Gå til innhold

12"vs15"

Ranger emnet


Pitchyou

Anbefalte innlegg

hei

 

hva ville der valgt av 12" eller 15" hvilken erfaring har dere når det gjelder 12og15" min erfaring er at 12" sånn generelt trykker bitterlitt mer enn 15" er mer lettdreven og "raskere"

mens 15" går dypere

 

kan dere annbefale meg 1eller2 subwoofere med forholdsvis høy følsomhet. helst over 90-95db de burde klare seg med200-500watt og bra lydkvalitet den/de burde også ha så lang slaglengde som murlig. den/de skal brukes til hjemme annlegget i ca 2år til jeg får meg egen bil.

 

musikk jeg hører på er techno/trance/dance listemusikk

mye rock/elektronisk/soft/hewie, masse dunkdunk

 

har sett litt på:

ss splx 12/15

re xxx 12/15/18!!

har også sett på jl audio w7 men fant ut at med dn følsomheten de har må man vel ha ett par atomkraftwerk for å få lyd

dynabel vill jeg ikke ha!!

 

pris 4000-5000kr pr stykk

2005 Mercedes c180K sport

1992 BMW 325 coupe

1990 Toyota mr2 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by neon king

hei

 

hva ville der valgt av 12" eller 15" hvilken erfaring har dere når det gjelder 12og15" min erfaring er at 12" sånn generelt trykker bitterlitt mer enn 15" er mer lettdreven og "raskere"

mens 15" går dypere

 

kan dere annbefale meg 1eller2 subwoofere med forholdsvis høy følsomhet. helst over 90-95db de burde klare seg med200-500watt og bra lydkvalitet den/de burde også ha så lang slaglengde som murlig. den/de skal brukes til hjemme annlegget i ca 2år til jeg får meg egen bil.

 

musikk jeg hører på er techno/trance/dance listemusikk

mye rock/elektronisk/soft/hewie, masse dunkdunk

 

har sett litt på:

ss splx 12/15

re xxx 12/15/18!!

har også sett på jl audio w7 men fant ut at med dn følsomheten de har må man vel ha ett par atomkraftwerk for å få lyd

dynabel vill jeg ikke ha!!

 

pris 4000-5000kr pr stykk

 

Egentlig er det 8" eller 10" tom subwoofer som passer best til techno fordi de er raske nok. På akustisk musikk og rock vil 10" eller 12" sub passe fint og gi god balanse mellom dybde og respons.

 

15" sub er generelt noe vanskeligere å få til å spille pent sammen med resten av anlegget, og bør muligens brukes av de som primært spiller bass-cd'er eller folk som vet veldig godt hva de gjør mht installasjon/kassevolum/bil etc.

 

Mitt råd er å gå for 12" subbere til kr 3000 pr stk og oppover, da er du best sikret for å ikke bli skuffa. Lykke til :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by neon king

har bare murlighet til å høre på rf pioneer sony spl alpine og maaudio så vidt jeg vet

 

bor i tromsø så det blir nåkk å bestill fra internett eller noe sånt.

 

Da hadde jeg kjøpt Alpine uansett tenker jeg. Det er et genialt merke. Men det synes jeg, og vil ikke ha noen diskusjon om dette. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by neon king

har egentlig ikke lyst på noen av de merkene som selges her.

 

 

Vansklig egentli å anbefalle, men 12" og tekno, da ville jeg prøvd

Seas lotus 12"

 

Fungerer bra i både trykk og portett kasse.

 

Og er raskt og presis i bassen, og gir god makt.

 

Akkurat som bortig 50% av andre subbere.

 

 

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by neon king

har bare murlighet til å høre på rf pioneer sony spl alpine og maaudio så vidt jeg vet

 

bor i tromsø så det blir nåkk å bestill fra internett eller noe sånt.

 

Soundstream kommer snart til en butikk nær deg!;)

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår