Gå til innhold

hvilken type dumpventil på kompressor/g60 ?

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

Gjør som jeg sa, du..

 

Sjekk først at laderen gir det ladetrykket den skal, før du vurderer å sette på no dump.

 

En frisk lader, med kon filter bråker som bare rakkeren, hvis laderen er frisk.

 

Hvis laderen er død bråker det svært lite.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Gjør som jeg sa, du..

 

Sjekk først at laderen gir det ladetrykket den skal, før du vurderer å sette på no dump.

 

En frisk lader, med kon filter bråker som bare rakkeren, hvis laderen er frisk.

 

Hvis laderen er død bråker det svært lite.

 

mener du da med 1 eller 2 filtere?

har vært med acoupe og prøvd og få til lyden, men vi har ikke lykkes helt, sånn det er nå hyler den ikke noe ekstremt, men såklart man hører det jo ved pådrag med varm motor.

slik vi har sett det har folk montert et konfilter der det orginalt skal sitte en luftfilterboks, og et til på andre siden av laderen,(acoupe har kun konfilter der det orginalt er luftfilterboks) men hvor får man tak i riktige overganger, og hvilke slanger må trekkes opp på nytt/ evt. blendes.?

har lett litt på vwvortex på g60 forumet, men engelsken på siden er såpass avansert at det meste blir kludder..

 

mvh fredrik

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by acoupe

hei !

Som topicen sier så lurer jeg på hva slags type dumpventil man må bruke får å sette den på en kompresser/g60 motor ?

Har tenkt til å sette på dump på min g60 corrado, og er ute etter typen phhhssshhh med plystring :)

 

mvh stian

 

Det du gjør er å fjerne retur rørene fra gass spjeldet og lar det være åpent der. Å putte på en dump ventil er bare tull. Blir mye mere lyd bare med returen til fri luft. Du må også blokke der returen går inn i G-laderen igjen.

 

Slik som dette vil det høres det ut da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mi_R16

 

Det du gjør er å fjerne retur rørene fra gass spjeldet og lar det være åpent der. Å putte på en dump ventil er bare tull. Blir mye mere lyd bare med returen til fri luft. Du må også blokke der returen går inn i G-laderen igjen.

 

Slik som dette vil det høres det ut da..

 

Det er sånn lyd jeg har nå når jeg girer, men ikke langt så nær så høyt.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mi_R16 :

 

kunne du tegnet inn eller forklart hvilke slanger det er snakk om?og hvilke som skal være åpne eller blendes?

både jeg og acoupe er ganske blå på g60 motoren, så det blir litt enklere med noe og se etter :)

 

http://img.photobucket.com/albums/v144/Bmw345/G60Passat30.jpg

 

bildet er lånt fra bmw 345, er en passat, men ser vel noegenlunde likt ut..

 

stor takk

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

mi_R16 :

 

kunne du tegnet inn eller forklart hvilke slanger det er snakk om?og hvilke som skal være åpne eller blendes?

både jeg og acoupe er ganske blå på g60 motoren, så det blir litt enklere med noe og se etter :)

 

http://img.photobucket.com/albums/v144/Bmw345/G60Passat30.jpg

 

bildet er lånt fra bmw 345, er en passat, men ser vel noegenlunde likt ut..

 

stor takk

 

På det bildet der har de allerede fjernet retur røret og montert dump ventil. Dump ventil på g-60 motorene er ganske meningsløst,

kan like greit ha returen til friluft. Der på høyre side av g-laderen der de har montert enda et luftfilter burde de heller ha blokkert

og veivhusventilasjonen burde de ha lagt til en tank og ikke tilbake inn i g-laderen.

Tannreimdrift av g-60 laderen er og meningsløst da multi reimen som er der fra før griper mere enn godt nok.

Tannreimdrift er noe man monterer på g-40 laderene pga den elendige kilereimdriften de har orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mi_R16

 

På det bildet der har de allerede fjernet retur røret og montert dump ventil. Dump ventil på g-60 motorene er ganske meningsløst,

kan like greit ha returen til friluft. Der på høyre side av g-laderen der de har montert enda et luftfilter burde de heller ha blokkert

og veivhusventilasjonen burde de ha lagt til en tank og ikke tilbake inn i g-laderen.

Tannreimdrift av g-60 laderen er og meningsløst da multi reimen som er der fra før griper mere enn godt nok.

Tannreimdrift er noe man monterer på g-40 laderene pga den elendige kilereimdriften de har orginalt.

 

oki. takker for svar..

men om jeg finner frem et bilde av en orginal g60 motor, kunne du tegnet inn hvilke rør som skal fjernes og blendes?

 

du kan evt. kontakte meg over msn: chuffle@hotmail.com

 

mvh

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår