mr.doodee Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 hei! jeg har fått tilbud om å kjøpe en poweracustik 2x800w for 700 kr. den funker ikke, det komer lys, men kommer ikke lyd. er dette dyrt siden denikke virker? tror dere det mest sansynlig bare er en bagatell og at det ikke vil bli dyrt å fikse den? mvh DooDee Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mombasa Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 sikker på at det er forsterkeren da ? Har dere testet med andre kabler, annen forsterker, eller cdspiller ? Siter Audi ftw! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.doodee Skrevet November 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 eg har ikke testet den, men er to potensiumeter eller hvordan det skrives som er gåen, for den har fått litt bank baki bilen vistnok, så vist de blir byttet så skal den nå hvertfall funke!!! håper eg! noen som vet hva en reparatør tar for å se på en forsteker og bytte de potensiumeterene? DooDee Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mombasa Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Jeg hadde heller satsa på å kjøpe ny / en annen... Er ikke billig å reparere elektronikk for å si det sånn.... Du finner forsterkere til 700 kr som er mye kraftigere.... tro meg! ;) Siter Audi ftw! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Disse forsterkerene lyser i lyset bare den har remoteledningen koplet til og cdspilleren står på. den er ikke avhengig av di feite kablene du strekker fra batteriet. dobbelsjekk at du har spenning mellom + og - på forsterkeren. Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 tror mer på de defekte potmetrene, siden signalen går gjennom de faktisk... sorry eyecon, aldri sett noen forsterker der remote spenningen driver av/på lysdioden på forsterkeren men at det kan være dårlig kontakter er jo best å gå over + og - ikke sikker du får samme type potmeter men kan nok mye andre kan tilpasses. ville tro at slik kan fort koste mellom 500-1000kr??:rolleyes: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.doodee Skrevet November 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 har potmeter liggende, lr vet om så det er ikke noe problem å fikse de vist det er de!! så det går seg te! men men , satserpå at det er de! det hadde isje vært feil!! noen som tror dette er eg veldig dårlig kjøp da? DooDee Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Originally posted by matador tror mer på de defekte potmetrene, siden signalen går gjennom de faktisk... sorry eyecon, aldri sett noen forsterker der remote spenningen driver av/på lysdioden på forsterkeren men at det kan være dårlig kontakter er jo best å gå over + og - ikke sikker du får samme type potmeter men kan nok mye andre kan tilpasses. ville tro at slik kan fort koste mellom 500-1000kr??:rolleyes: Sorry til deg matador... har faktiskt 4 Power Acoustik forsterkere.... og når sikkringen på strømledningen går, så LYSER dioden på forsterkerene. Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mombasa Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 For å si det sånn er ikke det et godt kjøp... Du finner deg brukte forsterkere som er tilsvarende Watt/RMS på qxl til en billig penge... Jeg hadde IKKE kjøpt den vertfall Siter Audi ftw! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 off topic. "og når sikkringen på strømledningen går, så LYSER dioden på forsterkerene." eyecon: er det selve sikringen ved bateriet eller den som er innebygd i forsterkeren? fordi, den som er innebygd vil ha spenning ved inntaket. men, men, jeg har aldri skrud på det merke, misvisende "kretst løsning". power led lyser selv om forsterkeren ikke funker... gir meg.... :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 dritt merke. ligg unna... hatt en. reklamasjon 3 ganger. 4 gangen fikk eg pengene igjen.-.. Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Originally posted by t33zr Jeg hadde heller satsa på å kjøpe ny / en annen... Er ikke billig å reparere elektronikk for å si det sånn.... Du finner forsterkere til 700 kr som er mye kraftigere.... tro meg! ;) Må nok si meg enig i at det fort kan lønne seg å kjøpe en ny en. Timeprisen er ikke lav for den slags. nå koster jo heller ikke PA forsterkerne alverdens. Jeg er derimot ikke enig i at du får forsterkere som er mye kraftigere til 700kr. Om du har fulgt med noen år, ville du lagt merke til at PA ofte får ros for meget gode strømreserver, noe som er viktiger enn antall Watt til syvende og sist. Samtidig har det vært svært få negative kritikker av lyden. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg