ghihi Skrevet November 6, 2004 Rapporter Share Skrevet November 6, 2004 Skulle gjerne hatt meg en Intercooler jeg! Har skifta til k04 turbo nå, og mange sier det er smart å frontmontere en større intercooler forran! Noen som har en liggendes ? evt. åssn monterer jeg den ? mye styr ? Siter Mvh Karl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fillern Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Har ikke intercooler til deg, men det er ikke vanskelig å montere. Bare pass på å få med rør og slanger. Så tar du bort støtfangeren foran og fjerner den gamle intercooleren som sitter på venstre side. Du ser den når du har tatt av støtfangeren. Blir til høyre når du sitter foran bilen og ser mot fronten. Bare å følge slangen ifra gassspjeldet, den fører rett ned til intercooleren. Ta bort alt av slanger og selve intercooleren. Finn et høvelig sted å skru fast den nye intercooleren foran radiator og evt radiator til klima. Monter så slanger og rør fra den nye intercooleren og opp til gass spjeldet. Så går du over til andre siden(turbosiden). Der går det en slange ifra turboen og inn på et rør som er sveiset fast i ramma på bilen. På denne slangen går det et litt tynnere avløp ut, dette går til dumpventilen. Ta bort denne slangen med dumventil og tilbehør. Monter så ny slange/rør som er tilpasset og går til ny intercooler. Jeg ville ha flyttet dumpventilen til rett ved siden av gass spjeldet hvis jeg var deg. Dette er den mest effektive plasseringen av denne. Blir ikke så veldig mye ekstra arbeid det. Håper dette kan hjelpe deg litt. :-) Siter - Skoda diesel 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghihi Skrevet November 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Herlig!! takk for tipset!:) Da blir det bare å skaffe meg en svært IC nå da! hehe..så skal jeg nok få montert på det, nå som du har forklart litt bedre! hehe..Er liksom ikke en racer på skruing... Siter Mvh Karl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fillern Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Bare hyggelig å kunne hjelpe. Et tips til deg hvis du vil ha tak i en billig intercooler er å kjøpe en brukt som har sittet på en Saab 9000 turbo. Disse får du for 1000-1500 kroner på et bilopphuggeri, og de er ganske store. Disse er lett å tilpasse og frontmontere på en Audi A4. De har brukbar luftgjennomstrømning og kjøler ned luften en god del bedre enn orginal intercooleren på A4'en. Siter - Skoda diesel 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghihi Skrevet November 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Fra en saab 9000 ? hmm...Høres egentlig ganske fornuftig ut! :) Vet ikke helt hva dem koster nye å sant jeg ? ..men 1000 - 1500kr var ikke mye da! Så jeg for vell begynnde å ringe litt rundt :) hehe... Og å få den tilpasset skal ikke ver noe problem, har noen kompiser som jobber på møller her, så det skal vell gå greit :) Men TakkTakk :) Siter Mvh Karl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Hvordan gikk det med konverteringen til kko4? Merkbart resultat? Hvordan er det med dysene? Er det fordel å evt bytte dem? MVH Robin Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fillern Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Du trenger ikke bytte dysene. De orginale dysene som sitter på 1.8T motorene klarer oppp mot 300 hk uten problemer. Men bytter du dysene også er det lurt å gjøre det samtidig med turboskifte og før chippingen skjer så det blir lagt inn riktig data for disse dysene til ecu'en. Du kan nok klare å tyne ut litt ekstra effekt hvis du har nye og mer effektive dyser også, men da må programmet i ecu'en(chip'en) altså programmeres om. Hvis ikke vil ikke bilen gå som den skal. Siter - Skoda diesel 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fillern Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Motoren får feil blandingsforhold mellom luft og bensin hvis du setter på andre dyser uten bytte program i chip'en. Siter - Skoda diesel 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 enda ikke noe svar fra karlove Hvordan gikk det med konverteringen til kko4? Merkbart resultat? Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomba Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 har en helt ny intercooler til salgs(ligger i esken )"den passet ikke bilen min". den er 65cm lang fra ende stuss til ende stuss, og 23cm høy og 6cm tykk. 65X23X6 cm. skal ha 4000,- ring for info hvis du er interesert på tlf. 98050707 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fillern Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Har du noen bilder av den intercooleren? Siter - Skoda diesel 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 du der eller karlove?? Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghihi Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Hei du! ..Har vert uten internett en stund så... Men fikk skrudd på turboen og kn filter! Jeg merka MEGET stor forskjell fra "kkk ko3 turbo og chip" til "kkk k04 turbo og chip + oppgradering" !! .. Men jeg skal ha litt mer, så jeg skal levere inn bilen hos et firma jeg ikke husker helt navnet på.. men for 30 000kr så fikser dem en turbo som tåler opp til 500hk, STOR IC, grenrør, og 3" effektanlegg fra turboen! + 4 endestusser!:) totalt så skal jeg få 300hk ++ Siter Mvh Karl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Hvor mye måtte du betale totalt? Og hvor mye fikk du ut av det? Og hva menes med + oppgradering? Og fungerer chipen på feks min bil? Takker for svar, hehe :) Robin4 Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghihi Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Jeg betalte 18 000,- for turbo, Open Air Kit, nye slanger, Castrol Olje, Oljerør å noe dritt til!! hehe.. Men nå har det seg at det var en fabrikkfeil på turboen...starta den opp...kjørte en stund med bilen...så begynndte turboen å hyle...så tror den er gåen nå! Men jeg merka stor forskjell på gassen, for å si det sånn:) Men tviler på jeg får igjen noe på garantien også siden jeg monterte selv og dritt! ...litt kjipt, men har jo råda til nytt :D hehe.. Skal levere inn bilen min den 19des til gutta på Fagernes for å gjøre dette : -Største turboen fra volvo, s60 eller hva den heter. - En SVÆR Intercooler -Grenrør i chrom -3" Effektanlegg fra Turbo -4 Endestusser - Blå Samco Silikon slanger (skifte ut alle) -Ny dump -Electromotive Tec3r motorstyring (skal vurderast : Pris: 13 000,- ) ++ Og med dette greiene her så tipper dem skal greie å få ut ca 300 ærlige HK! Og prisen var jo heller ikke så gale... fra 25 - 30 000,- Siter Mvh Karl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.