Gå til innhold

Ny stereo i Civicen

Ranger emnet

Cereal

Anbefalte innlegg

lurer litt på å investere i nytt anlegg i civicen nå..har ett focal frontsett som skal inn, husker ikke hva det heter nå i farten..

nye høytalere i hattehyllen skal kjøpes, 2 nye 10", og en forsterker til å drive 10tommerene med..

Har 2 stk SoundStream Rubicon 202 som skal brukes til å drive frontsett og hattehyllehøytalere..

er det noen som har noen tips til 2stk 10" og en kraftig forsterker til å drive dette? prisklasse ca 6000,-

skal også ha ett nytt komponentsett i hattehyllen, noen som har noe forslag?

Er vel noen på forumet som driver å forhandler bilstereo, kan noen av dere komme med tilbud?

Her er forresten et bilde av slik det ser ut i bagasjerommet nå

HPIM1122.jpg

er ikke helt sikker på hvor stor kassen til 10tommerne er, men den er ikke så veldig stor, hadde vært fint visst jeg kunne brukt denne på nye subbene med..

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cereal

lurer litt på å investere i nytt anlegg i civicen nå..har ett focal frontsett som skal inn, husker ikke hva det heter nå i farten..

nye høytalere i hattehyllen skal kjøpes, 2 nye 10", og en forsterker til å drive 10tommerene med..

Har 2 stk SoundStream Rubicon 202 som skal brukes til å drive frontsett og hattehyllehøytalere..

er det noen som har noen tips til 2stk 10" og en kraftig forsterker til å drive dette? prisklasse ca 6000,-

skal også ha ett nytt komponentsett i hattehyllen, noen som har noe forslag?

Er vel noen på forumet som driver å forhandler bilstereo, kan noen av dere komme med tilbud?

Her er forresten et bilde av slik det ser ut i bagasjerommet nå

HPIM1122.jpg

er ikke helt sikker på hvor stor kassen til 10tommerne er, men den er ikke så veldig stor, hadde vært fint visst jeg kunne brukt denne på nye subbene med..

Selv om det er ulik farge på dem, er det vel Soundstream Edge forsterkerne som likner mest på Rubicon'ene utseendemessig.

Ellers har jo SS også noen 10" som vil passe godt i små kasser.

Om jeg var deg, ville jeg droppet høyttalere i hattehyllen. Er unødvendig å betale penger for å få ødelagt lydbildet. Det finnes det billigere måter å gjøre det på.

Om du MÅ ha høyttalere i hattehyllen så er det svært viktig at dem er av tilsvarende type som frontsettet om du skal kjøre høyttalerne fullrange, og ved samme nivå som fronthøyttalerne.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig noe vits å kjøpe noe veldig dyrt å ha i hattehylla?

Snakket med en som visstnok skal ha veldig peil på stereobygging og bra lyd, og han sa at jeg heller burde koste på meg et VELDIG bra frontsett i stedet for å bruke pengene på noe i hattehylla.... ødela lydbildet med lyd bakfra...

stemmer dette eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

Er det egentlig noe vits å kjøpe noe veldig dyrt å ha i hattehylla?

Snakket med en som visstnok skal ha veldig peil på stereobygging og bra lyd, og han sa at jeg heller burde koste på meg et VELDIG bra frontsett i stedet for å bruke pengene på noe i hattehylla.... ødela lydbildet med lyd bakfra...

stemmer dette eller?

Enkelt og greit; JA det stemmer.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan vel stemme det, men synes personlig at det er greitt å ha noe i hattehyllen også jeg..frontsettet jeg har nå er jeg vertfall fornøyd med..mener at det kostet ca 4200 når det var nytt, er vel ca 1 år nå..

kan vel kanskje vente med høytalere i hattehyllen da..men skal vertfall ha 2 nye subber og en forsterker til å drive dette med..

noen som kan gi meg et bra tilbud?

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har vel kanskje sett bilde av bilen før?

dec5bc9d.jpg

skal se om jeg fåt tatt noen flere bilder av anlegget senere i kveld..har ikke gjort så mye med anlegget i bilen selv, var slik når jeg kjøpte den, eneste jeg har byttet ut var forsterkeren til subbene, den som sto der var en 2 kanaler jensen på 150Watt, ble stor forskjell når jeg fikk inn soundstream forsterkeren til å drive subbene med..men denne skal nå brukes til å drive frontsettet..

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..!

Hvis jeg skal greie å komme med noe tips til deg ang bassere i kassa di, bør jeg vite hvor stor den er først..

Uansett, hvis du hadde kjøpt deg 2 skikkelig gode basser nå, og satt dem i den kassen og f.eks hvis kassen hadde vært altfor liten, hadde qtc'n på kassa vært altfor høy.. Suben mister da mye av responsen i lave frekvenser og slettes ikke spilt noe særlig bra...

Så, derfor.. Kom med litervolumet ditt... ;)

Og Btw, siden du eier en Honda og sikkert er Club Honda medlem, er du litt heldig siden dere har en rabattavtale hos meg.. ;)

Mvh

Lars Ove Skarseth

Hansen Radio & TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det forresten noen her som har laget til med 6,5" i dørene framme på en civic..nå står det bare 5 1/4" i dørene..men det focal frontsettet jeg har er 6,5"..noen som har bilder av 6,5 i dørene?

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det forresten noen her som har laget til med 6,5" i dørene framme på en civic..nå står det bare 5 1/4" i dørene..men det focal frontsettet jeg har er 6,5"..noen som har bilder av 6,5 i dørene?

Kanskje i helga! :D

Har bestilt meg Infinity Kappa sin toppserie nå. 6,5"

Så blir forhåpentligvis frontsett på lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kassa er på 54liter..er en lukket kasse..men dette kan fikses da, er ikke store problemet å sette inn bassrefleks visst elementet trenger det, men har mest lyst på en lukket kasse

Dette litervolumet gir forholdsvis stor fleksebilitet når det gjelder valg av elementer.

Jeg ville absolutt anbefale deg å gå for en trykkammerløsning.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider