Gå til innhold

Motor uten kamaksler

Ranger emnet


audison

Anbefalte innlegg

Originally posted by eirikoo

Nei, den var helt rå den, men hadde den i 2.5 år, og ville ha noe annet bare. Livet er for kort til å ha samme bilen alt for lenge. :D

 

hehe.... Eirikoo = mediamannen ;)

 

husker du var mye i media med s14a'n......

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte litt om kamløse motorer på skolen i dag. Det er allerede laget mange av disse motorene. Alle de største bilprodusentene har laget motor som bygger på dette prinsippet. Og det vil bli 42 volt i biler fremover mye på grunn av disse elektromotorene som trenger en god del strøm. Helt klart en genial løsning å slippe kamaksler! (selv om jeg er fan av gode gamle motorer med støtstenger dah ) :D

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hans

Lærte litt om kamløse motorer på skolen i dag. Det er allerede laget mange av disse motorene. Alle de største bilprodusentene har laget motor som bygger på dette prinsippet. Og det vil bli 42 volt i biler fremover mye på grunn av disse elektromotorene som trenger en god del strøm. Helt klart en genial løsning å slippe kamaksler! (selv om jeg er fan av gode gamle motorer med støtstenger dah ) :D

 

jo mer elektronik,jo mer problemer....syntes jeg da

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge det funker er det jo genialt ja.. men kommer jo itl å være mye problemer med det,, samma som det kommer til å bli med nye typen common rail som kommer til å komme nå snart..

 

magnetventiler som blir ødelagt ofte osv :/

 

blir vel sikkert magnetventiler det i motorene også??

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audison

"til de som bryr seg...."

 

sitter på skolen og "nørder" litt med "Teknisk Ukeblad"....

 

her står det at ett eller annet firma skal utvikle en firetakts motor uten kamaksler. Ventilene skal da styres av elektriske aktuatorer som blir styrt av bilens styreelektronikk.....

 

dette kan jo gi uendelige muligheter innen motor trimming....

 

Mulig jeg tar feil, men mener å ha lest at formel 1 motorer ikke har kamaksler, men bruker pneumatisk?? løsning siden det vistnok mekanisk ikke er mulig lengre med "standard" løsning..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

eg synst pneumatisk løsning høres litt tregt ut når det er snakk om F1 motor..

 

Er jo begrenset for fort luft kan flyte gjennom små og "tette" rør!

 

Men dei får jo til mye som oss "dødlige" ikkje får nyss i i den sporten! ;)

Noen hundre bar i styringstrykk så....;) Da går det mer enn fort nok.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Masta_T

Ducati motosykkler har ikke kammer der åpner ventilene av trykk. veit ikke hvordan det funker men så det på et program på Discovery channel.. hehe

Ducks har desmodromisk ventil-system...de både åpner og lukker ventilen med en arm. Gjør at du kan ha sinnsvake kamprofiler som ventilfjærer hadde jobbet livet av seg på....

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår