VaileNt^ Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Originally posted by sfh til 1206Q/T burde det vere en bassrefleks siden den spiller utrulig daarlig i lukket kasse.. den er forsaavidt bygd for portet kasse.. om du klikker paa http://www.audiobahn.com og "tech support" og paa din type sub saa finner du anbefalte kasser... velg den mellomste, "daily driver" da den gir bra/fin lyd.. naar det gjelder kasse design saa er det bare aa klikke http://www.google.com og gjor et bilde soek ;) ogsaa se paa http://www.sounddomain.com eller ta en prat med de du har kjopt subbene med...de burde jo kunne hjelpe deg med det ellers saa burde de heller ikke solgt dem...(mange slike rundt om...) naar det gjelder hvordan aa koble dem, saa finner du det og paa http://www.audiobahn.com.. det beste hadde vert en 1ohm stabil monoblokk og paralell koblet subbene (alle plusser sammen og alle minuser sammen ;) ) da en monoblokk drar litt mindre strom fra batteriet enn en to-kanaler.. og det er oftest billigere med en monoblokk enn en to-kanaler med same watt..... uansett boer man dele av kassa paa to subber, helst fordi om de er i samme kassa og den ene blir sprengt saa vil den andre bli ganske kjapt bli sprengt pga kassa blir til en sub og totalt ute og kjoere nar det gjelder tuning..hehe.. husk at 1206Q/T er laget for lydtrykk og streetbass... skal man ha oki bass fra audiobahn og smaa kasser er aw1200Q/T eller Alum12Q/T aa anbefale.. begge funker i 25/30L kasse.. ville bare si det.. ;) mvh, stig Ja det jeg mente og, at den var bygget for portetkasse. Har sett litt på siden, og lastet ned dokumentene som er til min bassere, jeg har aldri bygget en kasse på mål fra et sånt "skjema", så det bir litt "gresk" for meg, men skjønner det sikkert etterhvert. Ang sounddomain og google skal jeg se om jeg får tatt en titt. Tror det hadde vært lurt. Ja fant sånt allround koblingsskjema på Audiobahn.com. Ei monoblokk var planen ja, en litt kraftig en. At den drar mindre størm og er billigere for samme effekt som en 2*chan er jo bare fordeler ;) Jupp, så mye har jeg lært, at jeg burde ha to "rom" i kassen, så dem blir avskilt. Ang AW1200Q/T så har jeg jo allerede kjøpt disse to, så da blir nok et bytte uaktuelt ;) Men takk for all hjelp, til stor nytte. Men er det noen hensikt og bygge kassen skrå bak? Siter BMW M3 Turbo X - Nissan 200sx s14a Racing EditionX - BMW E30 325iX - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nmX - VW Golf II GTI 16v - TheoX - Aprilia Rs 125ccm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VaileNt^ Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Men, altså. En kasse på 1.30*2 Cu. Ft. som invendig volum ville fungert bra? 2.60 Cu. Ft. skal vel være en 70-75L eller noe ca.. Også var det det med den skrå bakenden da, er det noen ulempe og ikke lage den skrå bak? Skjønte ikke så mye av det med Port lengde og diameter, hva anbefales til AW1206Q? Tenkte på 2 stk per basser, altså 4 stk tilsammen, 2 i hvert "rom", men aner ikke hvor store. Fant også ut at kassen + elementene tok for stor plass om magnetene skulle være i "fri luft", ut altså. Så dem blir montert med magneten inn, som oftes blir gjort. Siter BMW M3 Turbo X - Nissan 200sx s14a Racing EditionX - BMW E30 325iX - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nmX - VW Golf II GTI 16v - TheoX - Aprilia Rs 125ccm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cool Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Originally posted by styx Ouch! Lukket/portet kasse er en ganske viktig avgjørelse å ta, og det er MYE mer som spiller inn enn avstiving av kassa. Det er kassekonstruksjoner med vidt forskjellige egenskaper. Søk litt rundt for info om dette før du bestemmer deg :) Og om du først bestemmer deg for å bruke en portet kasse, sørg for å få skikkelige utregninger på dimensjoner og tuning, hvis ikke kan det fort låte elendig. Jeg tenkte på port i stedet for rør, da en port stiver av kassen bedre en et rør. Jeg ville godt for en slik løsning, da disse subben spiller best i bassrefleks kasse. Siter Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg