Gå til innhold

Volvo 240med V8 spørsmål

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

jeg fikk høre om en slik bil som skulle selges.. og er veldig interessert....:D

men jeg er interessert i å høre hva jeg burde gi for en den (hva er den verdt?) :rolleyes:

det eneste jeg vet nå er at bilen er godkjent, ok i ok stand og motoren er i ok stand og yter ca350hk... den sitter i en 84-85mod.. (ikke mye rust på karrosseriet) tror motoren var en 350cid :rolleyes:

han skulle selge bilen pga mistet lappen og familieforøkelse;)

hva ligger den i sånn ca pris??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen fin ellers er vel 40K normal pris...har sett noen som selges billigere men da ser det som regel helt jævlig ut. Hva slags girkasse er det? TH350 eller TH700? Sistnevnte er noe dyrere.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 70' Chevelle

Er bilen fin ellers er vel 40K normal pris...har sett noen som selges billigere men da ser det som regel helt jævlig ut. Hva slags girkasse er det? TH350 eller TH700? Sistnevnte er noe dyrere.

bilen ser ok ut....

skal antageli kjøre å gløtte nærmere på den i hælga...

ehm.. kassen? er ikke sikker på hvordan kasse han har...

han har sikkert TH350...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

har sett dem nede i 3-4tusen men da yter de ikke 350hk...

det var akkurat det...:rolleyes:

jeg vil ikke ha 350 hk... (enno)

ettersom grunnen til at han avregistrerte volvoen var at han MISTET lappen...

hva ligger hk på en slik org/standard V8

tror 200hk har vært nok for meg i første omgang:D

hvordan er det ang bremser på bilen med en V8 i? jeg har ventilerte skiver... holder det? eller må det ellers noen drastiske forandringer til for å få den godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på, men en overhalt 350 med kasse og ny gasser etc. koster fort 15-20000.

Standard hk i en V8 kommer an på årstall. Er den fra 60-72 er det opp mot 300hk, på slutten av 70-tall nede i 150.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at DIN og SAE HK ikke er det samme!

1 hk ( SAE ) = 0.92 hk ( DIN )

1 kw( SAE ) = 1.25 hk ( DIN )

1 kw( DIN ) = 1.36 hk ( DIN )

mao. en motor oppgitt til 200hk SAE, er bare 200*0,92=184DIN HK

jeg tok tallene herfra:

http://www.bilsport.no/Reglement/para320_nasj_racing_kl1.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 70' Chevelle

Kommer veldig an på, men en overhalt 350 med kasse og ny gasser etc. koster fort 15-20000.

Standard hk i en V8 kommer an på årstall. Er den fra 60-72 er det opp mot 300hk, på slutten av 70-tall nede i 150.

enn for en ikke overhallet motor:D (vil en overhalling komme på mye, tenker på pakninger, evt slitedeler):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki:D jeg har endel peiling på motorer så jeg tror jeg skulle bare skaffet meg en brukt motor for en billig peng:D

men det jeg mente tidligere var om det ville vært mere "lønnsomt å skaffe en bruk motor og overhallet den enn å kjøpt en ferdi overhallet...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

det var akkurat det...:rolleyes:

jeg vil ikke ha 350 hk... (enno)

ettersom grunnen til at han avregistrerte volvoen var at han MISTET lappen...

hva ligger hk på en slik org/standard V8

tror 200hk har vært nok for meg i første omgang:D

hvordan er det ang bremser på bilen med en V8 i? jeg har ventilerte skiver... holder det? eller må det ellers noen drastiske forandringer til for å få den godkjent?

hva er vitsen m v8 da.det går ikke helt værst da m 350hk og automat. 200 org hester m automat går dårlig. da har jeg heller kjøpt meg en volvo turbo.husk du kan miste lappen med en fiesta oxo.

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider