Gå til innhold

Salg av anniversary Trans Am

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det høye nikkel innholdet er noe som både pontiac/old/buick og Cadillac skryter på seg, forhindrer ikke at alle Pontiac blokker er fire bolt. Kan alltid bli sterkere mener nå jeg da.

Har dere noen 1/4mile tider som kan vise til noen veldig raske biler med olds motorer eller er det bare skryt :D

Hva sier dere til 2080hk Pontiac :D

Historien taler forøvrig for seg selv, Pontiac var i en årrekke mest vinnende i Nascar helt til GM la ned forbud mot Nascar. Verdens raskeste bil i 1960 var forøvrig motorisert av fire pontiac motorer å klarte 406mph.

Kunne forøvrig tenke meg at 350 topper på en 403 ville være en fin kombo. Er samme tingen du kan gjøre med en Pontiac, bruke 400 topper på en 455cid, bare at på Pontiac kan du bytte alle topper om hverandre med unntak av

265 og 301.

Forøvrig inntresang diskusjon, lærer mye her om olds som jeg ikke viste. Men kan et glupt hode her fortelle meg hva det er som gjør at olds motorer ikke tåler turtall, det er jo et kjent faktum, men hva er det som gjør det? Pontiac bunnpaner tar også bare 5qaurts en gallon + en liten øhh ja. Men tåler da turtall til en viss grad uansett.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille før stormen??

Tvillinger på 1 år tar litt tid så kan ikke sitte foran pc`n hele tida:)

Du redigerer jo bort feila dine etter hvert!

Har du noen 1/4mile tider som kan vise til dine 540 hk eller er det bare skryt

:D

Olds motorer tåler vel like godt turtall som en poncho.

Det er motorer med windows som blir for svake i bunnen til turtall over 6000.

Pontiac uten block fill blir for svak over 6000 de og!

Hørt rykter om herding av Poncho veiv tidligere, men snakka med en som har kjørt på stripa med P455 og ca 750 hk i flere sesonger uten herding, Han mente det funka like greit uten herding.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blok fil er ikke anbefalt på Pontiac før du nærmer deg 1000hk.

Pontiac veiver er ikke holdbare uten herding over 600hk. Men ser ikke problemet uansett da, får stålveiver for 3000kr på Sarpsborg motor. Er usikker på herdinga, noen mener det er tull, andre mener det er nødvendig. Faktum er i allefall at de aller fleste 455 veivene ikke var herdet orginalt. En del 400 veiver var det.

Forsåvidt riktig at jeg fjernet en post, så selv at den var dårlig skrevet, var ikke ferdig med den, men ble litt optatt med parabol montering (gikk til h.. selfølgelig).

hvilke maskiner er det som har windows?

Men lurer fremdeles på hvor olds motorene med over 1000hk er jeg..

Men tar jeg feil her: Olds bb, ca like tung som cbb, dårlige orginal topper, en del problemer med motorer med svak bunndel.

Neida har ingen 1/4 tider jeg, har vell sakt det utalige ganger, motoren raset i sommer pga manglende oljepåfylling :rolleyes: . Har en pillroten TA som trenger sveising og lakk. Men kommer tilbake med en bremsing av motoren i januar eller februar. Forhåpentligvis flmet.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis fylling til frostpluggene jeg tenkte på.

Enkel og rimelig forsterking av bunndelen slik jeg har forstått det. (Vurderer å fylle 403`n)

:)

Windows: Mener det er alle smallblock etter 77 eller 78 untatt Diesel`n (Visstnok 2500stk 403 fra 77 også)

Ikke sikker her, men synest å huske det var slik.

http://www.realoldspower.com

BB har ikke windows så den har ikke "svak" bunn.

Har ikke sjekka vekt men er helt sikker på at 403 er plenty mindre enn 400 og helt sikkert lettere (Derfor det er windows i de!)

Sette inn nedslipt 455 veiv i 400`n nå da?

Tror det var 140$ for lager/shim kit til dette

Plixard: Hadde beholt T/A`n Jeg. Får ikke fetere biler spør du meg.

Har hatt min i 13 år og synest den er like tøff som da jeg kjøpte den som 19åring. Så kommer du i kontakt med masse intessange folk; Sinte nabokjerringer, Hissige lensmannsbetjenter, Bekymrede mødre; ("Du får ikke bli med i den dødsmaskinen der" Nest beste kommentar hittil )

:D :D :D

må redigere litt her: r e a l o l d s p o w e r

men l o l blir jo lol .

T/A 455 ler seg vel skakk av denne:)

Pussig samentreff da :D :D

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har tenkt til og beholde den ja. fikse på den i vinter, så den er er sexy til sommeren. Har fått endel kommentarer;P bare koselig det. men blir jeg stoppe så blir sikkert ikke politiet så bli med 295dekk bak. Så dekkene stikker over 5 cm ut fra skjermen. Men dama mi misliker at jeg kjører en slik bil, men det kommer nok på gli etterhvert;P til sommeren med vinden i håret;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke så særlig interesse for biler i det hele tatt. Men hun synes den er kald og sitte på med nå. Varme apparetet er tatt ut=/ skjønner ikke hvorfor. Så hvis noen vet om noen som har hele pakken med alt så er jeg interessert. Bråker for mye og spinner for lett;P Jenter alså. Du har fått hørt for noe da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider