Gå til innhold

hvilken type dumpventil på kompressor/g60 ?

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

Tør driste meg til å si du tar feil, på flere punkter her. På bildet har de alt fjernet retur røret, og spjeldet er blendet igjen. Dumpen som sitter der gir en progressiv gassrespons, og responsen er betraktelig økt i forhold til originalt. Jeg har det originale, og har kjørt med den passaten også.Så bortkastet er det ikke.

 

Filter nr to står middlertidig der, men skal flyttes til andre siden. Å blende returåpningen på laderen har stort sett bare negativt for seg. Med to filter suger laderen luft fra to sider, og laderen får nok luft til å å takle å kjøre med 65 - 62 mm reimhjul. Cathctank er no tull, og ved den løsningen som er på bildet er der også en nippel så mann beholder den oljefilmen fra veivhusventilasjonen, slik at laderen får den smurningen den bør ha.

 

Ifølge PSD gir tannreimsdriften høyere ladetrykk, og det er ikke ukjent at ladereima kan gli på ladehjulet ved større pådrag, og ditto mister effekt.

 

Konklusjon, tannreimsdrift er dyrt, tett oppimot 7000 kr, og i forhold til litt tøffere lyd, og 0.1-0.2 bar trykkøkning, er det ikke verdt det, i mine øyne.

 

Å blende spjeldet, og å sette på en dump, vil gi en progressiv gassrespons, og ikke minst en tettere respons enn originalt, og være en billigere investering.

På ingen måte bortkastede penger!

 

Originally posted by mi_R16

 

På det bildet der har de allerede fjernet retur røret og montert dump ventil. Dump ventil på g-60 motorene er ganske meningsløst,

kan like greit ha returen til friluft. Der på høyre side av g-laderen der de har montert enda et luftfilter burde de heller ha blokkert

og veivhusventilasjonen burde de ha lagt til en tank og ikke tilbake inn i g-laderen.

Tannreimdrift av g-60 laderen er og meningsløst da multi reimen som er der fra før griper mere enn godt nok.

Tannreimdrift er noe man monterer på g-40 laderene pga den elendige kilereimdriften de har orginalt.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Cathctank er no tull, og ved den løsningen som er på bildet er der også en nippel så mann beholder den oljefilmen fra veivhusventilasjonen, slik at laderen får den smurningen den bør ha.

 

Peltz, du er velkommen neste gang jeg skal tømme min catch tank. Vi kan helle det som kommer ut på din motor/i laderen din :D

 

Når du ser hva som kommer ut, vil du ikke ha dette i motoren din.

 

Jeg smører laderen min med teflon i stedet :D

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen jøss da..Telefon er sikkert fint å smøre med, men det er ikke alle oss som overhaler laderen selv. Og vi snakker jo ikke litersvis med olje. I tillegg, så er jo den olje åndinga inn på laderen originalt, så den smurningen som kommer der kan nok være en mening med..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo vi snakker om litervis med oljeguffe som fyller blandt annet laveste punktet på rørene, nemlig ICen. Dem er liten nok fra før. I tillegg er den dampen, som er en blanding mellom oljegasser, bensindamp og eksos, med på å senke oktanen på blandingen ved forbrenningen. Og ikke nok med det så tærer guffen på simmerringene og vasker vekk kluber greasen som smører teflon stripene inni g-laderen. Det er denne greasen som skal smøre flatene inni laderen, ikke veivhus dampen.

 

Progressiv gassrespons?? Eneste dumpen kan være med på å gjøre er å ikke klare å slippe ut alt trykket når du går av gassen, slik at det fremdeles er trykk i rørene. Det som dette kan ende med er at man blåser blandt annet simmerringene i g-laderen.

 

To luftfilter inn på g-laderen er unødvendig. Du kan prøve å montere et vakummeter på inntaket og se om du ser forskjell med ett og to filtre. Tror du skal ned på et ganske så følsomt vakummeter før du ser noe forskjell.

 

Jeg har aldri opplevd at drivreimen til g60-laderen slurer uansett hvor lite ladehjul som har vært montert, men tror du at det er et problem så kjøper du ladehjul med bedre grip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår