Gå til innhold

power aqustic

Ranger emnet

mr.doodee

Anbefalte innlegg

Disse forsterkerene lyser i lyset bare den har remoteledningen koplet til og cdspilleren står på.

den er ikke avhengig av di feite kablene du strekker fra batteriet.

dobbelsjekk at du har spenning mellom + og - på forsterkeren.

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror mer på de defekte potmetrene, siden signalen går gjennom de faktisk...

sorry eyecon, aldri sett noen forsterker der remote spenningen driver av/på lysdioden på forsterkeren men at det kan være dårlig kontakter er jo best å gå over + og -

ikke sikker du får samme type potmeter men kan nok mye andre kan tilpasses. ville tro at slik kan fort koste mellom 500-1000kr??:rolleyes:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by matador

tror mer på de defekte potmetrene, siden signalen går gjennom de faktisk...

sorry eyecon, aldri sett noen forsterker der remote spenningen driver av/på lysdioden på forsterkeren men at det kan være dårlig kontakter er jo best å gå over + og -

ikke sikker du får samme type potmeter men kan nok mye andre kan tilpasses. ville tro at slik kan fort koste mellom 500-1000kr??:rolleyes:

Sorry til deg matador... har faktiskt 4 Power Acoustik forsterkere.... og når sikkringen på strømledningen går, så LYSER dioden på forsterkerene.

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off topic.

"og når sikkringen på strømledningen går, så LYSER dioden på forsterkerene."

eyecon: er det selve sikringen ved bateriet eller den som er innebygd i forsterkeren? fordi, den som er innebygd vil ha spenning ved inntaket. men, men, jeg har aldri skrud på det merke, misvisende "kretst løsning". power led lyser selv om forsterkeren ikke funker... gir meg.... :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by t33zr

Jeg hadde heller satsa på å kjøpe ny / en annen... Er ikke billig å reparere elektronikk for å si det sånn....

Du finner forsterkere til 700 kr som er mye kraftigere.... tro meg! ;)

Må nok si meg enig i at det fort kan lønne seg å kjøpe en ny en. Timeprisen er ikke lav for den slags. nå koster jo heller ikke PA forsterkerne alverdens.

Jeg er derimot ikke enig i at du får forsterkere som er mye kraftigere til 700kr. Om du har fulgt med noen år, ville du lagt merke til at PA ofte får ros for meget gode strømreserver, noe som er viktiger enn antall Watt til syvende og sist. Samtidig har det vært svært få negative kritikker av lyden.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider