Gå til innhold

Glødende grenrør

Ranger emnet


Dr_BASS

Anbefalte innlegg

Hei

 

Syntes grenrøret blir frykterlig varmt selv ved moderat kjøring. Ved normal kjøring så blir grenrøret helt rødglødende, og ved hard kjøring blir turboen også det.

 

Noen tips for å få ned eksostempen.

 

Virker ut som bilen hakker litt noen ganger når turbotrykket kommer for fullt. Prøvd å skru opp bensintrykk osv men hjalp ei

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

evt bakke av med litt tenning...

Å ta ned tenning vil bare gjøre det varmere...

 

 

 

Dr_BASS:

Blir grenrøret rødglødende av bare rolig kjøring, har du alvorlig lav tenning eller alt for mager blanding. Trolig det første, siden det ikke hjelper med mere bensin.

 

Hakkingen kan være plugger f.eks. Er de nye, prøv å minske åpningen litt.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intercooler har jeg, har nok bensin nå tror jeg, har ganske høyt grundtrykk også. Tenkte å kjøp la,bada, men det er jo så jævla dyrt.

Tennpluggene er ikke nye, tenkte å kjøpe noen med litt andre verdier å prøve da. Kan det ha mye å si?

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

Å ta ned tenning vil bare gjøre det varmere...

 

 

 

Dr_BASS:

Blir grenrøret rødglødende av bare rolig kjøring, har du alvorlig lav tenning eller alt for mager blanding. Trolig det første, siden det ikke hjelper med mere bensin.

 

Hakkingen kan være plugger f.eks. Er de nye, prøv å minske åpningen litt.

oi sorry, sovna hardt i timen her nå.. surra no værre

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme symtomet på min Passat 2.0i, dette er en bil jeg nettopp kjøpte, den har sprekt topp og produserer luft, Tenninga er også helt på trynet.

Ble litt skeptisk når jeg kjøpte den, men håper at glødingen forsvinner etter jeg har byttet tild en nye toppen som ligger i garasjen og får stillt tenninga skikkelig.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_BASS

Intercooler har jeg, har nok bensin nå tror jeg, har ganske høyt grundtrykk også. Tenkte å kjøp la,bada, men det er jo så jævla dyrt.

Tennpluggene er ikke nye, tenkte å kjøpe noen med litt andre verdier å prøve da. Kan det ha mye å si?

 

Nye plugger vil ikke hjelpe mot varmen din, men kan kurere fuskingen. Siden den fusker på belastning, ville jeg ikke kjøpt altfor kalde plugger.

Er tenningen justerbar på uno´n, så prøv å få på litt tenning.

Ville ikke kjørt så mye med bilen hvis det er så ille som du sier. Det er mere enn grenrør og turbo som blir for varm...

 

Ps: Stikk på høggern å finn deg en lambdasonde. Koble til et voltmeter og kontroller at spenningen ligger oppunder en volt på turbotrykk. ;)

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår