Gå til innhold

Powerfilter

Ranger emnet

PsYcHo

Anbefalte innlegg

Hei er ny når det gjelder bil.

Skal etterhvert kjøpe meg et powerfilter. Skal jeg da gå for den flate typen eller en som er kont? Et som er kont ser jo mye tøffere ut da..Og hvor skal jeg eventult koble det som er kont på henner? Med tanke på luftmengde måleren eller hva det er som sitter oppå filterboksen?

Takker på forhånd:)

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohopp!

Nå er ikke jeg helt sikker på åssen luftmengdemåleren og feste til luftfilterboks ser ut på E30, men jeg bruker iallefall et adapter på min E36. Adapteret ser ut som dette fra Autospar: http://www.autospar.no/show.asp?page=znet_performance_40132-A.htm

Skrudde det rett på luftmengdemåleren, kon-filteret festes til adapteret. Ikke hjernekirurgi, direkte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 318i

Tjohopp!

Nå er ikke jeg helt sikker på åssen luftmengdemåleren og feste til luftfilterboks ser ut på E30, men jeg bruker iallefall et adapter på min E36. Adapteret ser ut som dette fra Autospar: http://www.autospar.no/show.asp?page=znet_performance_40132-A.htm

Skrudde det rett på luftmengdemåleren, kon-filteret festes til adapteret. Ikke hjernekirurgi, direkte! :)

Du har vel ikke et bilde av hvordan du har gjort det?

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrur av boksen som er der fra før av (ikke lmm), og skrur overgangen direkte på lmm... Nå er jeg ikke sikker, men tror mellomstanden mellom festene på lmm på e30 er litt lengre og smalere enn på e36...

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider