Gå til innhold

Mitt lille golf prosjekt!

Ranger emnet

ZtilongZ

Anbefalte innlegg

Originally posted by ZtilongZ

Man hører jo et sånt "klikk" når man tar av nålene, og forventer da at man skal høre det når man tar de på også, men på mitt kom det ikke... Jeg bare pressa de godt på, så satt de...

det er vel fordi de sitter godt, men er bare å presse ned i sokkelen sin igjen... hmm... må merke hvor nåla havner hen etter at man har tatt den over tappen da... snodig at jeg ikke har tenkt på dette der før lixom!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg skifta bakluke på bilen fordi den forrige var ødelagt fordi en tidligere eier hadde festa en utrolig stygg "spoiler" med gipsskruer, så den hadde rusta tvers igjennom...

Noen skjønnhetsflekker på den nye også, men de er snart borte...

Her er under arbeidet med luka...

bakluke_fiks.gif

Jer er jeg sånn ca. ferdig med luka... bare noen små flekker som skal lakkeres og så er alt fint...

bak_fiks.gif

Vet ikke hvorfor, men det ser ut som det er to forskjellige farger der som skiltet skal være, men det er bare lyset...

Resten av rustflekkene skal snart begynnes på, må bare bli litt varmere...

Var bare i humør for å ta noen bilder, så her er noen...

front_back.gif

left_right.gif

Skal vaske og fikse sidene der som den svarte lista skal være, og de svarte hjulbuesakene bak er tatt av... Skal ha på hjulbuebreddere snart...

Før noen bemerker at fangeren bak henger litt, så er det bare fordi den ikke er skrudd fast, den er bare satt løst på så den ikke skal være i veien...

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Bare fjerne emblemene nå så er bakendene bra den! ;)

Og tette hullet i fangeren da.

Hehe, jah... glemte jo å si at jeg også hadde fjerna hengerfestet, og hullet skal SELVFØLGELIG tettes :)

Blir jo ikke 18 før i Mars, så jeg har litt tid... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

grattis med golf! :D....http://www.dioder.no de har no dioder til instrumenta dine. Har blå dioder selv derfra i speedometer shitten min....er jævli kult har ikke no bilde av lyset, men har bilde av mine hjemmemekka hvite skiver....med sparco logo. Jeg printa på halv blankt fotopapir og limte de på med Würth kontaktlim Rapid (spraylim). bilde:

IMG_0582.jpg

VW Golf 1.6 84mod.

VW Golf 1.8 89mod.

VW 1300s 72mod.

GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd)

Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd)

Piaggio Zip 70ccm 03mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med golf! :D....http://www.dioder.no de har no dioder til instrumenta dine. Har blå dioder selv derfra i speedometer shitten min....er jævli kult har ikke no bilde av lyset, men har bilde av mine hjemmemekka hvite skiver....med sparco logo. Jeg printa på halv blankt fotopapir og limte de på med Würth kontaktlim Rapid (spraylim). bilde:

IMG_0582.jpg

Ble nice ditt speedo da! :) Hadde det ikke vært bedre om du lakka nålene dine sånn sparco blå?

Jeg har lyst på blå dioder, men det var så "bortkasta" med dobbelt så mye frakt som for 3 pærer eller noe :P

Hvor mye betalte du for ditt inkl. frakt helt hjem? Og hvilket sett?

Funker disse eller?

Blå diodepære nr 111

Kjøpe 3 av de, så blir det 167,- helt hjem... Står at de passer i 1,2W innfatning og det er jo det jeg skal ha...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte dette av en kamerat jeg, men det jeg har er to stykk blå doble dioder til kun skivene...så er det original pære ved klokkedisplayet. også fikk jeg med 5 stykk løse blå dioder, sånne til å sette litt rundt omkring trur jeg... :P

ga 400 spenn for alle disse og 4 stykk ganske feite good year dekk...195/50-15....så jeg fikk nok dette ganske billig...mener å huske at han hadde gitt 550,- engang i tida for diodene...inkl frakt..

ja..det med nålene ja...tenkte på det ja, men jeg hadde bare sølv lakk, og jeg var jo seff hypp på å få testa det fortest mulig.. :D

VW Golf 1.6 84mod.

VW Golf 1.8 89mod.

VW 1300s 72mod.

GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd)

Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd)

Piaggio Zip 70ccm 03mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger de gjennomsiktige skivene og diodene jeg har montert bak dem jeg :)

DSC00891.JPG

Er vel det eneste i sitt slag i landet tror jeg...

Jepp, ganske fete :)... Men enda fetere hvis viseren din lå på 20, og ikke "hang og slang" i bunn :P Fjerna tappen på 20 tallet eller? :)

Men det jeg lurte på... Passer disse i instrumentpanelet?

Blå diodepærer

Da skal jeg nemlig bestille de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=24_33&products_id=196&osCsid=daeb581aa4d4ab93f8808af2745a1001

disse her satt jeg inn for 2 måneder siden og den ene har slutta å virke alt :( de her er bare og bytte ut med de gamle pærene som satt der.

Dette er vel med sokkel og alt? Hvis det koster 158,-, så vil jeg heller kjøpe de som jeg fant (http://www.dioder.no/catalog/login.php?osCsid=e0625bda70f5b07a59eb9a0d5d7bd605) hvis de funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering.

Hjulbuene og fangere er smurt med bumpershine, så nå er de så fine som nye!

I tillegg har det skjedd litt på "rustfiksefronten"...

Det var en del stygge flekker og saker på sidene av bilen, men det er nå pusset og sparklet og det er klart for å lakkeres:

grunn_sider.gif

I tillegg, så var det en del rust bak, under fangeren som måtte bort og her er hvordan det så ut etter at rusten var borte og diverse saker var sparklet og pusset:

grunn_bak.gif

I tillegg til rust, så er også hullet som ledningene for hengerfestet kom ut av tettet, og snart også hullet i fangeren.

Slik ser det ut bak etter lakkering:

lakk_bak.gif

Flere bilder kommer fra siden når dette er lakkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider