Gå til innhold

Haster!! Generator til Opel Rekord

Ranger emnet

ThoooR

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skulle starte bilen i morges, og da roterte starteren på et min. nivå, ikke nok til å få start mao. Jeg målte på batteriet 10,2 V og d er nok litt lite for å få start ja.

Problemet er at det var ingeting som sto på over natten som kunne ha trukket all strømen, derfor peker jeg på min gamle slitte generator, den har i 8-9 mnd bare levert 12,2V på tomgang og ca 13,2 på litt gass, og nå tror jeg den har gitt seg.

Spørsmålet er Hvilken generator kan jeg bruke på min bil? jeg har nemlig lyst på en som er noe større (pga anlegg og slikt). Min orginale er bare på 55 Amp.

Det er en Opel Rekord 2,2i -86 mod. jeg vet ikke om det er en bosh eller en Delco som er på nå (er på jobb så jeg kan ikke sjekke) men jeg tror ikke det har noe å si på festet. Jeg skulle gjerne ha fått vite dette snart, da jeg er litt avhengig av bil for å komme meg på jobb.. :(

Takker for svar :)

-96 Saab 9000 2,3T -Litt futt..

-86 Rekord 2.2i -Masse ville gamp ;-p -Spiker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en haug med Opelèr, mener på at de fleste dynamoene på bensinmotorer er på 55 A, noen importerte fra sørligere strøk var 45 A, men denne er sjelden i norge.Commodore og Senatorene hadde stort sett samme dynamoene som rekord, om det er bosch eller delco er det samme, ser bare litt forskjellige ut. De største dynamoene var levert på dieselbilene, men om de passer direkte vet ikke jeg, hvis du går inn for å modifisere festene, kan du bruke en dynamo fra stort sett hvilken som helst bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider