El_diablo Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Har en Honda Moped scooter som jag har putlet litt med. Nå til slutt har jeg fått montert større sylinder, på verksted. Jeg startet på jobben selv, men fikk ikke på stempelringene selv så jeg bestemte meg for å få proff hjelp. I hvertfall så har sylinderen brent seg og den må byttes igjen. Verkstedet har tatt på seg deler av skylden så jeg må bare få tak i delene. Så er det store spørsmålet. Skal jeg forsøke igjen med uorginal større sylinder, eller skal jeg få i den orginale å kjøre helt safe? Med tanken på hvordan det gikk med trimsylinderen? Det som er litt kjipt er at det har så langt kostet meg 4500 kr i deler og arbeid for trimmingen. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supraguy Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Skjønner ikke at du gidder å bruke så mye penger på en moped:D Jeg hadde kjøpt original sylinder, så man ikke trenger å bruke enda mere peng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Gjør den original og selg den. kjøp deg en <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=Honda&v=56">Honda</a> Camino og bytt: Rådelager/veiv til noe som tåler å bli brukt og kjøp 70cylinder, da får du verstingsykkel som drar alt, sylinderen er fra Athena og tåler litt juling! Er du sikker på at du klarer å kjøre moped? Du har vel helt sikkert varmskjert sylinderen så en nye helt lik sylinder på den samme scooteren vil nok ikke hjelpe stort da det også kan være du som ikke klarer å kjøre en trimma scooter. En trimsylinder er som regel ikke levert med sykkelen originalt, dette er det mange grunnert til og en av dem er at resten av motorkomponentene ikke er laget for større effekt enn 2.5hk -5hk! Det du må tenke på da, er den økte slitasjen og manglende kjøling til sylinderen (spesielt hvis det er en scooter dekket med plastikk) Kjør aldri på full gass konstant uansett hvordan sylinder du har da dette vil bli for mye for en stakkars trimsylinder! kjørte du inn sylinderen og brukte du litt mere oljo og litt dyrere (ikke sånn mineral shit) Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet November 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Jeg kjørte scooteren i 10 minutter på vei hjem fra verkstdet og bare på halv "maskin". Dro den ikke noe på girene, bare soft kjøring. Altså, sylinderen varte i bare 10 minutter. Kjøper ikke meg ny tohjuling hvis jeg selger den. Har egentlig ikke bruk for moped da jeg har bil. Syns bare det var litt greit å ha et enkelt kjøretøy på korte svippturer. Har også en jobb som gjør at jeg har forskjellig arbeidsplass. F.eks når jeg jobber i sentrum er det greit med tanke på p-plass. Koster nesten ikke å eie osv... BTW, det var en Athena 82ccm sylinder. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Da er det helt tydelig at de har glemt å feste ett klips eller noe som har ført til havari. Men spør de ut om olje, og hvormange prosent osv. Kan være det som er feil! Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet November 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Verkstedet mente at det var smurning som var problemet. Altså dysingen. Men, crash `n burn som solgte sylinderen til meg sa at det gikk fint an å kjøre på orginalsprut, men den gikk bedre med litt ekstra sprut. Verkstedet fikset likevell litt ekstra sprut for å være sikker. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet November 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Btw, oljen er i en separat tank. Den blandes automatisk. Kjører på fullsyntetisk 2-takts olje. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 ok. men så lenge det er slik, så hadde jeg nektett å betale for skadene, er tydelig dette firmaet som har gjort noe feil under montering!! men uansett så er det lurt å ha opp i en ekstra skvett med olje, gir den lille ekstra blå røyken!:D he he. jeg hadde trim sylinder på min moped under moped årene, og da fikk den alltid ekstra olje, den nye eieren var gnien på oljo og kjørte den hardt, da stoppet den etter 1uke!! nå skal det sies at den ble kjørt ganske hardt og brutalt det siste året, varmskjærte den sylinderen sånn halveis hver uke! Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet November 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Lurer på å sette på orginalsylinderen, så slipper jeg mer tull... Men, det er litt kjipt også da etter allt styret og pengene jeg har brukt... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Kjørde du med en extra prosent olje på bensintanken da? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet November 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Vet ikke hva de har gjort, kom tross alt rett fra verkstedet. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Så du hadde ikke i en liten skvett ekstra med olje for sikkerhetsskyld eller sjekket om det var my eksosrøyk itilfelle de hadde helt på olje til deg? ...er vel du som er olje- og bensinpåfyllingssjefen på din egen scooter? Jeg ville prøvt igjen med trimsylinder, men da gjort det selv. Finnest ikke enklere ting en å gjør dette selv (iallfall nesten) Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet November 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Jeg gir f, sitter i den orginale igjen. Selger scooteren. Gidder ikke å stresse med å trimme den mer. Går i 85 på orginalsylinder og nytt drev. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuftn Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Bruk aldri den seperate oljetanken,da de har en tendens til og "fuske" og gi forlite olje! Bland alltids rett i tanken,da veit du at den får det den trenger! Siter Volvo 242 Peugeot 205 escortmk2 bilcross Ford Sierra Toyota landcruiser 33*12,5-15 GSG Team Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Trimmer du en 2 takter må du enten chimse opp oljepumpa, eller blande ekstra olje på tanken. Sistnevnte er det beste. Har trimma mange mopeder. Ikke hatt noe spes problmer med dette. Bare husk på å sette stemplet riktig vei...hehe Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.