Gå til innhold

Prosjekt omega :)

Ranger emnet

Flasher

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fortsatt ikke hørt noe fra forsikringen, for de som lurte.. Og for dere som lurer på åssen det går med omegan; den har nå fått selskap, av en omega stv. I går var jeg å hentet meg en delebil, så dersom bilen blir vrak, så kjøper jeg selvfølgelig igjen vraket av forsikringa, og fikser det jeg kan selv..

Delebilen har støtfanger foran, blinklys, skjerm, speil og hjulbue.. bakfangeren er ikke den samme, men mulig noe fester kan brukes, motor som er brukendes, girkasse som virker ok, strøkent interiør, 3 klokke instrumenter (rpm, volt, og noe annet jeg ikke har sett på) og diverse lister som er hele.

Det vil si att jeg har det meste, og litt til for å få fikset bilen min :)

Delebilen ga jeg 1800 kr for, for de som lurte på det :D

Bilder kommer også, for de som vil se

PS: i alle tilfeller, så blir denne bilen en UTMERKET jordebil.. har noen en ekstra starter liggendes?

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, statusrapport.. hehe :D

Delebilen kommer det aldri bilder av, den er demontert, og skal hogges i dag, den ser ut som ett helvette på 4 hjul

Saken med forsikringen begynner å ordne seg, har hatt den på verksted, og han har sendt takseringa til gjensidige, og ba om kontantoppgjør, så jeg får penger, og beholder bilen..

:)

Kommer tilbake til dette senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige ringte meg, om han jeg prata med trodde dem hadde sett på bilen min, ettersom det tydet på det i papirene demmes.. jasså sa jeg, litt rart, for bilen har stått i garasjen hjemme i lengre tid.. hehe..

da ble det litt rolig.. "javel?" hehe

Ikke helt kontroll dem tror jeg :D

Men snart er saken i boks, eneste spørsmålet som gjenstår er hvor mye jeg får igjen + bilen..

Burde ordne seg i løpet av uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var saken avklart.. jeg får 14000kr, og bilen forblir min.. syns det var en meget bra deal..

Så, nå kommer delene fra delebilen over på bilen min snart.. I første omgang så kommer i allefall framskjermen, og kanskje noe støtfangere, men lurer på om jeg skal modifisere dem litt, for har jo 2 stk foran og bak, så skal prøve å lage ei leppe, om det blir vellykket er en annen ting, men det vet jeg jo ikke :)

Har også montert voltmeter, og econ meter.. slangen er ikke koblet enda, men det kommer.. ble fint i allefall, fint å ha litt oversikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedd veldig lite med bilen i det siste, nesten ikke brukt den heller.. driver å skal skaffe meg varmeovn i garasjen nå, så da kan det bli litt mekking.. venter også på mildere vær :)

jeg driver å lager meg ny grill da, for å se den til å se mer fresh ut.. (ganske åpen, med netting)

Ellers.. hm.. nei, har egentlig ikke skjedd noe :) fått alle instrumentene innvendig til å virke da, men er liksom ikke stort å informere om.. kommer med biler av grillen da denne er på :)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal bilen en tur under kniven.. hehe.. har planer om å få på ny framskjerm i dag egentlig.. og få banket litt på bakskjermen, se om det er mulig å få LITT pent i det minste.. får også begynne å se på mulighetene for å få på støtfanger igjen, mens det enda er godvær..

bilder kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, så var i allefall fremskjermen på, skjedde for ett par dager siden.. hjulbuen bak er også banket rettere, skal snart sparkle litt på den, for å få bort det værste.. jeg kommer nok ikke til å bruke veldig lang tid på dette for å få det strøkent..

Fargen på bilen er satt.. den skal bli svart

Bilder kommer snart, men det er -23 ute :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten oppdatering!!

Har hengt på den fangere, frontfangeren er nesten ferdig, men bakfangeren mangler endel jobb..

Lakkert den originale grillen mens jeg driver med den andre.. Har også senket den litt bak

Her er noen bilder..

Sotet baklamper har også kommer på etter dette

omegany01.jpg

omegany02.jpg

omegany03.jpg

omegany04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider