Gå til innhold

"Senkebolter" noe tess?

Ranger emnet

Johan

Anbefalte innlegg

Tenker på å senke bilen (Seat Leon), men er ikke sikker på hvor mye jeg skal gå for, og om det egentlig er verdt pengene (og alt styret...)

Tenker derfor at jeg skal sette på noen sånne "senkebolter" som strammer sammen fjørene. Da kan jeg se hva som ser ok ut, og om det ser ut til å være verdt pengene. Det koster jo under 150,- for et komplett sett, så det er jo en billig test.

MEN... hvordan vil bilens kjøreegenskaper være mens dette står på. Tenkte å ha det på en stund, så jeg ser hvordan det er med skraping, hull i veien og sånne ting. Kjiipt om kjøreegenskapene er helt i bøtta mens jeg sjekker dette.

Så blir det som før, stivere eller bare helt .....

Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud!!

kjøp senkefjærer. å kjøre rundt med sånne klemmer har jeg lite trua på. tru neppe det er så veldig bra med tanke på sikkerhet heller.

senkefjærer er ikke så veldig dyrt. men klart du bør ha senkesett. dvs. fjærer og dempere. koster litt mer men er hundre ganger bedre enn klemmer.

Volvo 240 TIC - 86

Volvo 850 T5 -95 (solgt)

Volvo 240 GL - 85(solgt)

Volvo 740 TIC -87 (solgt)

Volvo 740 TIC -88 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quiet

"senkebolter".. vil det si det samme som fjærklemmer (det er et VERKTØY!) kan vel bare si det sånn at trafikkstasjonene liker det IKKE...

Bruke det som fjærklemmer....?`Da må man ha ca 1000 stk hvis det skal funke....

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hvordan bil? Du må gjerne legge ut info. Nesten alle bilrekvisitaer og enkelte felg importører skal kunne tilby senke fjærer og sett til nesten alle biler. Du må ringe rundt, eller kontakte de personlig for å forhøre deg om info, som sagt før. Torshov har masse slikt (har dere torshov i bergen??);)

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider