Gå til innhold

Salg av anniversary Trans Am

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Beste kommentaren :

 

Hadde lakkert om hele bilen,felger,lister+++ i1995 så den så rimelig bra ut. Holdt på i 9 måneder og var godt fornøyd med resultatet.

 

Cruiset i Ålesund med taket av, da en kar rundt 25 kom styrtende ut i veien og stoppet meg. Han sa:Vil du selge den? Jeg:NEI

Han: Er du helt sikker? Jeg:JA, slapp bremsen og glei sakte videre. Da sprang han etter og nesten ropte: "Ikke for noen pris?"

 

Den levde jeg lengepå:D :D

 

Husker det som om det var i går.

 

Noen andre??

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mest minneverdige kommentar om bilen???

 

huff.. er nesten litt flaut detta da men, here it goes!

 

stod på statoil med noen kompiser for ca 3 uker sia. jeg står ti meter unna bilen og prater da jeg legger merke til tre unger på ca 10 år som står å ser på. da an ene utbrøt: "SE DET ER EN PORSCHE"!!! (hint til reaksjonen min: #£!"@!i?%&%¤#)

 

så går det ikke mer enn et par dager til før jeg er nede og henter en pizza på gatekjøkkenet til pappa, da to unger kommer bort til meg: "fy faaaaaen det var en fet bil ass. hva er det for noe"??? jeg svarer: gjett a!

ungen: hmmm.... (tenker seg NØYE om) "det er enten en toyota mr2 eller celica"!!! fucku wtf? :fire: :mad: angry :ass flushit !!! EN TOYOTA (?) utbrøt jeg... dama mi måtte nesten holde meg igjen... disse gutta var vel en 14 år gamle...

 

 

en episode fra fortiden: jeg, mamma og pappa kjørte 1956 cadillacen vi hadde før, da en fyr hoppa ut i veien. fattern måtte bråbremse før det smalt. han var tydeligvis entusiast han karen da... hadde med seg barnevogn og greier han bare slapp for å se nærmere på bilen!:D sånt er kult!!!

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte TAen i 3år om vinteren, gikk helt fint ned til ca 10 kalde. 28 Kalde inebærte derimot ca 20 kalde inne i bilen og all varme til frontruten, varmeapparatet er bra, men trenger nye lister stort sett overalt.

 

Mest mineverdig komentar, må være for 4 år siden da jeg kjøpte bilen. Var inne på en shell stasjon i Sandvika i Oslo etter å ha kjørt ca 40mil fra Høyanger etter å hentet bilen. Kommer ut å det står ca 10 Japanske turister ved siden av bilen.... Snakker selfølgelig Japansk, men morsomt ansikts utrykk når jeg starter bilen :D

 

Forøvrig er den beste komentaren jeg har fått i det siste "Bil'n fra hælvete", komentar fra en kammerat etter at han prøvde den for første gang. Mente den så ut som et hælvete, å gikk som et hælvete.. :D

 

Ellers har vell en klasisk komentar i sommer vært "du ødelegger for hele amcar miljøet i Halden" Men det er vell mer en sjåfør komentar etter å ha kjørt alt for mye gris i byen over flere mnder (3 sett med bakdekk på 3uker).

 

Skal vell litt til å få en 2gen f-body til å få komentarer alla Toyota og Porsche, mulig kanskje Toyota S2000? (er ikke det den gamle?)

 

Er noe drit med bakhjulsplassen på F-body, kjører selv med 275/55/15, går akkurat innefor.

 

Var dama mi som avgjorde bilkjøpet, hun syntes det var alt for langt å ta buss tilbake fra Høyanger til Halden (50mil).... så da ble det til at jeg kjøpte en T/A i alt for dårlig stand i forhold til prisen. Men har da hatt mye moro. :)

 

 

 

Er det noen som vet om Honeycom finnesfelger i 15 tom, eller må jeg gå over på Snowflake?

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkfyling er ikke anbefalt på Pontiac med mindre det er snakk om 1000hk. HAr sjekket opp om blokkfylling, er vist ikke bra, mener at det som skjedde var sylindrene blir ovale av det. Husker ikke helt sikert, men kan få sjekket det opp.

 

Kan du få stroker veiv til 403? Kan jo bli en monster motor med feks samme slag som 455en.

 

Er det noen her som prøver å påstå at Oldsmobil motorer går latterlig bra? lol

 

 

Ser enda ikke noen tall på høy effekt i Olds motorer her jeg, hehe

 

Jeg har skjønt såpass at det går ann å bygge mye hk på Olds motorer, men det det bunner i er at det vill bli et sett med nye topper dyrere enn med andre motorer på samme størrelse (455/454++), med unntak av Buick som har samme problemene med små ventiler orginalt. Nå kan det sikkert sies at Pontiac ikke har spesielt store ventiler (midt mellom olds og bbc), men så er det en liten motor, kun 20kg mer en sbc. Hverken Olds, Buick eller Pontiac var blant de aller største bilfabrikantene. Men til forskjell fra Olds og Buick levde Pontiac fra 1957 og opp i hovedsak på at de bygde raske biler. Pontiac var i en årekke mest vinnede innen nascar, helt til GM la ned forbud mot nascar.

 

En helt annen sak er at jeg vill foretrukket stort sett hvilken som helst Olds motor foran en Chevy. Ikke fordi den er bedre men fordi den er annerledes.

 

 

Har forøvrig prøvd å sjekke litt nøyere opp på Olds motor vekt, kan ikke si jeg ble noe klokere av det, sben veier noen ganger mye mer enn bb, rare greier... Kanskje noen har noen bra side med rett info om motorvekt?

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår