Gå til innhold

b230et turbo spørsmål!

Ranger emnet

T_Bjelland

Anbefalte innlegg

På toppen, er olje inn. I bunn er olje ut. Eventuelt på sidene- -Et høl på hver side. Det er for kjølevann. -Hvis turboen er montert riktig da! Du bør ikke bruke den typen vannavkjølt turbo uten å "ha vann på den", da går lagrene føyka mye fortere!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MR2

Koble deg på vann inn fra slangen under vanntanken og koble vann ut på nederste slange i radiatoren

Tror ikke det var så enkelt/hørtes ut som en dårlig løsning... men jeg er egentlig ikke helt sikker. Hovedsaken med meg da; er at jeg hadde det samme problemet da jeg kjøpte b21ET'n, men det jeg gjorde var å dra til GIK-Turbo også fikk jeg dem til å bygge turboen om til turbo uten vannkjøling. Det er nok det beste alternativet. Kan sikkert også bytte turboen/kjøpe en brukt/få tak i etc. en turbo uten vannkjøling. Værtfall i følge GIK, så trengte man å "bygge om" litt i motoren for å få en vannkjølt turbo til å passe... Var vel et sånt "kit" det var snakk om så vidt jeg husker siden sist gang jeg snakka med GIK, og detta kittet kosta penger, så derfor valgte jeg like greit å bygge om turboen til en uten vannkjøling...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg prøvde og si. Vann inn og vann ut.

Har selv en oljeavkjølt som jeg skal bygge om til olje og vann nå.

Det er snakk om et t- stykke fra vanntanken for inn vann og et t- stykke på nederste slange for ut vann.

Men hvis du ikke kan det så blir det nok vanskelig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider