Gå til innhold

Mitt lille golf prosjekt!

Ranger emnet

ZtilongZ

Anbefalte innlegg

• Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by OleVik

Blir litt teit å diskutere disse heste tallene når det er ren gjetting.

Greit greit, det er bare ting jeg har lest meg til på utallige sider. Om det blir bra får vi vel se da "LaStrada" på forumet skal begynne på sin Golf. Han skal vel legge en del penger under panseret, så får vi se hva som er mest lønnsomt.

MEN nok om det!!

De hvite skivene ZtilongZ bruker fant jeg her:

Hvite skiver - Zip fil

Men han sine er custom da, etter en sving innom Photoshop :)

Finner fler hvite skiver her:

Lots of skives :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ZtilongZ

Hvorfor fortsette å diskutere dette når jeg har sagt at det er ikke noe aktuelt tema for min golf foreløpig?

Tilbake til instrumentpanelet... Noen som vet hvor jeg får tak i blå lyspærer i Norge untatt dioder.no?

Jepp, skal nok bli noen kroner under panseret :cool:

Men nok om det...

Bra du har fått starta på noe hvertfall. Håper du får deg jobb og penger snart, så du kan starte for fullt, og ha en fet golf klar til bursdagen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. eg har demontert gti 8v 220km-7000rpm speedometeret no og skal til å modifisera litt, men eg har g60 motor og lurer på om farten på motoren stemmer med det som står på speedoen. må eg byta speedometeret i bilen min til eit "g60 speedo"? eller kan eg bruka samme speedometer som er orginalt i bilen. :rolleyes: :rolleyes:

Geir Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering...

Blitsen på kameraet er litt følsom, så det blir litt for lyse bilder, men man skjønner tegninga...

Snart ferdig med hvite instrumenter, noe som blir deilig!

Først et overblikk over den utrolig ryddige arbeidsbenken.

arbbenk.gif

Litt lyst, men man skjønner tegninga... endra fargen og slikt på symbolene over blinklyset, oljelampa, hovedlys etc. Hvit med rød bakgrunn og svart outline.

dash.gif

Slik ser temperatur og bensin -måleren ut, også lakka nålene røde.

inm-inst.gif

Slik ser sånn ca. skivene ut. De er har litt finpuss igjen på hullene og i kantene, men dette skal selvfølgelig fikses ordentlig før montering.

Speedometeret:

skive-speed2.gif

Turtelleren:

skive_trip2.gif

Slik blir nålene sees ut... De er en del mørkere, men blitsen lurer deg litt.

naal_rod.gif

Så måtte jeg jo ha med meg de fantastiske ekstra tingene som jeg brukte!

Kontaktpapir til alle delene og klarlakken som jeg malte visere med...

konrull.gif

klarlakk.gif

Skal ta et bilde ferdig satt sammen, og ett til ferdig montert tilbake i bilen...!

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fred_stian

Men åssen lim brukte du? Vanlig papirlimtubeting?!?:cocain:

Hvis du mener kontaktpapiret, så er har jo det lim på den ene siden... ;)

Hvis du mener der hvor jeg har limt på temperatur og bensin måleren, så er det limt med kontaktlim på tube.

4-5 punkter på plata i kantene, og samme på delen jeg har limt på.

Nå har jeg latt det tørke i natt, så jeg blir vel muligens ferdig i dag med å tilpasse resten av delene, og sette det sammen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er jeg endelig ferdig med denne modden!

Tok litt lenger tid enn planlagt, men det gjør ingenting :D

Her er speedometeret på plass:

fin_inst_ccl.giffin_e_miss.gif

Her har varmeapperatet kommet på plass:

fin_e_radiom.giffin_inst_m.gif

Og her har CD-spilleren/radioen kommet på plass:

fin_instrument_radio.gif

Og så er det jo greit med ratt så det er sånn halveis satt på igjen, og slik blir det ca. seendes ut til slutt!:

fin_instrument_cc.giffin_instrument_overview.gif

Man ser det ikke pga. blitsen i mørket, men det er den vanlige grønnfargen som er i instrumentlyset, og jeg syns det ble fett nok, men jeg kommer muligens til å skifte til blått etterhvert. Det grønne lyset lyser også på varmeapperatet!

Hvis noen av en eller annen grunn lurer på hvorfor turtelleren er så langt opp, og ikke skjønner det selv, så er det fordi bilen er i gang...

(Den står ikke på tomgang, hvis noen lurer på høyt turtall... ligger på ca. 900 på tomgang...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider