Gå til innhold

Gasser-racer

Ranger emnet


Sportsvagnen

Anbefalte innlegg

Originally posted by suggen

jeg bygde gassermotor i den gamle lekebilen jeg hadde, kosta meg vel rundt 7-8k for motoren, der var det meste nytt eller overhalt...

IMG_0502.JPG

 

Hva er den svarte beholderen med det "luft"filteret på?

Og hva er den svarte boksen som er nedei midten bildet der?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

Hva er den svarte beholderen med det "luft"filteret på?

Og hva er den svarte boksen som er nedei midten bildet der?

 

Den boksen med filteret på er vel Åndingsfilteret, som er satt på oljeretur boksen eller noe? og den svarte boksen i motorommet er vel olje kjøleren?!

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

 

Den boksen med filteret på er vel Åndingsfilteret, som er satt på oljeretur boksen eller noe? og den svarte boksen i motorommet er vel olje kjøleren?!

 

Den svarte boksen med filteret på er veivhusventilasjonen ja, og den andre svarte boksen er tenningsanlegget:) Race-tenning fra Crane...

Motoren var borret 0,60, toppdekket, total-seal ringer, balansert, letta svinghjul, turboclutch, porta 530 topp(nytt emne) planet 3mm, justert kamdrev, rallykam, doble dellorto 45mm, grenrør, 3" anlegg med 2 potter, oppgradert olje og bensinpumpe, ombygd fordeler av guldbrandsen med race-sluttrinn. Det var vel i grove trekk det hele:)

Det meste var nytt i den motoren da, og den går like fint idag etter det jeg har hørt.

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

 

Den svarte boksen med filteret på er veivhusventilasjonen ja, og den andre svarte boksen er tenningsanlegget:) Race-tenning fra Crane...

Motoren var borret 0,60, toppdekket, total-seal ringer, balansert, letta svinghjul, turboclutch, porta 530 topp(nytt emne) planet 3mm, justert kamdrev, rallykam, doble dellorto 45mm, grenrør, 3" anlegg med 2 potter, oppgradert olje og bensinpumpe, ombygd fordeler av guldbrandsen med race-sluttrinn. Det var vel i grove trekk det hele:)

Det meste var nytt i den motoren da, og den går like fint idag etter det jeg har hørt.

 

B230a?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Per-Henrik

 

Dete r jo ikke mere en gasserne koster

 

 

hmm...tror ikke gasseren koster så mye,men billige er det ja..heheh;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår