Gå til innhold

262 bilder?

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Noen som har noen bilder av den klassikeren??!?!

(I morra er det 2 år siden forrige post blei lagt ut her.....snakker vi dødt elle..hehe)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Jeg må innrømme, jeg er betatt, og det er nettopp derfor den niende 262 C Bertonen i verden står i Garasjen min;) jeg gleder meg til å kjøre rundt med den bilen! Dette er en klassiker, en bil som er over alle andre biler.. Folk sier at det å style en 240 er som å sminke en gris, at 240 er det styggeste på jord.. Well My Friend, det er meg en glede å si at de ikke har peiling på bil, for Volvo 262 C Bertone er det mest utsøkte piece of work som finnes.. (tross rusta i det italienske blekket...)

Lykkelig eier

-_Sjakalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by _Sjakalen

Jeg må innrømme, jeg er betatt, og det er nettopp derfor den niende 262 C Bertonen i verden står i Garasjen min;) jeg gleder meg til å kjøre rundt med den bilen! Dette er en klassiker, en bil som er over alle andre biler.. Folk sier at det å style en 240 er som å sminke en gris, at 240 er det styggeste på jord.. Well My Friend, det er meg en glede å si at de ikke har peiling på bil, for Volvo 262 C Bertone er det mest utsøkte piece of work som finnes.. (tross rusta i det italienske blekket...)

Lykkelig eier

-_Sjakalen

Er din ny i norge? eller er den import?

Blei det ikke solgt 3 el 4 nye i norge?

Hørt åsså at det skal være 9stk som er import åsså....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo laget 6627 eksemplarer, og 90 % (om ikke mer) ble solgt til USA. Kan hende det står noen Bertoner rundt om kring i norge, men ikke riktig så mange som 9 tror jeg.. En vanlig 240 kostet omlag 43 000 i 1977, Bertonen jeg har ble solgt for rundt 130-150 000,- nkr. Etter hva jeg har funnet ut er det 4 Bertoner, helt sikkert, i Norge idag, da min inkludert. Min er som sagt den niende som kom ut av fabrikken, og ble sendt til New Jersey, hvor en lege kjøpte den og hadde den frem til 1987, hvor en Volvo mekaniker kjøpte den billig, grunnet dårlige kamaksler. han hadde den fram til sommer i år, da jeg kjøpte den av han i USA. Importerte den hit, og nå skal en omfattende restaureringsjobb påbegynnes til våren/sommer.

Kan sikkert legge inn noen bilder her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fluid

Fattern har en 262, solgt ny i norge. Gått 70kkm.

262.jpg

å så jævlig fin:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Virkelige fine biler! Angrer perverst på at jeg ikke kjøpte den jeg fikk tilbud om for mange år siden men da syns jeg det var for dyrt! Husker ikke prisen men etter at jeg tilsammen har hatt over 20 biler så er denne den jeg angrer mest på at jeg ikke har kjøpt! Alle angre har jeg jo kjøpt! ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bilene der...

Må være.. Noe av d FINESTE jeg har sett i mitt liv ! Spesielt den gull farga !!!!!!!! Den Kongelige Kronen i bak vinduet er VEL FORTENT !

Jeg har bilde av en fin en jeg også (Denne liker jeg veldig godt):

290100_1639-med.jpg

Denne her liker jeg.. Den er fin ! :o

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider