Gå til innhold

hvordan skifte hydraulolje på garasjejekk?

Ranger emnet

auto82

Anbefalte innlegg

Det er en slik 2-tonns garasjejekk eller tilsvarende du snakker om? Stiller meg litt undrende til nødvendigheten av å bytte olje på denne, men OK!

Få olja ut: Ville forsøkt å holde den med påfyllingshullet nederst, omtrent som "hvordan få ut ølet av flaska"..... Om det av en eller annen grunn ikke er mulig kan du ta en pumpeflasketopp (jif, mister muscle...) om påfyllingshullet er stort nok og pumpe ut. Lettere jo varmere det er, vil jeg tro.

Påfylling: En liten nok trakt, evt ei sprøyte/pumpeflaska.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de skal vel være vedlikeholdsfrie. hvis det er snakk om disse 2-tonnerne, så ville jeg driti i det. koster jo ikke mere enn 200 kroner for en ny.

Kjør hardt , kjør stil

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Bør være VELDIG forsiktig med å skifte olje på jekker.

Det kan komme luft blærer inn i sylinderen som gjør at den ikke tar den oppgitte vekten å det kan føre til kollaps ved belastning, det har jeg opplevd på mange jekker da jeg har arbeidet med reperasjon av jekker i over 2 år nå, men ikke på garasjejekk da,men det er samme prinsippet uansett.

Mitt råd er

Legg det på is !!!!!

vis ikke

VÆR FORSIKTIG!!!!!!!!!!!!!

Fina veret,beine veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider