Gå til innhold

Prosjekt 85` Bmw 320i GTS

Ranger emnet

AnDtHo

Anbefalte innlegg

Originally posted by kris

Er det mye sideveisslakke når spaken står i gir?

Da må du bytte alle foringene i overføringa, så blir den god som gull. Jeg gjorde det sammen med shortshiften som du har og det ble som nybil ;) Får vel korta ned vandringen med 37% om jeg ikke husker feil.

Måtte du ta ut kassa for å montere shortshift eller? Dyre foringer?

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by kris

Tok ikke ut kassa nei, kommer kanskje til underifra uten å demontere mellomaksel og eksos men det gjør jobben mye lettere å ha disse tingene ute av veien.

Mener alle foringene kom på 400kr, ikke ille det synes jeg. Blir utrolig forskjell om du har en visp som girspak nå.

Da tror jeg at jeg gjør det.. Bytter foringer, pluss shortshiften.. Gira mine er ikke så værst, men andre giret er lenger ned en fjerde, hvis du skjønner hva jeg mener.. Virker som noen har dratt noe alvårlig i stikka.. Også må jeg slå meg selv i låret og nesten fløtte på midtkonsollen for å få lagt den i revers.. Skikkelig irriterende.. Dama må ha hjelp til å få lagt den i revers, hu har sportstolen så langt fram at stolen står i veien for giret.. :rolleyes:

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å leste litt i haynes boka.. Skal være enkelt å bytte til shortshift.. Men det stod ingenting om foringer, hvor sitter de? Ser jeg de tydelig når jeg tar av damasken? Hva heter de? Så jeg vet hva jeg skal bestille.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser foringene om de fortsatt er der, hehe..

Men det er bare å be om alle foringene til giroverføringa det, så får du de hos BMW. Er en stor foring ved girkassa, og så er det en del o-ringer og plastringer på hver ende av staget. Så er det vel noen foringer til den plata girspaken sitter i også.

Det er lett å bytte foringene når man tar vekk mellomaksel og eksos ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har 318n delebilen blitt henta, han tok også med sommerfelga som satt på bilen når jeg kjøpte den.. Fikk 2000,- cash og litt morro leketøy..:D

Detta kan komme godt med til å fra treff.. hehe..

PICT0054.jpg

Tenkte å koble det opp i bilen, den løse skjermen foran et sted (hvor?) og den bærbare spillern i handskerommet eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt igjen.. Her er noen bilder.. :D

Skjermen:

dempere_6.jpg

Tårnstiver også på plass:

dempere.jpg

Fikk også begynnt med dempere og fjører bak.. Brukte mye tid på å få ut annlegget for å komme til i baggasjerommet..

(Litt sur på meg sjæl for å bygge et så tyverisikkert annlegg.. :rolleyes: )

dempere_9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...