil utgjøre spesielt mye om det kobles fra anyway.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg kunne titte i Haynes boka:)

 

pulsair systemet er de rørene som sitter under eksos og kommer opp på siden av eksosen.. (det er en gummikobling fra metallrørene som går fra to til en slange, som går videre til luftfilteret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår