Gå til innhold

Dilemma, trimming som gikk galt

Ranger emnet


El_diablo

Anbefalte innlegg

Har en Honda Moped scooter som jag har putlet litt med. Nå til slutt har jeg fått montert større sylinder, på verksted. Jeg startet på jobben selv, men fikk ikke på stempelringene selv så jeg bestemte meg for å få proff hjelp.

I hvertfall så har sylinderen brent seg og den må byttes igjen. Verkstedet har tatt på seg deler av skylden så jeg må bare få tak i delene.

Så er det store spørsmålet. Skal jeg forsøke igjen med uorginal større sylinder, eller skal jeg få i den orginale å kjøre helt safe? Med tanken på hvordan det gikk med trimsylinderen?

Det som er litt kjipt er at det har så langt kostet meg 4500 kr i deler og arbeid for trimmingen.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør den original og selg den. kjøp deg en <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=Honda&v=56">Honda</a> Camino og bytt: Rådelager/veiv til noe som tåler å bli brukt og kjøp 70cylinder, da får du verstingsykkel som drar alt, sylinderen er fra Athena og tåler litt juling!

 

Er du sikker på at du klarer å kjøre moped? Du har vel helt sikkert varmskjert sylinderen så en nye helt lik sylinder på den samme scooteren vil nok ikke hjelpe stort da det også kan være du som ikke klarer å kjøre en trimma scooter.

 

En trimsylinder er som regel ikke levert med sykkelen originalt, dette er det mange grunnert til og en av dem er at resten av motorkomponentene ikke er laget for større effekt enn 2.5hk -5hk! Det du må tenke på da, er den økte slitasjen og manglende kjøling til sylinderen (spesielt hvis det er en scooter dekket med plastikk)

 

Kjør aldri på full gass konstant uansett hvordan sylinder du har da dette vil bli for mye for en stakkars trimsylinder! kjørte du inn sylinderen og brukte du litt mere oljo og litt dyrere (ikke sånn mineral shit)

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte scooteren i 10 minutter på vei hjem fra verkstdet og bare på halv "maskin". Dro den ikke noe på girene, bare soft kjøring. Altså, sylinderen varte i bare 10 minutter.

Kjøper ikke meg ny tohjuling hvis jeg selger den. Har egentlig ikke bruk for moped da jeg har bil. Syns bare det var litt greit å ha et enkelt kjøretøy på korte svippturer. Har også en jobb som gjør at jeg har forskjellig arbeidsplass. F.eks når jeg jobber i sentrum er det greit med tanke på p-plass. Koster nesten ikke å eie osv...

 

BTW, det var en Athena 82ccm sylinder.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. men så lenge det er slik, så hadde jeg nektett å betale for skadene, er tydelig dette firmaet som har gjort noe feil under montering!! men uansett så er det lurt å ha opp i en ekstra skvett med olje, gir den lille ekstra blå røyken!:D he he. jeg hadde trim sylinder på min moped under moped årene, og da fikk den alltid ekstra olje, den nye eieren var gnien på oljo og kjørte den hardt, da stoppet den etter 1uke!! nå skal det sies at den ble kjørt ganske hardt og brutalt det siste året, varmskjærte den sylinderen sånn halveis hver uke!

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hadde ikke i en liten skvett ekstra med olje for sikkerhetsskyld eller sjekket om det var my eksosrøyk itilfelle de hadde helt på olje til deg?

...er vel du som er olje- og bensinpåfyllingssjefen på din egen scooter?

Jeg ville prøvt igjen med trimsylinder, men da gjort det selv. Finnest ikke enklere ting en å gjør dette selv (iallfall nesten)

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår