Gå til innhold

Prøver karosseriverkstedet å lure forsikringsselskapet ?

Ranger emnet

mihkku

Anbefalte innlegg

Jeg pratet med en kompis som hadde hatt Calibra'en inne på et karosseriverksted pga. ødelagt hekk + front.

Etter at alt var gjort ferdig ble jo resultatet ganske bra men så fikk han se skadeoppgjøret som lydet 27.000,-.

Altså, å bytte hekkskjørt, sette på ny front og lakkering blir da ikke 27.000,- heller rundt 15.000-17.000,-.

Standardpriser og tider på et slikt arbeid:

Fronten koster ca. 6000 spenn (Lumma) og hekken koster ca. 3000,- (Lumma).

Så kommer jo starttid på ca. 1200,-, montering av hekk og front ca. 2000,-(1-3t) og lakkering på ca. 3000,-.

Og kanskje 500,-(15min) for fjerning av gammel hekk.

(Takker for hjelpen Alta Billakkering)

De hadde klart å bruke 10timer på bare hekken! Hvordan er dette mulig ?

Enten så har de lurt forsikringsselskapet(som ikke har peiling på oppretting bortsett fra å dele ut peng) eller så har de hatt et skikkelig gjøkhue til å gjøre jobben.

Er egentlig ikke min sak men selskaper som har astronomiske tall på en jobb i forhold til andre bedrifter bør styres unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mihkku

Joda, men jeg spurte et annet karosseriverksted hvilken pris de ville ha hatt, som du ser ovenfor. Er nok sant at retting er dyrt men å legge på en front og hekke skal jo fortsatt ikke koste 27.000,- spes. når det er bare dette som er utført.

Du vil nok en dag oppleve at karosseriverksted gir en pris før du leverer inn bilen, og en helt annen når du skal hente den...

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hallo, du må jo være enig i at 17.000 spenn for så lite arbeid er synsykt mye. Jeg betalte 5000,- for tilpassing av sideskjørt og front + lakkering. Å tilpasse sideskjørtene(sparkle, lime, pusse) er mye mer arbeid en en jævla hekk.

De hadde brukt 10timer på å sette på en forbanna hekk på en bakfanger, for de som har gjort dette så vet dere at dette er lett.

Vurderer å si i fra til forsikringsselskapet i og med at jeg har en kompis som jobber der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hallo, du må jo være enig i at 17.000 spenn for så lite arbeid er synsykt mye. Jeg betalte 5000,- for tilpassing av sideskjørt og front + lakkering. Å tilpasse sideskjørtene(sparkle, lime, pusse) er mye mer arbeid en en jævla hekk.

De hadde brukt 10timer på å sette på en forbanna hekk på en bakfanger, for de som har gjort dette så vet dere at dette er lett.

Vurderer å si i fra til forsikringsselskapet i og med at jeg har en kompis som jobber der.

Tja. hadde en "liten" front skade på min gamle E klasse.

Som forsikrings taksten vart 125 000,-

Var ikke noe problem å få fiksa det for 52 000,- hos oppretter verksted, når jeg sa jeg selv skulle betale.

ACFNLASyaqF5.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du bilen på elg jakta?

Jeg traff et rådyr i 110 med min Neon for noen år siden, lakking av fanger, justering av lys, slå ut en liten bulk i hjulbuen ( ca 7x3 cm) + lakking 8500,-

Hva skaden ble på året etter når ei f**e måka sin Honda CRV med "kufanger" i ventre skjermen min har jeg ikke fått sett.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg faktisk du skal gjøre. Du vet vel hvem som får regninga til slutt? deg selv, og alle oss andre, i form av økt forsikringspremie. Er derfor jeg er så imot forsikringssvindel, både av oss som eier ting som blir ødelagt/stjålet, og selvsagt verksteder. At de skal være profesjonelle i det de gjør, forsterker min mening om at du bør si fra. Det gjelder forøvrig alle andre også. Angi verksteder, kamerater osv. som driver med forsikringssvindel:D er tross alt vi som er ærlige som får regninga til slutt! bilforsikring er mer enn dyrt nok!

Amen.

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hender da at regninga blir mindre også da!!..

men. jeg må si at å skifte og lakkere for å få det perfekt tar litt tid veitdu..

viss du ser på en helt ny bil, er den ikke alltid perfekt. kan vere 3mm forskjell på ene siden på panseret osv..

etter at en god oppretter har fiksa en krasj i fronten så er det kanskje 2mm.. mange av dem er perfeksjonister og da blir det er bra resultat, men medfører også mer brukt tid :/:)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opprettere gjør mye med en kræsja bil som vanlige mannen i gata ikke vil merke eller se... det tar også tid å rette en bil.. og når man har timepris på ofte 700 - 900kr da blir det penger. Lakkereren skal også ha veldig mye penger da.

Men det er sant det.. når det er forsikringssak så legger vi på en del timer å kjøper det meste nytt, men er det privatsak så gjør vi alt for å få ned kostnadene :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snakk om vanskelige arbeid.

Hørte hos et annet firma hvor prisen ble noe helt annet enn hos det aktuelle firmaet. Jeg ga de oppgjøret og de regnet ut prisen hvor det kom på 9.000 for delene og 8.000 for arbeidet + lakkering. DVS. at det aktuelle firmaet er jo 10.000kr dyrere. Og alle vet at man bruker ikke 10timer på å legge på en hekk på bakfangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider