Johan Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Tenker på å senke bilen (Seat Leon), men er ikke sikker på hvor mye jeg skal gå for, og om det egentlig er verdt pengene (og alt styret...) Tenker derfor at jeg skal sette på noen sånne "senkebolter" som strammer sammen fjørene. Da kan jeg se hva som ser ok ut, og om det ser ut til å være verdt pengene. Det koster jo under 150,- for et komplett sett, så det er jo en billig test. MEN... hvordan vil bilens kjøreegenskaper være mens dette står på. Tenkte å ha det på en stund, så jeg ser hvordan det er med skraping, hull i veien og sånne ting. Kjiipt om kjøreegenskapene er helt i bøtta mens jeg sjekker dette. Så blir det som før, stivere eller bare helt ..... Noen som har erfaringer med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 D er nok ikke noe tess.. Ser ikke forskjell engang.. Hvis d er sånne biltema ting du tenker på dah...? Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Ja, det er sånne Biltema bolter jeg tenker på. Men du mener at de ikke senker noe??? De burde jo senke så mye en vil skru fjærene ned de... Men kjøreegenskapene er vel en annen sak, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Prøvde slike på en Manta en gang for lenge siden. Det ga minimal effekt. Boltene er for korte til at du klarer å dra fjørene noe særlig sammen. Det ga bedre effekt bake på en Taunus, men da ble de brukt til å heve den.... Det var tøft:D Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quiet Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 "senkebolter".. vil det si det samme som fjærklemmer (det er et VERKTØY!) kan vel bare si det sånn at trafikkstasjonene liker det IKKE... Siter -=Streetmeet.net=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=turbokalle=- Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 herregud!! kjøp senkefjærer. å kjøre rundt med sånne klemmer har jeg lite trua på. tru neppe det er så veldig bra med tanke på sikkerhet heller. senkefjærer er ikke så veldig dyrt. men klart du bør ha senkesett. dvs. fjærer og dempere. koster litt mer men er hundre ganger bedre enn klemmer. Siter Volvo 240 TIC - 86 Volvo 850 T5 -95 (solgt) Volvo 240 GL - 85(solgt) Volvo 740 TIC -87 (solgt) Volvo 740 TIC -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Originally posted by Quiet "senkebolter".. vil det si det samme som fjærklemmer (det er et VERKTØY!) kan vel bare si det sånn at trafikkstasjonene liker det IKKE... Bruke det som fjærklemmer....?`Da må man ha ca 1000 stk hvis det skal funke.... Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Jeg vurderer litt å kjøpe senkefjærer på mobilsentrum... Men vet ikke helt om kvaliteten er noe.. MEn hadde det vært et greit alternativ med tanke på prisen liksom?... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 IKKE kjøp på Mobilsentrum. Kjøp heller på Torshov eller andre steder. da får du det du betaler for! Danmobility selger bare jugel som du ikke vil finne på Svinesund engang. hold deg unna er mitt råd! Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Noen som vet om noe sted hvor jeg kan kjøpe relativt billige senkfjærer, enten i bergensområdet eller som sender? Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Til hvordan bil? Du må gjerne legge ut info. Nesten alle bilrekvisitaer og enkelte felg importører skal kunne tilby senke fjærer og sett til nesten alle biler. Du må ringe rundt, eller kontakte de personlig for å forhøre deg om info, som sagt før. Torshov har masse slikt (har dere torshov i bergen??);) Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaizer Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Hei! Har vel AST i Bergen og Mekonomen skaffer det meste av senkesett og senkefjærer. Lykke til! -R- Siter Renault Espace 2,2 dt. Litt mods. x 323 GT-R x Mx6 2,5 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Ikke kjøp på mekonomen hvis du er ute etter en bil som skal være stiv og behagelig å kjøre. de kan ikke skaffe annet en fjærer som er korte og like myke som de originale. styr unna. har tråkket i den fellen engang før! Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Det skal være på en mk1 mondeo, sedan... Er de fjærene de selger på Bilextra noe tess? Det er Inter Alloy fjærer.. Og de koster 2170... Og er TÜV godkjente... Senker 40mm... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mnx Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Hvorfor leite etter billige senkefjærer? Det er da ikke noe vits å spare noen kroner på dette, det er jo billig uansett. 2000 kr så får du H&R senkefjærer som er av god kvalitet. Siter x - 1998 VW Golf GTI x - 1999 Audi A4 avant 1,9 TDI x - 1995 Audi A4 sedan 1,8 20v x - 1985 VW Golf 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg