Dr_BASS Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Hei Syntes grenrøret blir frykterlig varmt selv ved moderat kjøring. Ved normal kjøring så blir grenrøret helt rødglødende, og ved hard kjøring blir turboen også det. Noen tips for å få ned eksostempen. Virker ut som bilen hakker litt noen ganger når turbotrykket kommer for fullt. Prøvd å skru opp bensintrykk osv men hjalp ei Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Prøvd med Intercooler da? Den skal vell kjøle ned tempen den...... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 tror du skulle sjekket noen lamda verdier, og muligens gått på med litt mer bensin, evt bakke av med litt tenning... Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Originally posted by TurboPolo evt bakke av med litt tenning... Å ta ned tenning vil bare gjøre det varmere... Dr_BASS: Blir grenrøret rødglødende av bare rolig kjøring, har du alvorlig lav tenning eller alt for mager blanding. Trolig det første, siden det ikke hjelper med mere bensin. Hakkingen kan være plugger f.eks. Er de nye, prøv å minske åpningen litt. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Intercooler har jeg, har nok bensin nå tror jeg, har ganske høyt grundtrykk også. Tenkte å kjøp la,bada, men det er jo så jævla dyrt. Tennpluggene er ikke nye, tenkte å kjøpe noen med litt andre verdier å prøve da. Kan det ha mye å si? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Originally posted by Larsern Å ta ned tenning vil bare gjøre det varmere... Dr_BASS: Blir grenrøret rødglødende av bare rolig kjøring, har du alvorlig lav tenning eller alt for mager blanding. Trolig det første, siden det ikke hjelper med mere bensin. Hakkingen kan være plugger f.eks. Er de nye, prøv å minske åpningen litt. oi sorry, sovna hardt i timen her nå.. surra no værre Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Har samme symtomet på min Passat 2.0i, dette er en bil jeg nettopp kjøpte, den har sprekt topp og produserer luft, Tenninga er også helt på trynet. Ble litt skeptisk når jeg kjøpte den, men håper at glødingen forsvinner etter jeg har byttet tild en nye toppen som ligger i garasjen og får stillt tenninga skikkelig. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Originally posted by Dr_BASS Intercooler har jeg, har nok bensin nå tror jeg, har ganske høyt grundtrykk også. Tenkte å kjøp la,bada, men det er jo så jævla dyrt. Tennpluggene er ikke nye, tenkte å kjøpe noen med litt andre verdier å prøve da. Kan det ha mye å si? Nye plugger vil ikke hjelpe mot varmen din, men kan kurere fuskingen. Siden den fusker på belastning, ville jeg ikke kjøpt altfor kalde plugger. Er tenningen justerbar på uno´n, så prøv å få på litt tenning. Ville ikke kjørt så mye med bilen hvis det er så ille som du sier. Det er mere enn grenrør og turbo som blir for varm... Ps: Stikk på høggern å finn deg en lambdasonde. Koble til et voltmeter og kontroller at spenningen ligger oppunder en volt på turbotrykk. ;) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaizer Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Hei! Bare for å spørre litt. Først og fremst har du gjort noe med eksos/fjernet kat.? Har du satt på større turbo? Orginalt turbotrykk? Husk det er mye varme som skal ut her. -R-;) Siter Renault Espace 2,2 dt. Litt mods. x 323 GT-R x Mx6 2,5 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90tq Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 blir det rødglødene på rolig kjøring er det 95% sikkert for lav tenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet November 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Får nesten ta å kjøpe meg datasprut snart jeg da. Hvis det er tenningen. Turbo er byttet er ikke orginalt ladetrykk lenger. Har 2,5" fra turbo med en lyddemper har også brukt thermo tec varmebandasje for å dempe varmen i motoren. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.