Gå til innhold

Sp,. ang EGR system tru ej..

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

EGR- systemet: det er rørene osv. som går fra eksosmanifoilen (på baksiden), bak motoren og til en ventil som sitter under innsuget (ved en svart boks = PCV - systemet). fra ventilen går det et rør til innsuget og innom luftfilteret.

EGR-rørene har som vane å bli POTTE tett, pga eksosen kokser rørene... = FJERN EGR- systemet og plugg hullene. det sparer motoren og forbruket......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

tenkte jeg kunne titte i Haynes boka:)

pulsair systemet er de rørene som sitter under eksos og kommer opp på siden av eksosen.. (det er en gummikobling fra metallrørene som går fra to til en slange, som går videre til luftfilteret)

Var det ikke det jeg sa da....? :o

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoTore

Var det ikke det jeg sa da....? :o

jo:D.. (men jeg tittet i boka slik at det ikke skulle bli noen missforståelser;) )

jeg har vel ikke sagt at det du sa ikke var rett, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

jo:D.. (men jeg tittet i boka slik at det ikke skulle bli noen missforståelser;) )

jeg har vel ikke sagt at det du sa ikke var rett, eller?

Hehe... neida ;)

Originally posted by Haien

fårsåvidt kan du bare fjærne egr!!! er bare unødvendig! vomaz gjorde dette på b21 motoren sin og d gifkk finfint!!!

Man gjør jo også det når man bygger om en 230K fra original gasser til A-gasser.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider