Gå til innhold

Mitt lille golf prosjekt!

Ranger emnet

ZtilongZ

Anbefalte innlegg

• Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Laaars

NICE!

Ble pent :)

Neste interiørmodifikasjon syns jeg bør være å skifte ratt. For det VW rattet er... ikke så pent? Brukbart kanskje, meeen...

og kaskje rive av det lille "ikke lov til å røyke" skiltet, og kaste det,

i verste fall brenne det:)

Datt det mye snø den dagen? så jallefall ut som snø på et av bildene

(helt uinteresant komentar fra meg,hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at han sa at han skulle ha det skiltet der. :)

Men ja, det er ikke så pent. Jeg hadde heller rivd det av og sagt i fra at det ikke var lov å røyke i bilen! Og banka og slått om noen gjorde det allikevel!! tongue.gif

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke fjerna røyking forbudt skiltet er fordi jeg ikke liker røyk, men jeg syns at forslaget til Laaars var ganske bra, så jeg kommer til å fjerne skiltet...

Originally postet by Laaars

Jeg hadde heller rivd det av og sagt i fra at det ikke var lov å røyke i bilen! Og banka og slått om noen gjorde det allikevel!! :op

svaggen: Det snødde en del natt til den dagen ja :)

Sungam: Totalt fra jeg tok ut speedometeret og til det var inne igjen var vel 3-4 uker, men det er fordi jeg var utrolig treig...

Mesteparten av tiden bruktes til å tilpasse og få skivene i riktig størrelse... (i og med at jeg bare hadde skiver på PC'en)...

Selve jobben er ikke vanskelig...

Brukte vel i overkant av 5-6 timer i PUR arbeid...

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Når jeg ser på bildene så ser jeg at du trenger en vask i ventilasjons"rillene" og sånn! ;) Vi kan ta en storvask til sommeren? :cool:

Yupp, I'm with you! :)

Har bare ikke tenkt på å vaske bilen enda, men utpå våren engang, så skal jeg ha storrengjøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du edita de i photosopp og skreiv de ut, blei ikke det feil str da? Prøvde det jeg, men da blei jo de mye større... Så fikk jeg beskjed om å redigere rett i paint, men etter 30 min med hardcore editing i paint ble det faen meg for stort der oxo!! men hvis jeg bare skreiv rett ut via paint ble d riktig... hmm.......

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte omkretsen på skivene med en målestokk... var vel ganske nøyaktig 9 eller 10 cm eller no...(?)

og så åpna jeg f.eks. speedometer bildet i photoshop, nytt bilde som jeg satt størrelsen til 10*10cm. og så flytta jeg speedometerbildet inn i det nye vinduet som hadde riktig størrelse og tilpassa skiva til ruta liksom :P

(Hvis du skjønner hva jeg mener)

Da er det riktig størrelse når du printer ut... Det stemmer ikke helt med 10cm. tror jeg, men det må du nesten måle deg fram til...

Samme gjør du på bensinmåleren og tempen og sånt... Mål den virklige størrelsen på instrumentene, åpne opp nytt bilde i photoshop med den størrelsen i cm. Håper det hjalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare en liten ting, dette med nålene i speedo'n..

å ta dem av er jo greit nok, det er jo bare å dra dem rett av, men å få dem på igjen riktig..... det er et hodebry jeg skjønner lite av!

kunne noen fortelle meg exakt hvordan jeg får satt de på riktig

*printe skriver på jobben, fargelaser!!! gode farger*

hva slags type papir anbefaler dere?

har jo vanlig kontorpappir da, og fotopapir, slik klistremerke papir, plast transarenter osv....

Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sette på nålene i den stillingen som du tok de av...

Turtelleren sitter jo på 0, men på speedometeret så er det en liten tapp på 20 tallet...

Tok du nåla over tappen og lot den stå i 0 før du tok den av eller tok du den av på 20?

Man hører jo et sånt "klikk" når man tar av nålene, og forventer da at man skal høre det når man tar de på også, men på mitt kom det ikke... Jeg bare pressa de godt på, så satt de...

Jeg brukte matt fotopapir og skrive ut på, og kledde det i kontaktpapir for at de skal holdel litt bedre og ikke bli så stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider