Gå til innhold

Bytte av girkasse..

Ranger emnet

Excaliburz

Anbefalte innlegg

jeg skulle bytte fra automat til manuell kasse på min 89 mod

omega, og manuell kassa og svinghjulet kommer fra en 87 mod..

store skuffelsen kom da svinghjulet ikke passa! er det noen som vet om jeg må ha svinghjulet fra en 88-89 mod omega??

plz svar hvis du veit d.......

mvh kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trallalallalala.. jeg vet hva som er galt...

Skal jeg si det? Slet med det samme selv.. :D

Løsning:

Det er ikke for lite.. Der står en liten spacer på veivakselen, og denne er de vanskelig å se at er der.. Er bare å fjerne den(tjørner/meisel) og banke forsiktig eller noe. Etterpå gikk det helt bra... Men jeg stusset lenge på det der.. Hehe. Kom så langt at jeg dreiet ut et svinghjul.. Men da passet ikke "innpresset" på svinghjulet.. Og DA så jeg at der var en liten spacer som stod på akselen..

Dette er ikke mange som vet.. Heldig du nå.. :D

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbomega

Trallalallalala.. jeg vet hva som er galt...

Skal jeg si det? Slet med det samme selv.. :D

Løsning:

Det er ikke for lite.. Der står en liten spacer på veivakselen, og denne er de vanskelig å se at er der.. Er bare å fjerne den(tjørner/meisel) og banke forsiktig eller noe. Etterpå gikk det helt bra... Men jeg stusset lenge på det der.. Hehe. Kom så langt at jeg dreiet ut et svinghjul.. Men da passet ikke "innpresset" på svinghjulet.. Og DA så jeg at der var en liten spacer som stod på akselen..

Dette er ikke mange som vet.. Heldig du nå.. :D

Du kødder nå???

Du mener altså at jeg har lett i 1uke etter nytt svinghjul helt forgjeves??? Vært uten bil i ei uke når jeg ikke trenger det??

Faan å da...(Sorry banninga)...

Så du mener at det skal passe åsså?

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier f***?

Hva tror du jeg gjorde da? Jeg skulle bare hive i mauell jeg, men fikk ikke svinghjulet til å passe.. Jaja, da tok jeg likegodt å satte i turbomotoren min med det samme. *så ble det gjort*

men så skulle jeg sette den motoren i en annen bil (bare gått 180.000 med overhalt topp, trimkam), og da satte jeg i gang og dreie ut svinghjulet.. Men så kom det for langt ut..

DAAA så jeg at der var en spacer som kunne lirkes av.. Nesten umulig å se.. Så du skal være glad du..

Men vil du kjøpe så har jeg svinghjul både fra 88 mod og 90 mod.. :D

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider